یدالله مفتون‌امینی 30 جلد از مجموعه شعر جدیدش را برای قدردانی از اقدام «سام» به این سامانه فروش محصولات فرهنگی اهدا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سامانه اشتراک محصولات فرهنگی «سام» که کتاب‌ها را به بهای پشت جلد به دست علاقه‌مندان می‌رساند، به تازگی متعهد شده برای قدردانی از نویسندگان و مترجمان 7 درصد بهای پشت جلد کتاب‌ها را به حساب آن‌ها منظور کند.
این شاعر درگفتگو با خبرآنلاین می‌گوید: «این طرح می‌تواند در توزیع کتاب‌ها در شرایط فعلی تاثیر به سزایی داشته باشد، هر چند که پرداخت هفت درصد از بهای پشت جلد کتاب‌های به خالقان آن‌ها طرح نویی است، اما من به عنوان یک شاعر حتی حاضر هستم که درصدی از فروش را دریافت نکنم، اما بدانم که یک سیستم سالم کتاب‌هایم را توزیع می‌کند و کتاب‌هایم فروخته خواهد شد.»
مفتون امینی تاکید دارد هر سیستمی که به فروش کتاب کمک کند ارزش دارد و این طرح هم چون با چنین نیت و هدفی راه اندازی شده باید از آن استقبال کرد؛ چرا که به پیشبرد فرهنگ کشور کمک می‌کند.
این شاعر گفت: «من به نوبه خودم 30 جلد از کتاب جدیدم «جشن واژه‌ها، حس‌ها و حال‌ها» را به صورت رایگان در اختیار این سامانه قرار می دهم تا از طریق این سامانه به فروش برسد.»
او در عین حال اعتقاد دارد که هر شاعر و نویسنده‌ای علاقمندان و مخاطبان خاص خود را دارد و آن‌ها برای خرید کتاب حاضر هستند، مسافت زیادی را طی کنند تا کتاب‌ شاعر و نویسنده مورد علاقه‌شان را بخرند.
به گفته او ارسال رایگان کتاب برای مخاطبان می‌تواند، در افزایش مطالعه هم تاثیر داشته باشد، اما او مشکل توزیع را مشکل بزرگتری بر سر راه کتابخوانان می‌داند.
این شاعر یادآور می‌شود: «این روزها اهالی قلم درصد کمی حق تالیف می‌گیرند و اختصاص درصدی از فروش کتاب‌شان از سوی یک موسسه می‌تواند بسیاری از مشکلات دریافت حق تالیف و از سوی دیگری پخش کتاب را در کشور حل کند و نویسنده نیز ممر درآمدی از این راه داشته باشد.»
ساکنان تهران برای تهیه کتاب یا محصول فرهنگی دلخواه خود (مجلات، لوح فشرده موسیقی، بازی، فیلم و...)، کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب ها را تلفنی سفارش بدهند.
57244
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =