بازار خودرو این روزها نوسانات بسیاری را تجربه کرده به طوری که بهای برخی خودروها طی 10 روز اخیر بیش از سه میلیون تومان افزایش یافته است.

یکی از خودروهایی که این روزها تنور بازار را داغ کرده و با افزایش های ناگهانی و میلیونی قیمت خود همگان را حیرت زده کرده، محصولی است که طی چند سال اخیر یکی از شاخص های بازار خودرو به حساب می آید و فعالان برای سنجش میزان رکود و رونق بازار نحوه خرید و فروش این خودرو را مبنا قرار می دهند.
در گذشته خودرو پیکان شاخص بازار بود و رونق و رکود بازار را تعیین می کرد اما هم اکنون این پژو 206 است که خودرو شاخص بازار شده است که این روزها نیز افزایش شدید قیمت را تجربه می کند.
با توجه به نزدیک شدن به آغاز موج دوم مسافرت های تابستانی میزان تقاضا در بازار خودرو افزایش قابل توجهی پیدا کرده که این موضوع در کنار افت تولید و عرضه نامناسب اکثر خودروها زمینه گرانی آنها به ویژه خانواده پژو 206 را به وجود آورده است.
براساس این گزارش، در حال حاضر اختلاف قیمت کارخانه و بازار این خودرو به 5 میلیون و 300 هزار تومان رسیده به طوری این خودرو در کارخانه حدود 15 میلیون و 700 هزار تومان و در بازار 21 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری می شود.
عبور قیمت پژو 206 تیپ 2 از 21 میلیون تومان در حالی اتفاق افتاده است که بهای تیپ 6 این خودرو نیز به مرز 31 میلیون تومان رسیده است.
آمارهای اعلام شده توسط انجمن خودروسازان ایران از افت 61.1 درصدی تولید 206 در چهار ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر می دهد.
22139

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =