رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری گفت: وقتی همه نارسایی‌‌های ما به حساب امام زمان گذاشته می‌شود، مردم به اینجا خواهند رسید که اگر مدیریت امام زمان این است، ما اصلاً نمی‌خواهیم بیاید.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری در گفت​وگویی با هفته​نامه نگاه پنجشنبه با بیان اینکه «آموزگاران انقلاب کسانی مثل مطهری و شریعتی وقتی شخصیت ائمه را می‌خواستند معرفی کنند، بخشی از کارشان نفی خرافات بود»، ادامه داد: اوایل انقلاب به دنبال الگویی بودند که با عقل و خرد و تدبیرش و در نهایت با روحیه انقلابی‌اش جامعه را پیش ببرد. اما هرچه از انقلاب فاصله گرفتیم، این بخش از شخصیت ائمه کم‌رنگ‌تر شد و آنچه را در گذشته نفی می‌کردیم، دارد پررنگ‌تر می‌شود.
به گفته وی، این مسائل از همان غلو شروع می‌شود و کم‌کم می‌رسد به خرافات و موهومات. آن‌وقت دیگر جامعه جوزده می‌شود و در آن جامعه جوزده و در جوزدگی عمومی دیگر کسی جرات نمی‌کند حرفی بزند و اعتراضی بکند. نتیجه‌اش این می‌شود که اعتقادات اصلی مردم زیر سوال می‌رود. مثلاً همین حرف که آقایان درباره مدیریت امام زمان زده‌اند، حرف مزخرف و بی‌ربطی است. یک وقت ما می‌گوییم کشورمان کشور امام زمان است این قابل قبول است، بالاخره ایران کشوری مسلمان و شیعه‌نشین است. از قدیم هم این را گفته‌ایم که این کشور کشور امام زمان است، اشکالی هم ندارد اما وقتی می‌گوییم مدیریتی که دارد کشور را اداره می‌کند، این مدیریت امام زمان است.
رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با هشدار نسبت به اینکه به این ترتیب، همه خطاها و ندانم‌کاری‌ها به حساب امام زمان گذاشته می‌شود، افزود: همه نارسایی‌ها و بی‌عقلی‌ها و بی‌خردی‌های ما به حساب امام زمان گذاشته می‌شود و مردم به اینجا خواهند رسید که اگر بنا باشد امام زمان بیاید و مدیریتش این باشد ما اصلاً نمی‌خواهیم بیاید. اصلاً آن اعتقاد به امام زمان که می‌آید و یملأالارض قسطاً و عدلا با این حرف زیر سوال می‌رود. خوشبختانه با بنده‌ای دارید صحبت می‌کنید که خط‌‌شکن این قصه بوده‌ام. چند سال قبل وقتی این حرف‌ها آغاز شد؛ هاله نور و قبه نور و مدیریت امام زمان و غیره، کسی که شب نوزدهم در مرقد امام این قبیل حرف‌ها را کوبید و به طور کلی خرافات را کوبید من بودم، خوب وقتی جلوی اینها را نگیرید، نتیجه‌اش این می‌شود که جمع کثیری از آدم‌های مذهبی در کرج رفته بودند اقتدا کرده بودند که آقا امام زمان آنجا نماز می‌خواند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    با نزدیک شدن به پایان دوره آقای احمدی نژاد آقایان شروع کردن به انتقاد... تا حالا ...؟؟؟!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    من موندم وقتی اقای احمدی نژاد اون حرفا رو میزد چرا سکوت گردید و جالا که داره میره و انتخابات نزذیکه همه یادشون افتاده که چی گفته و کشور رو به این وضع اناداحنه؟؟؟؟؟؟
  • م.ش.ر IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    حیف که ارزش شما رو کسی درک نکرد با اینکه 16 سالم بود و تو سال 76 به شما رای دادم خیلی احساس خوبی دارم . اولین کسی که به خاتمی تبریک گفت شما بودی و هیچ کینه و سنگ اندازی تو مجلس انجام ندادی. زنده وسلامت باشید.
    • بدون نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
      32 69
      آقای ناطق خیلی مرد است.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    104 6
    خدا را شکر که بعد از اینهمه سال بالأخره دارند متوجه می شوند که مرحوم شریعتی چی میگفت؟ خوشا به انصافت آقای ناطق نوری. کاشکی دیگران هم یاد بگیرند. به عوض هجمه، نقد کنند. واقعاً جای تأسف داره که دولتمردان و مدیران خرد وکلان کشورمان در حرف وادعا می گویند دولت کریمه و مملکت امام زمان اما در عمل خلاف آنرا انجام میدهند! خدا بخیر کنه.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    121 4
    اون موقع که باید میگفتن همه ساکت بودن حالا که خراب شد وضع؟ امدی جانم به قربانت ولی حالا چرا حالا دیگه ما میگیم شما به فکر مردم نیستی
  • بدون نام CH ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    144 4
    چرا الان می گی؟!! حداقل 6 .7 سال از این اتفاقات گذشته... حالا که سال آخر ه باید این حرفها زده بشه؟!!
  • نامشخص IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    79 16
    از هرچه بگذریم حرفهایش حق است و خوب خیلی ها تحمل شنیدن حرف حق را ندارند.
  • بدون نام IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    104 2
    با خرافه مخالفم با بازی دادن عوام
  • امين IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    59 6
    خداوند همه را به راه راست هدايت فرمايد
  • بدون نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    38 4
    واقعاً راس ميگن عزت و ذلت دست خداست
  • مجيد از مراغه IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    39 4
    راجع به هاله نور صحبت كرديد چرا انعكاس مطبوعاتي نداشت .انتخابات ادم ها را به چه كار هايي وا نمي دارد ؟ فقط يك جمله براي اقايان كافيست . اقايان مردم فراموشكار نيستند
  • بدون نام IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    15 3
    خبرانلاین من داود فرهی هستم کم کم به این نتیجه میرسم کامنتهام بدست شما نمیرسد
  • بدون نام IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    46 5
    آقای ناطق گفتن این حرفها الان فایده ای نداره شما با سکوت اون دوران در اصل از احمدی نژاد حمایت کردید الانم که دید مهره سوته هست دارین این حرفها رو میزنید
  • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    3 0
    امیدوارم صحبت های شما عبرتی باشد برای کسانی که میخواهند مسئولیت خطیر کشور را به عنوان رئیس جمهور بعهده بگیرند و بدانند مردم مسلمان هستند و اهل خرافات و این لاطائلات که عده ای عوام فریبی میکنند نیستند مومن و مسلمان بودن باید اتفاقا باعث شود که هر کس که در سمتی هست و بخصوص با حق الناس سرکار دارد تمام سعی و کوشش را برای خدمت به مردم و مملکت و آبروی مملکت بکار برد نه با سخنان نا متعارف بخواد برای خود مقبولیت ایجاد کند