کتاب «قصه‌های شهر جنگی» مجموعه‌ای از یازده داستان از شهرهای ایران بوده که توسط نویسندگانی چون بایرامی، امیریان، یاحسینی، بختیاری دانشور و ... برای چهارمین بار منتشر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ اول «قصه‌های شهر جنگی» در سال 81 در 10 کتاب جداگانه ارائه شد که در چاپ‌های جدید کتاب، تمام 10 کتاب قبلی با یک مجلد جدید ارائه و منتشر شده است. این کتاب‌ها برای اولین بار در سال 1381 منتشر شد که هر کدام از این کتاب‌ها به معرفی یکی از شهرهای جنگی با نگاهی داستان‌گونه برای نوجوانان می‌پردازد.

 

در این کتاب برخی از شهرها که در طول جنگ ویژگی‌های بارزتری را نسبت به شهرهای دیگر داشتند و نقش مهمتری را در جنگ ایفا می‌کردند، در قالب قصه به نوجوانان ارائه شده است.«درخت تنها» از محسن مطلق داستان شهر مهران، «من و عکس او» از داوود بختیاری دانشور داستان شهر سوسنگرد، «سکه پدربزرگ» نوشته جعفر توزنده‌جانی داستان شهر اهواز، «لحظه جدایی من» نوشته داوود امیریان داستان شهر سردشت، «قصه قصر شیرین» نوشته اصغر کاظمی، داستان شهر قصر شیرین، « دره پلنگ‌ها» نوشته محمدرضا بایرامی داستان شهر ایلام، « نگهبان کوچک» از محسن مطلق داستان شهر سرپل ذهاب، «خوب من، سرزمین من» نوشته اصغر فکور داستان شهر گیلانغرب، «زود بزرگ شدیم» نوشته گلستان جعفریان داستان شهر شوش و «آشیانه‌ای برای کبوترها» نوشته ناهید سلیمانی داستان شهر دزفول، داستان‌های این کتاب هستند.


همچنین در چاپ‌های جدید «قصه‌های شهر جنگی» درکنار این 10 داستان، قصه دیگری با عنوان «جزیره لیلک ها» درباره جزیره خارک نوشته سیدقاسم یاحسینی به این مجموعه اضافه شده است.

 

در بخشی از داستان «من و عکس او» از مرحوم بختیاری دانشور می‌خوانیم: «با اشاره دکتر چمران، مسلسل‌ها آماده شدند. چهار تانک و زره‌پوش روی جاده بالا می‌آمدند. درگیری بین ما و آن‌ها شروع شد. از سه طرف در محاصره بودیم. چشمم به تانکی افتاد که از بقیه نزدیک‌تر بود. با دیدن تانک، نفس در سینه‌ام خفه شد. لوله تانک، درست دکتر را نشانه رفته بود. گوش‌سفید با پارس‌های دیوانه‌وارش دکتر را آگاه کرد. دکتر جایش را با یک خیز عوض کرد. در همان لحظه، گلوله تانک شلیک شد و جایی را که دکتر چند لحظه پیش سنگر گرفته بود، کوبید. پای چپ دکتر ترکش خورد و خون، مثل لوله آب بیرون زد. زمزمه‌های دکتر را می‌شنیدم که «یا لیتنی کُنتُ مَعَک» را پشت سر هم تکرار می‌کرد.»

 

مجموعه داستان «قصه‌های شهر جنگی» در 237 صفحه، قطع رقعی و در تیراژ 2500 جلد و با قیمت 4400 تومان توسط انتشارات سوره مهر برای چهارمین بار منتشر خواهد شد.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب(در صورت توزیع) و همچنین سفارش هر محصول فرهنگی مورد علاقه دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =