جلسه علنی امروز به بررسی طرح استخدام معلمان حق​التدریس و انتخاب برخی نمایندگان نظارتی پرداخت.

نادر قاضي​پور نماينده اروميه در سخناني خطاب به لاريجاني گفت: از زحمات حضرت عالي و هيات همراه به دليل سفر به استان آذربايجان شرقي و پيگيري مشکلات، از طرف خود و مردم آذربايجان کمال تشکر را دارم. وي همچنين از مردم خواست تا در راهپيمايي روز قدس شرکت کنند و فرياد مرگ بر اسرائيل سر داد.
محمدقسيم عثماني نماينده بوکان در خلال بررسي طرحي براي استخدام معلمان حق التدريسي، در انتقاد به فشارهايي که اين دست معلمان براي تصويب چنين قوانيني به نمايندگان وارد مي آورند، گفت: معلمي که تلفن همه نمايندگان را دارد و تلفني يا اسمسي آنها را تحت فشار مي​گذارد، به درد معلمي مي خورد؟ معلم بايد شرايط معلمي داشته باشد.
وي با تاکيد برلزوم برگزاري آزمون براي استخدام معلمان حق​التدريسي، افزود: براي رانندگي آزمون برگزار مي​شود ولي براي معلمان نبايد چنين آزموني داشته باشيم؟ آزمون بايد نرمال باشد نه اينکه هر کسي را از خيابان بياوريم و بگوييم بيا معلم بچه​هاي مردم بشو! بايد حتما آزمون استخدامي گذاشت.
عثماني که مي​گفت ممکن است به دليل اين سخنانش، فشارهاي بيروني بر وي زياد شود، ادامه داد: ما به دليل فشار رواني و اسمس و فشارهاي بيروني نبايد هرکسي را که يک روز معلم بوده، را معلم دائمي بکنيم. به جاي فشارهاي بيروني بايد آينده فرزندان ما و مردم مهم باشد. من کسي را مي​شناسم که قاچاقچي بوده و الان مي​خواهد با اين فشارها معلم شود. آيا ما بايد به او چنين اجازه​اي بدهيم.
جواد جهانگيرزاده نماينده اروميه در پاسخ به سخنان وي، اظهار داشت: مگر پيداکردن تلفن نمايندگان ايرادي دارد؟ بالاخره ما بايد پاسخگوي موکلانمان باشيم. اينگونه هم نيست که بگوييم هر کسي از راه برسد با اين قانون؛ معلم بشود. هدف طراحان اين طرح اين است که معلمان شرکتي که يک بار آزمون داده​اند؛ مجددا در معرض آزمون قرار نگيرند.
بندي از اين طرح محل مناقشه طراحان و اعضاي کميسيون آموزش و تحقيقات شد. در گزارش نهايي اين کميسيون متني آمده بود که در متن نهايي اين مصوبه نبود. به همين دليل مخالفت​هايي مطرح شد. رئيس مجلس هم نهايتا گفت: شبهه شده که آيا اين متن در مصوبه بوده است يا نه؟ آقاي سليمي و مقتدايي هر کس يک چيزي مي​گويد! براي آنکه شبهه​اي در مصوبه مجلس نباشد، ادامه اين بحث را به جلسه بعد واگذار مي​کنيم. اما موسي الرضا ثروتي باز هم اصرار به ادامه بررسي داشت که لاريجاني با صداي بلند به او گفت: امکان ادامه اين بحث نيست!
مهدي سنايي نماينده نهاوند هم در تذکري با انتقاد از عدم بررسي سوالات نمايندگان در کميسيون​هاي مجلس اظهار داشت: از يکي از کميسيون​​ها شنيدم که سه تا سوال در اين دو ماه به آنها ارجاع شده و رئيس کميسيون گفته بگذاريد سوالات بيشتر شود، بعد وزير را دعوت کنيم! البته من اسم اين کميسيون را از تريبون نمي​برم.
لاريجاني در پاسخ به وي پرسيد: کدام کميسيون اين را گفته؟ اگر اسم نبريد فقط مي​توانيم آنها را نصيحت کنيم.
سنايي ادامه داد: در نامه​اي اين موضوع را به هيات رئيسه نوشته​ام. اما بعضا برداشت مي​شود که نوعي تعامل با برخي وزارتخانه ها مانع از بررسي سوالات نمايندگان مي​شود. رئيس مجلس در پاسخ به وي تاکيد کرد: کميسيون​ها نبايد بررسي سوالات نمايندگان را معطل کنند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    29 44
    دو سال سه سال تدریس می کردیم با ماهی 30000 تومن قاچاقچی نبودیم اما حالا که ما رو اخراج کردند و دوباره می خواهیم بصورت حق تدریس برگردیم با ماهی 50 تومن شدیم قاچاق چی ؟؟؟ جای تاسف دارد برای آقای عثمانی و جای تاسف دارد برای جامعه که براحتی تهمت می زنند هرچند جناب جهانگیر زاده به خوبی جواب ایشان دادند . معلمان شرکتی دارای مدارک معتبر دانشگاهی و دوره ضمن خدمت دیده اند آقای حیدری شما که هر وقت در مجلس به عنوان نماینده دولت سخن می گویید واقعا به این موضوع فکر کرده اید آزمونی هم که گفته میشه نمره نیاوردند آزمون اصلا ربطی به رشته معلمان شرکت کننده نداشته و کمیسیون آموزش آزمون باطل کرده. جای تاسف داره واقعا .
    • علی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
      41 24
      واقعا که افرادی مثل شما را نباید استخدام کرد! خب بنده خدا حداقل چمله آقای عثمانی رو درست مطالعه بکن و بعد موضع بگیر!شما چطور می خواهید بچه های مردم رو بسازید؟!
  • معلم شرکتی IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    15 33
    نکته جالبه اینکه تو طرحی که داخل کمیسیون تصویب شده نوشته معلمان شرکتی 90 91 همکاری خودشون با آموزش و پرورش ادامه بدهند !! اولا معلوم نیست معلمان 90 91 اصلا چطوری وارد آموزش و پرورش شدند !!! دوما چطور معلمان شرکتی 90 91 باشند اما معلمان شرکتی دیگه اخراج !!!! مشخص این بند درخواست خود آموزش و پرورش به کمیسیون که کمیسیون اون رو به طرح اضافه کرده .چون این نیروها با بند پ خیلی شدید وارد شدند امسال !!! چطور معلمان شرکتی 88 و سال قبل آن در آزمون غیر مرتبط مجبور شدند شرکت کنند و به بهانه نمره نیاوردن بیسواد و قاچاقچی و ...!!! شدند اما دولت سال 90 91 دوباره معلم شرکتی گرفته ؟؟؟ نکته جالب اینکه اعضای کمیسیون امروز گفتند این بند که اضافه شده اصلا ما در جریان نبودیم !!!
  • معلم پیش دبستانی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    7 10
    با سلام آقای نماینده این همه نیروی پیش دبستانی هر روز جلوی مجلس می آیند با زبان روزه آنوقت شما بزرگوار به همین راحتی از حق و حقوق آنها می گذریید و با حرفهای نا پخته خود باعث رای ندادن دیگر نماینده ها میشویید مگر خود شما با رای همین معلمان و مردم عادی به مجلس نیامدیید که حالا اینگونه صحبت می کنید تمام معلمان و نیروهای پیش دبستانی از طریق گزینش وارد شدند پس چطور می شود یک فرد قاچاقچی معلم شود لطفآ با تفکر بیشتر صحبت کنید وفقط سعی نکنید با نظرات مخالف ومنفی خود رای مردم را نصبت به خود برگردانید
  • قاچاقچي!!! IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    14 23
    متاسفم براي نماينده اي كه عزيزاني را كه چند سال سابقه تدريس و تعليم و تربيت بچه هايمان را بر عهده داشتند قاچاقچي مي خواند. همه اين عزيزان تمام مراحل گزينش را با موفقيت سپري كردند كه سه چهار در آموزش و پرورش فعاليت داشتند. عزيزاني كه تمام سال هاي جواني خود را وقف آموزش و پرورش كرده اند و اكنون سن آنها حتي كفاف استخدامي هاي ديگر را هم نمي دهد. چرا هيچ كس پاسخگو نيست؟! چرا اينقدر براي اين عزيزان سنگ اندازي مي كنند؟!
  • توهین و افترا در صحن علنی مجلس به جوانان US ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    14 32
    آقای حیدری نماینده دولت هر بار سخنان خود عنوان می کند معلمان شرکتی نمره نیاوردند اخراج شدند !!! دیگه نمیگه اصلا آزمون ربطی به رشته معلمان شرکتی نداشته و برگزاری آزمون غیر رشته شرکت کنندگان خلاف قانون. اصلا تو قانون نگفته از همه آزمون ابتدایی و بهداشت گرفته شود . گفته شده بود آزمون گرفته شود . این خود خلافی بزرگ است که آموزش و پرورش انجام داد و به واسطه همان آزمون کذایی معلمان شرکتی را اخراج و حالا اتهام بیسوادی می زند ! و می گوید اینان شاستگی ندارند به بچه های مردم درس بدهند ! چطور قبل آزمون تو اون سالها تدریس کردیم بیسواد نبودیم !! آقای حیدری خود شما مدرک تحصیلی تان چیست ؟؟؟ از خود شما آزمون غیر مرتبط با رشته بگیرند نمره می آورید و اگر نیاوردید بیسوادید ؟؟
    • ایرانی IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
      12 27
      می تونستم 10000 تا مثبت به این نظر میدادم
    • - IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
      16 0
      بنده یکی ازمعلمان شرکتی قبولشده در اززمون هستم .واقعا متاسفم که از افرادی نظیر شما که زمانی همکار هم بودیم این بی احترامیها دیده وشنیده می شود.زمانی که شما با رشته های مختلف که هیچ گونه ارتباطی هم با دوره ابتدائی نداشت در دبستانها تدریس میکردید چطور این غیر مرنبط بودن مهم نبود ؟مواد امتحانی این ازمون کاملامشخص ومنطبق با کتب دانشگاهی رشته ی اموزش ابتدائی بود.شرکت در این ازمون هم اجباری نبود!!!!!شما با توجه به همه ی این موارد در این ازمون شرکت کردیدحالا که پذیرفته نشده ایدان را گردن کذایی ازمون وغیر مرتبطبودن ان نیندازید.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    2 13
    تکلیف نیروهای قرارداد کارمعینی که تحصیلات دانشگاهی دارند و به عنوان دفتر دار در مدارس کار می کند ، چگونه است . وضعیت استخدام ما چی می شه .