برخی از کاربران خبرآنلاین با انتقاد از سومین فیلم سینمایی کلاه قرمزی، دو فیلم قبلی را موفق تر می‌دانند.

به گزارش خبرآنلاین، انتشار مطلب « 50 میلیون تا رسیدن به مرز یک میلیارد تومان» واکنش‌های مختلفی را از سوی کابران خبرآنلاین به دنبال داشت.
 
برخی از کاربران سومین تجربه سینمایی کلاه قرمزی را از دو فیلم دیگر ضعیف‌تر می‌دانند اما برخی دیگر موافق نمایش این فیلم در سینماهای و بازگشت رونق به سالن‌های سینما هستند.
 
کاربری با نام پارسا ضمن قدردانی از ایرج طهماسب و حمید جبلی نوشته است: «زنده باد طهماسب و جبلی و عروسک‌های دوست داشتنی‌شون، توی دل همه جا دارید.»
 
کاربر دیگری با نام مهدی با تاکید بر عدم حضور شادی در بین خانواده‌های ایرانی، عنوان کرده است: «این آمار نشان از اینه که مردم ما نیاز به شادی دارن. نیاز به روحیه دارن. نشان از اینه که شادی تو خانواده‌های ایرانی گمشده و جاش یأس و ناراحتی و استرس غم و غصه پر شده.»
 
یکی دیگر از کاربران نیز به لزوم کمدی در سینمای ایراناشاره کرده و  تاکید می کند که «کسی باید در این باره تصمیم می‌گرفت و از بقیه در این موضوع جلو می‌زد که این کار توسط ایرج طهماسب عزیز صورت گرفت و یک فیلم عالی را به اجرا در آورد تازه این فروش کمه و این فروش از نظر من از مرز یک میلیارد هم بالا میره.»
 
اما بعضی از کابران هم با انتقاد به عملکرد ایرج طهماسب و حمید جبلی از دیدن «کلاه قرمزی و بچه ننه» رضا یت چندانی نداشتند. کاربری با نام بهار با انتقاد از این فیلم، نوشته است: « فکر می‌کنم همه با پیش زمینه فیلم قبلی و برنامه‌های تلویزیونی مخاطبان به سینما رفتند. اما این فیلم با برنامه‌های تلویزیونی کلاه قرمزی اصلا قابل مقایسه نبود، داستان کلیشه و شوخی‌های تکراری و دم دستی، نه کمدی موقعیت و نه کمدی کلام هیچ کدوم از خلاقیت‌های قبلی رو نداشت. حتا تکلیف فیلم مشخص نبود که برای بچه‌هاست یا بزرگ‌ترها. بهتره بی تعصب باشیم. فیلم به خاطر سابقه‌اش می فروشه، نه به خطر خودش. منتظرم نقد درستی درباره‌اش بخونم. بدون احساسات و ترس از انکار شدن.»
 
کاربر دیگری نیز با اشاره به کمرنگ بودن فیلمنامه در «کلاه قرمزی و بچه ننه» توضیح داده : «خدا برای یکی بخواد، میخواد دیگه. آقای طهماسب با وجود اینکه می‌دانستند فیلم‌شان اینقدر می‌فروشد به نظر من بر اساس شرافت حرفه‌ای در سینما باید بیشتر فیلمنامه و دکوپاژ کار می‌کردند. معلوم است بدون در نظر گرفتن احترام شایسته تماشاگر «کلاه قرمزی و بچه ننه» را ساخته‌اند.»
 
علی‌رضا نیز کاربر دیگری است که از عملکرد سازندگان کلاه قرمزی در آخرین اثر سینمایی انتقاد کرده است: «با توجه به نام بزرگ کلاه قرمزی  چنین فروشی انتظار می‌رفت اما متاسفانه فیلم نسبت به دو فیلم قبلی بی‌محتوا است و در اواسط فیلم شدیدا افت می‌کند. باز هم نبود فیلنامه درست گریبان گیر سینما ما شده و این بار نام بزرگ کلاه قرمزی را با خود به پایین می‌بره.»
 
یکی از کاربران نیز در نظر خود آورده است: «چنان مردم رابچه و کم عقل می‌دانند که آنها را به فیلم‌هایی حواله می‌دهند که مخصوص رده سنی 5تا7سال است. اونوقت انتظارداریم جوانان‌مان از رشدفکری معقولی برخوردارباشند، زهی خوش خیالی. اینافیلم نیست دیالوگ‌هایی است که فکر و اندیشه در آن جایی ندارد باعروسک‌های دوره قجری که از پارچه درست می‌کردند. زود هم به من انگ می‌زنندکه غرب‌گرا هستم نه چنین نیست غرب‌گرا نیستم، تعالی‌گرا هستم. چیزی بسازید تاجوانان از رشد فکری بالایی برخوردار شوند، نه اینکه عده‌ای میلیونر شوند و افکار جوانان را هم به سخره بگیرند.»
 57246 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    واقعا فیلم به درد نخوریه. اصلا معلوم نیست هدف از ساختش چی بوده؟ من فکر میکنم خیلی از مردم برای دیدن اون عروسک خانم با شکل و شمایل جدید که به شدت روی اون هم تبلیغ شده اومدن فیلم رو ببینن در حالیکه حضور اون عروسک در فیلم شاید 2 3 سکانس خیلی کوتاه بیشتر نبود.
    • امیر IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
      3 21
      با توجه به وضعیت فرهنگی و سلیقه مردم، نظرتون کاملاً درسته، منم همین طوری فکر می کنم....
    • محمد IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
      1 2
      من با نظر شما موافقم فیلم قوی نبود و از سری های قبلی ضعیف تر بود من دلیل اصلی موفقیت این فیلم رو این می دونم که ایرج طهماسب و گروهشون با این فیلم خانوادهارو به سینما کشوندنو و خوانواده ها دسته جمعی برای تماشای فیلم یرازیر می شدند به همین دلیل فروش بالا رفت
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    21 72
    من فکر می کنم که آقای طهماسب و جبلی باید بین دو گروه بزرگسال و خردسال بالاخره یکی رو انتخاب کنن و کلاه قرمزی رو صرفا برای اون گروه بسازن. اصولا نمیشه فیلمی هم برای بزرگسالان و هم برای خردسالان باشه. با توجه به اون خانم فشن که توی این قسمت کلاه قرمزی پاش باز شد و کلاه قرمزی کارهایی کرد که خردسال ها نمی کنن باید فیلم رو برای گروه بزرگسال تهیه کنند و خواسته های افراد 18سال به بالا رو توی این فیلم تامین کنند و به تصویر بکشند. بهتره کلاه قرمزی رو 18 سال به بالا در نظر بگیرند چون دیگه واقعا بزرگ شده (سربازی رفتن، گواهی نامه رانندگی گرفتن، کار پیدا کردن، کلاس کنکور، دانشگاه، آشنایی با جنس مخالف و...سوژه های خوبی برای کار کردنه)
    • ملوک عظیمی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
      59 4
      دوست عزیز ناشناس قدمت یک عروسک باعث نمی شود که اصالت آنرا از بین ببریم.خیلی از فیلمسازان ما هنوز خیال می کنند که اگر یک نقش بچه در فیلم حضور داشته باشد آن فیلم مربوط به سینمای کودک است در صورتی که بزرگترین هنر طهماسب برقرار کردن یک بالانس بین مخاطب بزرگسال و کودک است.
    • سنا US ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
      0 19
      من هم موافقم. به نظرم باید تکلیف خودشون رو مشخص کنند. یه بچه نمی‌تونه به بلوغ نرسیده بره خواستگاری و سربازی! نمی‌تونه از سر کلاس بلند شه بره خواستگاری. کلاه قرمزی یا بالغه یا بچه است. نمی‌تونه هر دو باشه.
  • زرشک IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    86 15
    اینا ژست انتقاد گرفتن به خودشون. تو تمام مدت پخش این فیلم (به جز چند دقیقه) بینندگان تو سینما خوشحال و خندان بودن.. هم موضوع جدید بود هم شوخی ها و تیکه کلام ها، در کل فوق العاده بود.
    • جلال IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
      5 16
      متاسفانه تو ایران وقتی تو یه جمع باشیم و یکی به یکی دیگه فحشم بده ما می خندیم پس خنده دلیلی بر خوب بودن نیست.مثلا سر سکانس اینکه کلاه قرمزی به آقای مجری میگه اونم درار تا بفهمیم بچمون چیه شاید در ظاهر خیلی خنده دار ولی واقعا دیالوگگ مناسبی برای فیلم کودک هست واقعا چیزی برای آموزش داره
  • life IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    84 16
    سلام من این فیلم رو دیشب دیدم. بخدا هم جالب بود هم عالی و خنده دار فقط جای خانم معتمدآریا خالی بود. شاید افسرده شدیم شاید دیگه خنده رو دوست نداریم. اما واقعا نیاز داره جامعه به همچین فیلم هایی
  • حسین IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    54 5
    دوستان . . . این فیلم برای بچه ها ساخته شده ؛ نه بزرگترها . . . باید از بچه ها پرسید که خوششون اومده یا نه ؛ اگر یه بزرگتری نگاه میکنه و خوشش نمیاد دلیل بر ضعف فیلم نیست ؛ به نظرم من فیلم خوبی بود و در قالب همیشگی کلاه قرمزی ساخته شده بود در واقع سنت شکنی نشده بود ؛ کلاه قرمزی همیشه همینجور بوده ؛ اون دوستی هم که گفتن ضعف فیلمنامه دارد باید بدونن فیلم برای اسکار ساخته نشده
    • حقيقت تلخه IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
      7 3
      چه ربطي داره ؟ هر فيلمي مي خواد بره اسكار فيلمنامه مي خواد بقيه نمي خوان؟ مثلا ورود آقايان ممنوع اسكار نرفت ولي فيلمنامه عالي بود يا ...
  • علی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    12 33
    با توجه به اینکه قشر هدف این فیلم قاعدتا کودکان هستند و کارهای سینمایی و تلوزیونی پیشین آقایان جبلی و طهماسب که دارای رگه های قوی طنز بودند و بنوعی برای مخاطب بزرگسال نیز جذابیت داشتند، متاسفانه "کلاه قرمزی و بچه ننه" فاقد عمق و محتوای طنز بود و بیشتر به هجو و ... نزدیک بود، به هر صورت از حق نباید گذشت که این عزیزان بنوعی در این مقطع ناجی گیشه کم رونق سینما هستند.
  • نادر IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    15 70
    من برای دیدن فیلم به همراه خانواده رفتم سینما و اواسط فیلم از خودم خجالت میکشیدم که برای همچین فیلمهایی وقت گذاشتم و به حال سینمای ایران تاسف خوردم که این فیلم تو اون رکورد زده. وای به حال ما و افسوس به وجدان سازدگان ان که از احساسات مردم سوئ استفاده می کنند تا پولی به هم بزنند. نه تنها من که ملت هم شوکه بودن و خیلی ها وسط فیلم ترک می کردن سالن رو.
    • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
      51 8
      این دیگه آخرش بود، ما هم تو سینما بودیم و از هر کسی هم که رفته بود سوال کردیم، فیلم شاید فوق العاده نبوده اونهم از نظر بعضی ها نه همه (که به نظر من گرچه قسمت 1 و 2 نبود ولی باز هم هموم کلاه قرمزی بودو کاملا جذاب)؛ ولی دیگه جو الکی نده که کسی بخواد وسط فیلم سالن رو ترک کنه.
    • بدون نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
      16 1
      من همراه 2 برادرزاده کوچکم رفتم سینما, من خوشم نیومد-حتی حوصله ام سر رفت- ولی دیدم بچه ها با لذت نکاه می کردند و سرگرم بودند و وقتی فیلم تموم شد ازشون پرسیدم چطور بود خیلی خوششون اومده بود. کسی رو هم ندیدم فیلم رو نیمه کاره رها کنه.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    51 6
    نسبت به نظر آخر باید گفت کلاه قرمزی برای همان سن 5 تا 7 سال است و شما می تونی نگاه نکنی اگر خیلی بزرگ شدی و به کمال عقلی رسیدی. بعضی دوست دارند ببینند. دوره قجر هم اگر می خواهی نباشد شما شخصا برو و نمو یا شرک یا عصریخبندان بساز. بهتر است آدم اول فکر کند بعد نظر بدهد.
    • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
      40 3
      کاملا! بابا فیلم مال بچه هاست نه بزرگسال، اگه این جوری بود که خود ما تو بچگیمون بهش علاقمند نمی شدیم
  • مبین US ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    52 6
    چرا ما نمی توانیم موفقیت دیگران را ببنیم...خواهشمند است کمی انصاف داشته باشید..با این اخلاق، ما همیشه همینی که هستیم می مانیم..
  • فرید IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    31 6
    من هم موافقم که فیلم، کیفیت پایین تری نسبت به قسمت 1 و 2 داره و فیلمنامه به مراتب ضعیف تر بوده، ولی به هر حال فیلم جذابی و شادی بود و باید در نظر گرفت فیلم برای کودکان ساخته شده و نه بزرگسالان و باید از اونها پرسید احساسشون نسبت به فیلم چی بوده. نباید به این خاطر که فیلمنامه مورد انتظارمون رو ندیدیم، کل فیلم و محسناتش رو زیر سوال ببریم. در ضمن در تاریخ سینما هم اصولا قسمت های سوم از قسمت های سه گانه جذاب در نمی آد حالا به جز چند تا استثتا. در کل من کاملا به فیلم رای مثبت می دم.
  • م GB ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    24 2
    این دوستانی که نظر منفی دارن به فیلم، به نظرم می خوان یه کاری کنن که فیلم به رکورد بعضی فیلمها در ایران نرسه ، اما مطمئن باشید موفق نمیشید آقای طهماسب و جبلی از بهترین برنامه سازهای تلویزیون و سینمای ایران هستند ما که دوسشون داریم هر چی هم بسازن ارزش قدردانی داره
  • مهین مشرقی IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    24 3
    محض اطلاع دوست عزیز گمنام عرض کنم بزرگ ترین هدف ساختن یک فیلم فانتزی پر طرفدار است.چیزی که در هالیوود به شدت پرطرفدار و در ایران یک ژانر گمشده است.تعداد کسانی که بتوانند یک فیلم فانتزی سالم بسازند خیلی کم است.
  • محمد IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    6 14
    آقا چرا بيخودي طرفداري ميكنيد!!! فيلم افتضاح بود و بدون محتوا-- حتي سازندگان فيلم براي شعر هاي درون فيلم هم وقت نگذاشتن و شعر هاي استفاده شده كاملا بي وزن و بي قافيه بود-- به علاوه تيكه ها و جملات بعضا غيراخلاقي( كه اگه به گفته دوستان واقعا فيلم براي سن 5-7 سال باشه واقعا جاي شرم داره)- من فكر ميكنم آقاي طهماسب تنها انگيزه اي كه از ساخت اين فيلم داشتن درامد زايي بود و لاغير- متاسفانه صدا و سيما هم به صورت كاملا واضح از اين فيلم حمايت كرد و حتي در بخش خبري 20:30 هم راجع به اين فيلم صحبت شد. در حالي كه براي اسكار گرفتن فيلم جدايي نادر از سيمين كل وقتي كه صدا و سيما گذاشت به 2 دقيقه هم نرسيد... متاسفم
  • AMIR ALI IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    10 1
    این فیلم وبچه ها دوست دارندمن خودم پسرم روبردم و2باراین فیلم رودیده بازهم دوست داره ببینه دنیای بچه هاباماخیلی فرق داره
  • محمد حسين ورشوساز IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    6 0
    فيلم از نظر سرگرمي عاليه و چيزي هست كه مردم بهش نياز دارند ولي بزرگترين انتقادي كه به فيلم وارده دور شدن از فضاهاي قبليه مثلا من خيلي دوست دارم بدونم سرنوشت سروناز و عموش چي شد راستي اين قرمزيها همه ميلياردرن ها خوش به حالشون (هم سروناز هم گل قرمزي كه خيلي دوست داشتم دعواي اونا بر روي كلاه قرمزي رو مي ديدم)
  • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    15 1
    کلاه قرمزی عروسک دوران کودکی منه اگه تا صد سال دیگه ازش فیلم بسازن بازم میرم نگاه میکنم
  • سعیده IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    9 0
    از بس تنها تفریحمون با بچه ها شده پارک و شهربازی و غذاخوردن خسته شدیم.واسه همین هرچند خودم وسط فیلم حوصله ام سر رفت با وجود علاقه ای که به این شخصیت ها داشتم ولی وقتی دیدم بچه های توی سالن دارن با تمام وجود حال میکنن و خواهرزاده 6 ساله ام میگفت خاله از خنده دارم میمیرم! راضی بودم.
  • شهاب IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    14 2
    فیلم زیبا و فوق العاده بود، اما اگه توجه کنید احساس مادرانه را فقط از یک زن می شود درخواست کرد، سینمای ایران با حذف خانم معتمدآریا ضربه ای دیگر برپیکر نحیف خود زد، شما به گروهی که در دوقسمت قبل کار کردند نگاه کنید، تیم تغییر کرده ولی باز هم عالی بود، به افتخارشون: هیپ هیپ، هوررررررررررررا.
  • نصيري - خرم آباد EU ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    8 0
    واقعا جاي فيلم هاي طنز كه بتونه مردم رو بخندونه تو سينمايي كشور خالي شده.اين كشور به فيلم هاي طنز واقعي نياز داره .فيلمي شبح به خنده بازار به نظر بنده اصلا خده دار نيست چون بسيار خشك بي روحيه و تكراري هستند
  • بدون نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    10 2
    ما که هروقت فیلمی از کلاه قرمزی میبینیم بلند بلند می خندیم. دوستانی که خیلی جدی اند و ذوق و شوقی برای خندیدن ندارند و یا فقط به فکاهی ها می خندند لطفا فیلم های کلاه قرمزی رو نبینند و ایراد هم نگیرند.
  • محمد سام10 ساله از تهران IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    22 4
    من خیلی فیلمو دوست داشتم دوباره می خوام با مامان بابام ببینم
    • مهدی US ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
      28 0
      عمو جون خوش به حالت .!! 10 سالته، کامپیوتر داری و خط اینترنت. ما 10 سالمون بود سر گرمیمون این بود که جلو پنکه مینشستیم میگفتیم اَ اَ اَ اَ اَ اَ.... بعد اگه بچه خوبی بودیم میزاشتن کلاه قرمزی ببینیم ...
    • سحر IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
      10 0
      راست میگی اقا مهدی دقیقا زمان ما بدبختها اینجوری بود راستی جوانیمون هم کمی از بچه گیمون نداره الان
  • بدون نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    27 2
    نمی دانم چرا ولی شاید حتی اگر شناسنامه مان هم خیلی قدیمی و کهنه شود باز هم کلاه قرمزی را دوست داریم باز هم اسم حمید جبلی و ایرج طهماسب که بیاید نا خوداگاه لبخند می زنیم و خاطرات خوبمان را مرور می کنیم . شاید این فیلم برای بچه ها ساخته شده باشد ولی ما بچه های دهه 60 هم بلاخره بچه بودیم دیگر ! یا ما هنوز هم کودکیم یا کلاه قرمزی خیلی خاص هست . و خوشا به حال ما که از کودکی با اقای مرجی ! بزرگ شدیم !
  • بدون نام US ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    36 3
    برعکس من فکر می کنم این کار هم طنز قوی ای بود و هم بهترین اثر سه گانه کلاه قرمزی و پسرخاله،هجوم و هجمه ها ایی هم که از روی اغراض داره میشه گواهی موفقیت این فیلمه....این فیلم از اونجایی فوق العاده نو و بدیع تر از آثار قبلیش بود که شوخیش تمام قشرها رو جدب می کرد،با شوخیش هم بچه ها لذت می بردن و هم قشر جوون، با همه چیم شوخی کردن،اون هم به خوبی،از عزیزم گفتن های کلاه قرمزی تو دادگاه به مادر بچه ننه و اعتراضش اینجا که دیگه پارک و پژو 206 نیست! تا شوخی که با قاضی و اعتراف کردن گرفتن، از شوخی با مسئولین تو اول فیلم گرفته تا شوخی با سرباز و سربازی،کلاه قرمزی شوخی و طنز رو تو لحظه لحظه دیالوگ هاش می شد حس کرد و در کنارش سرود هایی که داشت و بعضی دیگه شوخیاش که کودک ها هم از اون لدت می بردن
  • على US ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
    1 14
    كلاه قرمزى ها هميشه توى سينما دنيا بودن اما متاسفانه الان سينمايى براى نمايش فيلم هاى فرهنگى نداريم كه منتظر نمايش موندن