۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۴

نیل آرمسترانگ، فرمانده فضاپیما آپولو 11 و نخستین انسانی که پا بر سطح ماه گذاشت، ساعاتی پیش در سن 82 سالگی درگذشت. وی در 30 تیر 1348 بر سطح ماه گام نهاد.

آرمسترانگ پس از گام نهادن بر سطح ماه، این جمله مشهور را بر زبان آورد: «این گامی کوچک برای انسان و جهشی بزرگ برای بشریت است». وی پس از پایان ماموریت آپولو در تاریخ ماندگار شد و در سفر به کشورهای مختلف از جمله ایران مورد تقدیر قرار گرفت. آرمسترانگ برخلاف همسفرش باز آلدرین، پس از ماموریت آپولو دیگر در برنامه‌ها و مسایل فضایی مشارکت نکرد.

وی در چند هفته اخیر به دلیل مشکل قلبی در بیمارستان بستری شده بود و درنهایت، ساعاتی پیش درگذشت. روحش شاد.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 238581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 122
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم فخیم US ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
    روحش شاد...خیلی غصه خوردم...و متاسفانه هنوزم که هنوزه عده ای باور ندارن نیل آرمسترانگ و آپولو 11 فاتح ماه بودند...
    • حسین GB ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      13 89
      ببخشید حواسم نبود بهت مثبت دادم..! آخر جملت ناامید کننده بود.
    • مریم فخیم US ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      48 3
      آقا حسین!شما کامنتای بعدی رو بخون متوجه میشی که حق بامن بوده...که بعضیا هنوزم تصور میکنن سفر به ماه حقیقت نداشت!
    • حسین IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      10 44
      نه شما توان رد کردن دارید نه من توان اثبات! همتون خوبید!
    • مریم فخیم A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      12 1
      آقای حسین! من متوجه منظورم شما از این کامنت نشدم! به هرصورت من جزو منکرین این فتح تاریخی نیستم!ضمنن دوشنبه شب مابین ساعت 10 تا11، برنامه آسمان شب ازشبکه 4 پخش خواهدشد که قراره درباره زندگی این فضانورد نام آوار گفتگو بشه... بدنیس همه باهم به تماشای برنامه آسمان شب بنشینیم...
    • س ع ی د US ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      14 5
      اگر شک دارید با تلسکوپ نگاه کنید جا پاش هنوز اونجا مونده!!!
    • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
      28 6
      اصلا هیچ کس نمیتونه ثابت یا رد بکنه این موضوع را. ولی در چند چیز شکی نیست: اول اینکه آمریکا بعد از این همه سال نتونسته این سفر را تکرار کنه. دوم اینکه اگر این سفر جعلی باشه، اولین سفر به ماه در همین سال ها و به طور مخفیانه جهت چیدن دکور مورد نظر انجام شده. سوم اینکه هیچکسی مثل ناسا توان ماموریت های فضایی و فرستادن هزاران ماهواره و تلسکوپ به فضا رو نداره.
    • مریم فخیم US ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
      13 3
      نتونسته؟؟شما مطممئنید؟دوست عزیز، این تنهاسفر انسان به ماه نبود.پروژه های سرنشین دارآپولو 12،14،15،16 و17 نیز درطی سالهای 1969 -1972 در ماه فرود آمدند.از طرفی، سفر به ماه هم پرهزینه اس وهم پرمخاطره.از طرفی ناسا هم بودجه محدود خودش رو داره که بخشی ازاین بودجه توسط کنگره آمریکا تامین میشه.ازسویی دیگر روال انتخاب برنامه هایی که توسط ناسا انجام میشه بااونچه که ما فکرمیکنیم متفاوته.اینطور نیس که یکی بیاید بگه فلان برنامه بایدانجام بشه. بنابه اظهار نظر آقای دکترنادری ،ناسا هرده سال یکبار به سراغ جامعه علمی آمریکامیره که در بخشهای مختلف علمی فعالیت دارن ودر حدود2 هزار نفر هستند.
    • مریم فخیم US ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
      14 2
      و ازآنها می پرسد که ازلحاظ علمی، باتوجه به چیزهایی که الان میدانیم، اگربخواهیم ادامه بدهیم چه چیزهایی اولویت دارند.این گروه به مدت دوسال فرصت تبادل نظر وبحث دارند وبسپس گزارشی رو به ناسا ارائه میدن که ناسا باید این کارهارا انجام بدهد. البته همیشه هم به خواسته های دانشمندان عمل نمی شه، چون همه چیز به بودجه ای که کنگره میده بستگی داره.درضمن سال گذشتهگزارش ده ساله ی منظومه ی شمسی ، در آمد و در آن گفتند که اولویت بااین است که به مریخ برویم و مقداری ازسنگ و خاک آن رابه زمین بیاوریم چون در آزمایشگاه های مجهز اینجا بهتر می توانیم آنها رابررسی کنیم.
    • مریم فخیم US ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
      7 0
      اولویت دوم با یوروپا بود.ولی هرکدام ازاین دو پروژه هزینه ی سنگینی دارند.بنابراین مرحله ی نخست این است که اولویت علمی تعیین شود و مرحله ی دوم این که آیا ناسا میتواند بودجه را ازکنگره ی آمریکا بگیرد یا خیر. گاهی مرحله ی مشارکتی درنظر گرفته می شود.مثلا ناسا میگوید هزینه ی پروژه 2 میلیارد دلار است، باسازمان های فضایی دیگر صحبت میشه که آیا حاضرند مقداری از آنرا تامین کنند و با ناساشریک شوند. درکل سالها ممکنه طول بکشه تاپروژه ، پروژه شود.درسالهای اخیرهم به هرحال اوضاع اقتصادی جهان وآمریکا زیادجالب نبوده وبودجه ناسا هم کاهش پیداکرده.پس توشرایط فعلی پروژه بازگشت به ماه کنارگذاشته شده وپروژه های علمی دیگه درحال انجامه.
    • مریم فخیم US ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
      11 2
      اما درمورد اینکه رفتن به ماه واقعیت داره یا نه، بایدبگم که در طی جنگ سرد رقابت تسحیلاتی وفضایی بین آمریکا و شوروی خیلی سخت بود.اگر آمریکا به دروغ ادعای فتح ماه رو میکرد ،مطمئن باشید شوروی سایق باتوجه به جاسوسهایی که درتمام دنیا داشته ودارد وبه کمک ابزارهای پیشرفته ماهواره ای خودش میتونست بفهمه که این دروغی بیش نیس وبی شک درهمون زمان آمریکا رو رسوای جهان میکرد! اما هونطورکه همه میدونیم ،شوروی هم موفقیت این پروژه رو تایید کرده.وخودش دلیل محکمیه بر حقیقت داشتن فتح ماه...
    • حسین GB ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
      7 0
      خیلی عجیبه که من و شما همنظر بودیم و فقط بخاطر تندخوانی و کم توجهی من حرف((ن)) رو تو جملات اول و دوم شما نمیدیدم..!!ببخشید باور کنید کامنتای آخری شما رو که خوندم متوجه شدم شما هم مثل من جزو تایید کنندگان هستید. فکر کردم گفتید(( باور دارن)) باز هم ببخشید..ممنون
    • مریم فخیم DE ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
      7 1
      خواهش میکنم...
    • مریم فخیم DE ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
      8 1
      خواهش میکنم...البته این تندخوانی وکم توجهی شماباعث شد بحث ادامه پیدا کنه که برای منم جالب بود و نکات تازه ای مطرح شد.
  • مسعود IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    خدا رحمتش کنه.... 43 سال پیش رفت ماه.. ما الان یدونه مسافرت داخل کشور نمی تونیم بریم
    • بدون نام IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      اين چه اخلاقيه كه بعضيا دارند. از هر مطلبي براي عقده گشايي استفاده ميكنند
    • حسین GB ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      بدون نام گرامی.. بخاطر اینه که جا برای اظهار عقیده نداریم!
    • بدون نام IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      125 8
      این سی لیترو دادن بری باهاش دور ایرانو بگردی
    • بدون نام سوم ! IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      86 0
      من نمی دانم یک نفر مثل بدون نام اولی ، هیچ حــــــقی برای اظهار نظر مردم قــائل نمی شوند و فکر می کند که باید این نوع تنفکر منجمد و خفه کردن صدای مردم همیشه وجو داشته باشد و شاید هم از این وضع موجود خیلی راضی و یا خودشان هم یکی از این عناصر....!!! هستند و در مورد نظر شخصی به نام حسین ، با کمال شجاعت و بی پروایی خاصی یک حــــــــــــرف حــــقی را زد که میلیون ها نفر در سراسر کره خاکی از ابتدای خلقت به خاطر ان جانشان را از دست داده اند و البته تا اینده ای نا معلوم هم ادامه خواهد داشت !! اری حقیقت همیشه عریان و تلــخ است و این را هم می دانیم که شما گردانندگان این وب سایت هم به این مزه تلــــــــــــخ و نـــــــــــاگوار زمان زیادی است که عادت کرده اید و مجبور هستید با ان بسازید !! به ناچار !
    • بدون نام IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      22 0
      مـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن نمــــــــــــــــــــی دانم چــــــــــــــــــــــــطور خبر ان لاین همه کامنت ها را می خواند !! اما اگــــــــــــــــــر هم نخواند ، باز هم دمش گرم ، مثل بخش دانش همیشه کارش خیلی درسته !
    • بدون نام IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
      1 0
      هر صحبت جایی و هر نکته مکانی دارد.
  • بدون نام US ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    170 7
    روحش شاد . بی شک یکی از ماندگارترین نامهای تاریخ علم خواهد ماند
  • بدون نام GB ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    151 5
    روحش شاد
  • بدون نام IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    169 5
    آرمسترانگ و گاگارين از بزرگترين خدمتگزاران بشريت تو قرن بيستم بودند.فكرش رو بكنين كاري رو انجام بدين كه نمدونين واقعا بعدش زنده هستين يا نه.روحشون شاد. اميدوارم تا وقتي زنده هستم فرود انسان به مريخ رو هم ببينم.
    • بدون نام IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      46 61
      خدا و 100 البته مقامات وقت شوروی میدونستن چن نفر نابود شدن تا گاگارین بشه گاگارین.
    • بدون نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      46 4
      يعني اينا از كاشف پني سيلين و لويي پاستور رو ماري كوري و انيشتين و ... هم بزرگتر بودن ؟!!!
    • بدون نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      25 0
      ببخشيد ! اصل كاري رو يادم رفت............ اديسون
    • بدون نام GB ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      51 2
      نه اینا از لویی پاستور بزرگتر بودن و نه لویی پاستور از این دو ! هر کس به دانش و بشریت خدمت کرده باشه به خودیه خود آدم بزرگیه ، حالا اینکه در چه زمینه ای کار کرده باشه تفاوتی نداره. ضمناً منم امیدوارم که بتونم به زودی زود شاهد نخستین گام انسان بر مریخ باشم. نیل آرمسترانگ ، روحت شاد
    • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      14 4
      حرف شما تا حدي درسته ولي لطفا بدون جوگير شدن اينو در نظر بگيرين كه خدمات بعضي از دانشمندان مثل فلمينگ و لويي پاستور كه جان تعداد بيشماري از انسانهاي روي كره ي خاكي رو نجات داده و به اونها حيات دوباره بخشيدن قابل قياس با خدمت يك فضانورد (كه به واسطه ي تلاش و علم تكنسين هايي كه نامشان در تاريخ گم شده و فاتح اصليه ماه اونها هستند) ، نيست.
  • سعید US ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    دیگه همه میدونند هیچ وقت ایشون به ماه سفر نکرده اینجا برید تا با سند ببینید که سفر به ماه توسط ایشون دروغی بیش نبوده...
    • بدون نام IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      خسته شدیم از این طرز تفکر درپیت بعضیا! لابد مریخ‌نورد ناسا هم در حیات کاخ سفید داره اکتشافات انجام میده
    • بدون نام ID ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      81 5
      اگه به ماه پا نذاشته بود زود تر از شما شوروی (روسیه سابق) بدلیل رقابت نزدیک با آمریکا در دوران جنگ سرد بهش پی میبرد و در بوق و کرنا میکرد.
    • بدون نام EU ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      80 5
      سعید عزیز ! شوروی نفهمید ولی شما فهمیدید !
    • داش آکل FI ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      9 66
      مریخ نورد با خودش آدم نبرده مریخ. برده؟ شما هنوز تفاوت فضا پیمایی که تجهیزات رو حمل کنه با فضاپیمایی که موجود زنده رو حمل کنه نمیدونی.
    • علي EU ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      75 3
      آقا سعيد! اون موقع بين شوروي سابق و آمريكا رقابت هاي اينچنيني براي تو دهني زدن به ديگري جريان داشت. اول گاگارين بعنوان اولين انسان از زمين به خارج از جو وارد شد و 8 سال بعد آمريكاييها نيل آرمسترانگ را به ماه فرستادن. اين ها همه جنگ نمايش قدرت در اون زمان بود كه هزينه هاي بسياري هم داشت اما الآن ديگه عرصه رقابت عوض شده و اون هزينه ها ديگه جواب نميده و از طرفي مطمئن باش اگر باز هم حرف كل كل كردن شروع بشه شگفت آور تر از اين كارها را هم انجام ميدن. خداييش فكر ميكني اگر ايران اين توانايي را داشت از اين كارها براي تبليغ قدرتش انجام نميداد؟ پس نگو اين كار انجام نشده. واقع بين باشيد لطفاً. در ضمن روحش شاد!
    • بدون نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      38 6
      آین کسانی که این واقعیت را انکار می کردندطرفدار شوروی بودند،چون شوروی نتونست اون ها هم می خواند این موفقیت را زیر سوال ببرند!
    • بدون نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      33 0
      سند نرفتنش به ماه رو قراره برادرا در مرکز اسناد بزودی تهیه کنن!
    • مهسا IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      24 2
      کور شود آنکه نتواند بیند !!! آقای سعید !
    • m IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      35 3
      نکنه شما تو ماه بودی و ایشون رو اونجا ندیدی که میگی طرف نرفته ؟ چی میزنی که میری ماه ؟
    • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      18 3
      برای شفای این دوستان فقط باید دعا کرد حرف زدن بی فایده است مغز اینا تصمیم خودش رو گرفته میل به اصلاح نداره
  • بدون نام IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    الان دوباره یه عده میان شروع می کنن به این بحث که رفتن به ماه واقعیت نداشته و...خدایا خودت ما رو از دست اینا نجات بده
    • بدون نام IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      67 4
      اتفاقا سقراط هم به خاطر همین سفسته گری ها و عوام فریب ها جام شوکران را سر کشید !! البته بقراط بود یا سقراط رو نمی دونم !! مثل خیلی از پزشک ها که برعکس قسم خورده اند !! حالا به کی ، خدا عالم است !!
    • بدون نام IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      62 9
      الهی قمشه ای میگه "بعضی خانما تیر چراغ برق یازده متری رو نمیبینن اما یه تار مو رو از 11 متری رو کت شوهرشون میبینن" شمام احتمالا از همون افرادی!!! بابا اصلا اول روسیه رفت ماه ! خوبه!؟!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    79 7
    واقعا باید از چنین انسانهای بزرگی درس بگیریم که با همت بلندشون باعث پیشرفت علم شدند.روحش شاد
  • بدون نام IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    78 7
    خدا رحمتش کنه. مطلقا نمیشه گفت بزرگترین کاشف تاریخ بود چون ماهو میبینیم! بزرگترین فاتح تاریخم که نیست چون ماه اصلا صاحاب نداره! ولی قطعا بزرگترین ماجراجویه تاریخه!
    • بودا IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      23 0
      دوست گرامي آذر از شهر زيباي شيراز . با درود به شما متاسفانه اين تقسيم انسانها به خودي و غير خودي تفكر اشتباهي است كه سبب مي شود به جاي همكاري و استفاده از تجربيات ارزشمند مردم جهان تمام انرژي و سرمايه خود را صرف كشيدن ديوار جدايي و دشمني با ديگران كنيم . نتيجه اين عملكرد چيزي جز انزوا و عقب ماندگي ندارد . تصور اين كه همه دنيا از صبح تا شب در حال كشيدن نقشه براي تحريف واقعيت ها و چپاوول منافع ما هستند ... سالهاست ما را از مردم جهان جدا ساخته .
  • سامانی IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    118 6
    در زمان فرود ایشان به کره ی ماه تلویزیونهای جهان آن را زنده پخش کردند . از جمله تلویزیون ایران . و من هم که هشت ساله بودم با مادرم چون تلویزیون نداشتیم ، به منزل یکی از نزدیکانمان رفتیم و آن صحنه ی فراموش نشدنی را دیدیم . جمله ی مهم او این بود و مورد بحث همه قرار گرفت : در اینجا به وجود خدا پی بردم . مادرم که روشنفکری عجیب بود ، برنامه ای جالب ترتیب داد . همه ی بچه های کوچه را دعوت کردیم و من مقاله ای درمورد یوری گاگارین (اولین انسانی که به فضا رفت ) و آرمسترانگ اولین انسانی که به ماه رفت خواندم . در خیابان نواب کوچه شاه حسینی .و بعد جشن گرفتیم .
    • جواد IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      58 3
      خاطره بسیار زیبایی بود . من که لذت بردم . البته خاطره شما اهمیت و بزرگی واقعه سفر انسان به ماه رو برای همه بشریت که تو اون زمان شاهد همچین اتفاق تاریخی و مهمی بودند روشن می کنه !
    • رضا AU ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      67 3
      واقعا خیلی عالی نوشتید . اگه مادر محترمتون زنده هستن که بنده از راه دور دستشون رو میبوسم که چقدر به فکر نسل فردا بودند و اگه در قید حیات نیستن خدا رحمتشون کنه و حتما علو درجات شامل حالشونه.
    • آذر از شيراز IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      6 69
      دروغه اين داستان خود آمريكايي هاي عاقل هم قبولش نكردن چرا ما ايراني ها بعضي هامون هرچي كه آن ور آب بگويند مانند وحي منزل مي پذيريم و بيشتر از صاحب دروغ يقه پاره مي كنيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ كاشكي يكديگر را بيشتر دوست بداريم و بيش ا ز غريبه ها حرف خودي ها را با تفكر بيشتر بشنويم و بعد سخن بگوييم.........
    • Faramarz SE ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      18 2
      آذر خانم شما شاکی هستی که چرا بعضی از ما ایرانیها هرچي كه آن ور آب بگويند مانند وحي منزل مي پذيريم و بيشتر از صاحب دروغ يقه پاره مي كنيم. شما راست میگی این که مال ۴۰ سال پیشه ...
  • حسین GB ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    72 3
    درود بر همه انسان های به درد بخور جهان به افراد اینچنینی نیاز داره! نه دزد و قاتل و کلاهبردار. واقعا ناراحت شدم. یادش گرامی
  • ناشناس IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    53 2
    روحش شاد . یادش گرامی.
  • بدون نام ID ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    52 2
    “That’s one small step for man, one giant leap for mankind,” Mr. Armstrong said آرمسترانگ در حین قدم گذاشتن بر ماه: این قدم کوچک یک انسان و قدم بزرگ برای بشریت است
  • بدون نام IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    4 147
    همچین میگید روحش شاد و خدا رحمتش کنه انگار برادر دینی تون بوده یا...... اقای نویسنده شما هم لطفا دقت کن اینکه لفظی که بار معنایی و فرهنکی خاصی داره رو بی توجه به معنی استفاده کنید دلیلی جز بی سوادی نداره ربطی به آزاد اندیشی نداره یا اینکه کار ایشون رو منکر بشم هر گفته جایی وهر نکته مکانی دارد همین
    • بدون نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      91 2
      یعنی چون برادر دینی ما نبوده خداوند نباید رحمتش کند یا روحش شاد شود؟
    • بدون نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      96 3
      برادر دینی عزیز صرفا جهت آشنایی بیشتر با دینی که اختیار کردی باید بدونی که : رسول­ خدا(ص) فرمودند: «طلب علم در نزد خدا از نماز و روزه و حج در راه خدا برتر است.»«یک ساعت علم­اندوزی بهتر از عبادت در دل شب است و یک روز علم­اندوزی بهتر از سه ماه روزه داری است»«ملائکه بال­های خود را برای طالب علم پهن می­کنند.» و در نهایت اینم بدون که محمد ص در وصف جویندگان علم و دانشمندان فرمودند : دانشمندان را گرامی بدارید؛ چرا که آنان وارثان انبیایند؛ پس هر که آنان را گرامی بدارد، خدا و پیامبرش را گرامی داشته است....
    • بدون نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      95 2
      برادر دینی .... نمی خواد که عزیز، همین که انسانی به سطح بالایی از علم رسیده کافیه که به او خدا بیامرز بگوییم........................
    • بدون نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      73 0
      یک فرد مسلمان بنام ابو راشد بن عرب ازکشور های عربی پای به کره ی ماه گذاشته است که دیروز فوت کرد خدایش رحمت کند این خوبه!!!
    • بدون نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      59 0
      دوستان عزیز...تورو خدا جواب همچین ادمی رو اصلا ندید...اخه این ادم با این کامنتش معلومه چه سطح فرهنگ و شعور و تربیتی داره شماها چرا وقت میذارید که جوابش رو بدید؟این ادم اگر .... از اینهمه منفی که گرفته بود تودهنی محکمی میخورد.... فکر میکنه طلب امرزش فقط برای مسلمانهاست!!
    • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      37 0
      اگه مسلمون باشه و ايراني ( روس و چيني و سوري هم قبوله ) تازه بچه محلمون باشه و تا حالا از ما پولي هم قرض نگرفته باشه و واسه ختمشم پلو ميدن پس خدابيامرزدش !
    • بدون نام IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      60 0
      این بنده خدا عرب بوده اسمش نیل بن ارمسترانگ بوده الان مشکلت حل شد؟شما چرا ادمها رو طبقه بندی می کنی؟روحش شاد هست امیدوارم شادتر هم بشه شما یه مقداری باید روی تفکراتت کار کنی خیلی وضعت خرابه چطور از پنی سیلین برق کامپیوتر و...که اختراعات و اکتشافات اینا بود ه استفاده می کنی نمی گی بد بوده حالا که طرف فوت شده برا گفتن جمله روحش شاد هم اذیت میشی؟واقعا کلمه ای مناسب برای ابراز تاسف از این وضع وجود نداره بخدا
    • بدون نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
      58 0
      خوب ادم كوته فكر اين چه حرفيه؟اديسونم برادر مسلمان نبود اما همين جنابعالي داري با استفاده از اختراع اون اين ... و تحويل ميدي.مخترع كامپيوترم مسلمان نبود.اتفاقا اينا ارزش و جايگاهشون پيش خدا خيلي بالاتر از من و توي بي دانش و كج انديشه....
    • بدون نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
      35 1
      دوستاني هم كه در جواب گفتن عرب بوده هم در اشتباهند.چه ربطي به اعراب داره.ما ايرانيا هميشه به يه طرفي غش ميكنيم حد تعادل نداريم انگار.تو عربا هم فكر كنم با اين طرز فكر نباشه.بابا چكار داريد كي چه رنگيه و چه ن‍اديه.يه انسان بوده كه براي بالا بردن سطح دانش بشر خطر كرده و پا به ماه گذاشته.هركيم كه به خاطر بشريت خطر كنه يعني جهاد كرده.خدا هر كسي رو كه به خلقش خدمت كردن بالاترين درجات رو ميده و نزدش اين انسانا عزيزن.حالا ميخواد مسلمان باشه يا غير مسلمان.
    • بدون نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
      3 0
      برادر گرامی که به لفظ روحش شاد ایراد میگیری بهتره برید و مطالعه نمایید.اینکه چرا فارابی- ابن سینا- غزالی و.. از فلسفه یونانی استفاده کردند و یا علامه طباطبائی ره بحث رئالیسم اسلامی را مطرح نمودند؟
  • بدون نام IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    63 7
    دوستانی که عقیده به سفر انسان به ماه ندارند لطفا در بخش طنز و کاریکاتور مطالبشون رو عنوان کنند و بخش علمی رو با جوکهاشون الوده نکنند.
  • یک ایرانی US ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    57 4
    هموطن بدون نام که به مسعود گفتی عقده ای. متاسفم برات .منهم همسر یک کارمندم گذران امروز خودم را با سال هفتاد وشش مقایسه میکنم که زیر بار فشار اقتصادی کم کم داشتیم کم میاوردیم اما ان سال ما بیش از سه بار مشهد رفتیم انهم هتل قصر.و...دیگر ...تمام....و دریغ از یک مسافرت .مشهد؟ کربلا؟ خدا نکند اما شاید نان اور خانه مان در حسرت دیدار خانه خدا بماند...این عقده گشایی نیست دوست عزیز کجای کاری؟
  • داش آکل FI ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    7 110
    فقط آدم های ساده لوح سفر انسان به ماه رو باور میکنن. حالا بعد از بیش از 50 سال هنوز تکنولوژی ساخت فضا پیمایی که بتونه روی ماه سالم فرو بشینه و انسانی رو با خودش اونجا ببره ندارن. چه برسه به برگشتش. آدم عاقل فکر میکنه. تجزیه تحلیل میکنه. مقایسه میکنه. الان هزینه های سفر های فضایی به نسبت 50 سال پیش خیلی کمتر هست. بودجه ها هم خیلی بیشتر. تکنولوژی که دیگه قابل مقایسه نیست. چرا الان یکی رو نمیفرسن ماه؟ الان که هر منجم آماتوری تو خونش یه تسکوپ داره که میتونه ببینه فرود انسان رو روی ماه.
    • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      57 4
      راست میگی، اینا همش دروغ بود. البته با این همه دروغی که روزانه دور و برت می بینی و می شنوی، تعجب چندانی هم نداره که چرا واقعیت را نمی تونی از دروغ تشخیص بدی.
    • بدون نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      55 1
      حتما اگر شوروی رفته بود برات واقعیت داشت!
    • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      1 45
      داش آکل راس میگه، بقیه دوستان خیلی غرب زده هستن، فک کن از 50سال پیش در هر زمینه ای تکنولوژی جقدر پیشرفت کرده حالا اینها حتی نتونستن یک نفر دیگرو به ماه بفرستن
    • بدون نام IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      22 2
      سفر ماه که جاده چالوس نیست بساط رو بریزی صندوق عقب راه بیفتی بری!!! داش آکل یه کم مطالعه کن و فکرکن بعد نظر بده عزیزم. قرار نیست دیگه همش بریم ماه، اونجا هم یه خط راه بندازیم ماه زمین دو نفر!!! نیازی به رفتن نیست. الان دارن به رفتن آدم به مریخ فمر میکنن. یه کم سطح فکرت رو بیار بالا
  • مسعود NL ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    دروغه بابا ... بزرگترین دروغ قرن بود.... چرا بعد از این همه سال دیگه کسی نتونسته بره کره ی ماه؟؟!! اونایی که می گن رفتن این یارو به کره ی ماه چیزی بیشتر از پر کردن فیلم تو یه استدیو بوده جواب سوال من رو بدن ....
    • بدون نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      80 5
      اگر تنها ملاک این است که چرا دوباره کسی نرفته که به خاطر هزینه های سرسام آور و عدم نیاز بوده مگر قرار است چون چیزی امکان پذیر است هر سال آن را انجام دهند.
    • بدون نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      56 3
      بعضی ها فکر میکنن سفر به ماه هم مثل سفر مکه و سفر های زیارتیه . هر سال باید تکرار شه !
    • حمید IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      6 36
      بحث شک تو رفتن ایشون به ماه با توجه به جنگ قدرت اون سالها بین امریکا و شوروی یه بحث خیلی منطقیه چرا بعضی دوستان با توهین یا منفی دادن می خوان همه رو مسخره کنند. با چه دلیلی ثابت میکنین اون فیلمها واقعی بوده که انقدر مطمئن میگین رفته ماه. اگه می شد رفت انقدر پول تو دنیا تو این 60 سال بوده که بشه دوباره رفت. من نمیگم نرفته ولی باور هم ندارم رفته باشه . به هرحال یه انسان بوده که مرده خدا بیامرزتش
    • بدون نام IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      14 3
      آیا فقط این دروغه اگر این طوری باشه باید به تمام تاریخ بشر شک کرد
    • بدون نام IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      25 0
      خدا کند همه دروغ های تاریخ بشریت روشود
    • بدون نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
      5 0
      سفر به مکه هم یه بارش اجباره بعدش دیگه مستحب می شه
  • بدون نام US ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    49 2
    خداوند بیامرزش
  • مرشد IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    57 2
    هر کی بود و هرچی بود , روحش قرین آرامش باد . درسته به دید ما دو دقیقه دولا و راست نشد و دو رکعت نماز نخواند و یک روز هم روزه شکمی نگرفت ولی همین قدر ذحمت کشید و گفته ( ما انسان را مکرم کردیم ) رب العالمین رو نشون داد و مطمئنم که در اون بالابه غیر از آزادی انسان و انسانیت و پیشرفت انسان فانی در علوم پائین ماه و بالاتر از سطح ماه هیچ آرزوئی نداشته . باشد که همیشه روحش در بالاترین مدارج علمی قرار بگیرد . رسد آدمی بجائی که بجز خدا نبیند .
  • امير DE ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    8 112
    قبرش رو كمي عميقتر بسازيد. بلكه بتواند اين همه دروغ را هم باخودش به گور ببرد
    • m IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      111 7
      قبر شما باید عمیق تر باشه چون گناه تهمت از دروغ بیشتره !
    • بدون نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      79 4
      افراد حسود همیشه چشم دیدن موفقیتهای دیگران را ندارند
    • بدون نام IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      8 82
      چه جالب تهمت زدن به ناسا شده گناه كبيره خود آمريكايي ها اعتقاد دارند كه يك نمايش سياسي بود اونوقت شما تو ايران بجاي بحث علمي قضيه رو در حد حسادت و تهمت و ... مي بينيد؟ ان شالله يك روزي همه دروغهاي نيكسون رو بشه
  • آرش IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    72 5
    یکی ازصفات منفی ما ایرانیها اینه که تحمل دیدن موفقیتهای دیگران رو نداریم و فقط به دنبال بزرگنمائی شکستهای دیگران هستیم.واقعا جای تاسف داره که حسادت سرتاپای جامعه ایران رو فراگرفته.
    • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      32 0
      وصد البته دروغ کلا" چوپون زیاد شده .
  • حسین IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    44 3
    یادش گرامی
    • مهيار IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      8 47
      مستند آمريكاييا هم مي گه دروغه انوقت برخيي از ما ....... چرا؟
    • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
      6 1
      مهیار اگه مستند اونا میگه دورغه به خاطره این نیست که همشون فک میکنن دروغه. به این خاطره که اونجا اینقد آزادی هست که هر کسی نظرشو بگه. نه به این خاطر که کل ماجرا بره زیر سوال.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    1 118
    فقط برای مسلمانان باید گفت روحش شاد. کسی که به اسلام عزیز نگرویده باید در آتش جهنم بسوزه.
    • حسين IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      38 1
      حتما هيزمش و هم شما تهيه ميکني ؟!!! مرد حسابي ، تو برو آخرت خودت رو بساز که خدا هيچوقت ، هيچ کجا نگفته که بهشت فقط مال مسلمون هاست . بلکه گفته جاي متقين و نيکو کاران است و مطمئنا اين صفات محدود به اديان نميشه ، بلکه به انسانيت بر ميگرده . به خاطر همين تفکرات امسال شماست که ما همه دنيا رو دشمن خودمون ميدونيم و هر کجا که ميخوايم ضعف هامون رو بپوشونيم ، آدمهاي موفق رو با برچسب هاي غير مسلمون ( و يا حتي مسلمون ها رو با برچسب غير خودي) و ... از خودمون دور مکنيم .
    • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      63 1
      شما که انقدر نسبت به تلاش هاي بقيه آدما (به ضعم شما غير مسلمون) قدر نشناس هستي ، لطفا از اينترنت و کامپيوتر و کلا هر چيز برقي ديگه اي نبايد استفاده کني . چون اونا رو هم غير مسلمونها کشف يا اختراع کردن . برو گوشه خونتون بشين تا وقتي که مردي به خاظر مسلمون بودنت براي آرزوي شادي روح کنن و بري بهشت .
    • جواد ذیجودی IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      37 1
      به به می بینم که جناب عثامه بن لادن به بخش دانش هم علاقمند شده اند برادر شما که گفتن کشته شدی حالت خوبه؟چیکار می کنی از غارهای تورابورا چه خبر؟حالا بچه ها یه اشتباهی کردن شما به بزرگی خودت ببخش یه وقت وب سایت رو منفجر نکنی خب دیگه چه خبر عملیات جدیدی هم در دستور کار داری؟اون انفجار راه اهن امریکا ناتموم موند قصدی چیزی داری؟ خیلی ممنون که میای نظر میدی میدونستم زنده موندی کلا وجود ذیجودت رو حس می کردم
  • سارا IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    29 2
    روحش شاد. یادش گرامی
  • m IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    26 2
    خدا رحمتش کنه
  • حسن IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    43 2
    این افرادی که میگن سفر به ماه دروغ بوده اگه آرمسترانگ مسلمون بود یا آمریکایی نبود هم اینو میگفتید
    • بدون نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      8 19
      بله باز هم مي گفتيم اين يك موضوع كاملا علمي است و ربطي به اين چيزها ندارد در ضمن خيلي از كساني كه اين دروغ بزرگ رو باور ندارن نامسلمون هستن
  • بدون نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    23 1
    نیل آرمسترانگ - ادوین آلدرین - مایکل کالینز ، این سه نفر با هم با آپولو 11 رفتند کره ماه .
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    56 1
    چطور میشه که یک حقیقت علمی رو زیر سوال برد. مگر امکان داره یک پروژه تیمی در اون سطح دروغ باشه. یعنی بعد از 43 سال یکی پیدا نشد از ناسا بیاد بگه اقا این دروغ بوده. خلاصه مگه میشه یک دروغ رو 43 سال پنهان کرد. خود روسها قبول کردند و وقتی این موفقیت رو دیدند فضانوردانشون شروع کردن به گریه کردند. اونم اون زمان جنگ سرد که سران شوروی استاد دروغ گویی و لاف زدن بودن.
  • احمدی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    63 2
    روحش شاد بنده در آن زمان 10 سال سن داشتم و پخش زنده را در تلویزیون سیاه و سفید همسایه دیدم همه بزرگا اشک شادی ریختن و اما خطاب به اونایی که منفی میدن و حقایق را باور ندارن بدونید که مشکلات امروز ایران از کج فهمی و عدم درک مشکلات توسط شماهاست به نظر من دولتها بواسطه مردم شکل می گیرند حتی اگر دولتی باشد که زورگو و دیکتاتوری باشد تا مردمی با درک و فهم پایین نباشند نمیتونه حضور و تسلط داشته باشد مشکل امروز ایران همون منفی دهنده ها هستند و نه دولت
    • بدون نام AU ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      23 2
      این رو خیلی عجیب و جالب آمدی که مشکلات امروز ایران از کج فهمی و عدم درک مشکلات توسط شماها (مردم) است. واقاً که معنی و مفهوم کج فهمی را بسیار واضح در نوشته اتان نشان دادید. بنده خدا اگر دولت ها را مردم شکل میدهند ولیکن در ممالک مختلف میتوانند از دولت انتقاد کنند و حتی او را تعویض کننند و هزاران موضوع دیگر. در ایران چطور؟؟
    • بدون نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
      1 0
      بحث جالبی می شد اگه مناظره ای بود
  • احمدی IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    29 2
    سایت خبر آن لاین از انعکاس این خبر بسیار ممنون البته بسیار ناراحت گردیدم که ایشان را بشریت از دست داد به نظر بنده تلاش ایشان و امثال ایشان همچون شهدای عزیزمان با علم به اینکه شاید در آن سفر برگشتی نباشد رسیدن به معبود و نزدیکی به او بوده و نمی تواند برای اینگونه افراد چیز دیگری تصور کرد پس همگی برای آمرزش روحش دعا می کنیم
  • بي نام و نشان AE ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    13 1
    ول كنيد ماه را. براي رفتن به مريخ اماده شويد يا حداقل ثريا. كمان كنم بتونم روي مريخ نفس بكشم اما بسختي!
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    20 1
    بنده سوالم از دوستانی که رفتن به ماه رو انکار میکنن اینه که تو این فاصله مگه کشور های دیگه به صنعت هوا فضا دست پیدا نکردن مثل شوروی و چین و حتی ایران پس چرا کسی این سفر رو تا الان رد نکرده ؟؟؟؟ مگه علم پیشرفت نکرده ؟؟؟؟؟؟ لابد دوستانی که رفتن به کره ماه رو انکار میکنن فردا هم ایستگاه فضایی بین المللی (iss) رو هم که الان عده ای فضانورد از کشورهای مختلف در آن مشغول کار هستن رو انکار میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    38 3
    نیل ارمسترانگ نمرده در واقع این ادمایی که میگن به ماه نرفته اینها مردن برای امرزششون فاتحه بخونید
  • بدون نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    3 104
    برای چی به این نامسلمون اینقدر اهمیت می دید؟ این طرف به خاطر این که دینش اسلام نیست قطعاً در جهنمه
    • بدون نام IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      68 1
      از دید بنده که این حضرتعالی هستید که فوت شدید خدا شما رو بیامرزه البته با این طرز تفکری که داری فکر نکنم امرزیده هم بشی فقط متاسفم که هموطن من هستی
    • بدون نام IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
      30 1
      بابا بن لادن جون همون یه نظر رو بالا دادی ما خودمون فهمیدیم که نباید تحویلش میگرفتیم دیگه حالا حساس نشوو مواد منفجره داری؟نداری؟ بابا این ادمها که خدمتی به بشریت نکردن شما ها خدمت می کنید با انفجارهاتون تشکر می کنم ازت اگه میشه یه مقداری بیشتر منفجر کن مردم دنیا نیاز دارن به این قبیل بدل کاری ها
    • بدون نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
      5 0
      کل دانشمندا از جمله ادیسون توی جهنم هستن دیگه؟؟؟؟؟اون دنیا همدیگه رو می بینیم
  • هادیان IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    8 4
    واقعی یا دروغ بودن سفر انسان به کره ماه سالهاست برای خیلی ها چه در ایران وکشورهای دیگر معما ست طوری که بعضی آن را بزرگترین حفره تاریخ می نامند امیدواریم روزی حقیقت آشکار واثبات گردد
  • بدون نام IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    3 53
    انسان هیچ وقت از مرز زمین و فضا دور تر نرفته اینا دروغه و شواهد اینو ثابت میکنه که رفتن به فضا با این تکنولوژی ضعیف امکان پذیر نیست ! و این آقای گوشه گیر که مرده یه دروغ گو بوده ...
  • بدون نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    2 49
    قابل توجه دانشجویان محترم بعضی دانشگاه های معتبر ، که براش مراسم ختم بگیرن، یه چیزی ت. مایه های استیو جابزززززز بیکارن دیگه
  • امیر IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
    6 18
    مگه توی ماه باد میاد که پرچمش تکون میخوره؟این گاف بزرگی بود،همه می دونن یه عده از بچگیشون باور کردن دیگه توانایی شنیدن اینکه دروغ بوده رو ندارند
    • عطا A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
      2 0
      دوست عزیز، اقا امیر، یعنی در یک سازمان بزرگ فضایی با این همه دانشمند و همکاری با تمام دانشگاه های دنیا یک نفر نبوده که گافی که شما صحبت می کنی رو بفهمه ، یعنی دانشمندان ناسا نمی دانستند رو ماه باد نیست و پرچم نباید تکان بخوره، دوست عزیز این حداقلی رو که شما گاف می دونید، صد البته دانشمندان ناسا از شما بهتر می دونستند، این لرزش پرچم به خاطر قرار دادن میله ای قابل ارتجاع در بالای پرچم با تکان فضانورد به وجود اومده که حس شکوه حرکت پرچم یک کشور را در حال تکان خوردن مانند زمین که باد می اید تداعی کند، و ده ها اشکال اینچنینی که مخالفان باور سفر به ماه می گیرند از کمبود مطالعه و اگاهی های فنی و عملیاتی ناشی می شود، جوابهای علمی را می توانید از تمام مراکز بزرگ علمی و دانشگاهی معروف جهان اخذ نمایید،
  • بدون نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
    3 6
    ماه به طور دائم توسط شهاب سنگ هاي خيلي ريز كه با سرعت بيست هزار مايل در ساعت حركت مي كنند، در حال بمباران شدن است. براي اين كه تصور درستي داشته باشيد گلوله يك تفنگ با سرعت 800 مايل بر ساعت حركت مي كند. ماه هم هيچ اتمسفري ندارد كه سرعت اين شهاب سنگ ها را كم كند. اگر يكي از فضانوردان يا يكي از واحدهاي ماه نشين توسط يكي از اين شهاب سنگ ها ضربه اي ببيند حتي اگر اين شهاب سنگ به اندازه ي يك دانه برنج باشد، آن وقت كار تمام است. عجيب اين كه ناسا در آن زمان اصلاً نگران چنين موضوعي نبود.
  • بدون نام IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
    5 9
    ن تشعشعات عظيم كه در كمربند ون آلن با آن روبروي مي شويم، تشعشعات خورشيدي، پرتوهاي كيهاني، روشنايي خيره كننده خورشيد، كنترل دما و خيلي از مشكلات ديگر به هيچ موجود زنده اي اجازه نمي دهد كه با چنين سطحي از تكنولوژي كه ما در اختيار داريم، از اتمسفر خارج شود. هر دانش آموز با هوش دبيرستاني با يك كتاب فيزيك پايه مي تواند ثابت كند كه فرود آپولو بر روي ماه توسط ناسا جعلي بوده است.
  • فتحی IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
    6 18
    یک خالی بند بزرگ دیگر صهیونیست سقط شد.ما مخالف علم وپیشرفت نیستیم بلکه پیشقراول آنیم . 176000کیلومتر فاصله زمین تا ماهه! چه سوختی سفینه رو تا این ارتفاع بالا میبره ؟ چه شاتلی باقیمونده سفینه فضائی رو دوباره از روی ماه به سمت زمین پرتاب کرده ؟ چرا وقتی سفینه فضائی از رو ماه بلند میشه یه نفر داره فیلم برداری می کنه اون یه نفر رو با خودشون نبردن؟یا اینکه تو سال 1969حرکت از رو کره ماه پخش مستقیم بوده باتوخنولوجی! TECHNOLOGY)اون زمان؟ به گفته یه نفر ناشناس این حرکت لاف جلوی شوروی سابق بود بازیگر استخدام کرده بودن تا ادای فرود وصعود رو در بیاره روی سطح کره ماه جوی وجود نداره تا پرچم یانکی ها باد بخوره ولی کلآ دمش گرم خالی بندی رو تاآخر اومد اگه ما بودیم وجدان درد می ترکوند ما رو.
    • نازی IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
      8 2
      آقای فتحی عزیز اگخ امثال شماها وجدانی داشتین که درد هم بگیره الان ما تو این مملکت برای رفتن از یک شهر به شهر دیگه این همه مشکل نداشتیم، شما اگه خیلی زرنگی بیا درست و حسابی اثبات کن و این به قول خودت یانکی ها رو بی آبرو...
    • بدون نام IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
      3 7
      حرف فتحی رو 100% قبول دارم
  • سهیل ایزدی IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    1 0
    همان جملیه ای که گفته این گامی کوچک.....در هر مکان و فضای توسط هرکسی که گفته شده باشد ...ارزمند تر از اولین فاتح ماه و ... هست.