در لیست پرفروش ترین کتاب های منتشرشده در پنجاه سال اخیر هم هری پاتر حضور دارد و هم «اسکارلت اهارا» قهرمان فراموش نشدنی بر باد رفته.

به گزارش خبرآنلاین، 9کتاب پرفروش جهان در پنجاه سال گذشته اغلب جزء بهترین های حوزه ادبیات جهان هستند که با فروش میلیونی، مخاطبانی در سراسر جهان یافته اند. این جدول بر اساس فروش نسخه های انگلیسی تنظیم شده و ملاک اعداد نیز «فروش» کتاب ها عنوان شده است و نه تنها چاپ آثار.
 

 

 

 

 بر اساس این گزارش و آنطور که سایت فلاور وایر نوشته، در این فهرست «کتاب کوچک سرخ» نوشته مائو تسه تونگ قرار دارد که دستورات سیاسی رهبر سابق حزب کمونیست چین را دربر می گیرد. رمان معروف «هری پاتر» نوشته ی جی. کی. رولینگ در رتبه بعدی این فهرست قرار دارد و تاکنون 400میلیون نسخه از این کتاب محبوب در جهان چاپ و منتشر شده است.


در ایران نیز رمان «هری پاتر» جزو پرفروش ترین ها بوده است. ترجمه ویدا اسلامیه از کتاب هری پاتر در دوازده جلد توسط انتشارات تندیس چندین بار تجدید چاپ شده است و تب مطالعه ی کتاب های هری پاتر هنوز در میان نوجوانان و حتی بزرگسالان وجود دارد.

 

نام کتاب

فروش (نسخه)

توضیحات

کتاب کوچک سرخ

820 میلیون

دستورات سیاسی رهبر سابق حزب کمونیست چین.

هری پاتر

400 میلیون

ماجراهای هری پاتر در مدرسه جادوگری هاگوارتز.

ارباب حلقه ها

103 میلیون

داستان سفر هابیت ها و پیدا کردن حلقه و آغاز سفری پرماجرا برای رسیدن به سرزمین جاودانگی.

کیمیاگر

65 میلیون

سانتیاگو چوپانی است که سفر می‌کند تا گنجی مدفون را در حوالی اهرام مصر پیدا کند...

رمز داوینچی

57 میلیون

تحقیقات پروفسور رابرت لانگدون در تاریخ مسیحیت به نتایج جدیدی منجر می شود...

گرگ و میش

43 میلیون

عاشقانه ای از دنیای خون آشام ها

بر باد رفته

33 میلیون

روایت زندگی اسکارلت اهارا که زندگی و عشقش به جنگ پیوند می خورد و...

بیندیشید و ثروتمند شوید

30 میلیون

آموزش شیوه های ثروتمند شدن از سلامتی و دوست خوب تا همسر مناسب و ...

خاطرات یک

دختر جوان

27 میلیون

خاطرات آن فرانک از اردوگاه کار اجباری نازی ها در سال 1945

 

کتاب «ارباب حلقه ها» نوشته ی جی آر. آر. تالکین در این فهرست مکان سوم را به خود اختصاص داده است و 103میلیون نسخه از این رمان سه جلدی تاکنون چاپ و منتشر شده است. رمان «ارباب حلقه ها» در سه جلد توسط رضا علیزاده به فارسی برگردانده شده و توسط انتشارات روزنه چندین بار تجدید چاپ شده است.


یکی دیگر از کتاب های موجود در فهرست پرفروش ترین کتاب های جهان در پنجاه سال اخیر، رمان عاشقانه «گرگ و میش» است که تاکنون 43میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.
این کتاب توسط مهدی امینی به فارسی برگردانده شده و از سوی انتشارات سایه گستر چاپ و منتشر شده است.


رمان معروف «بر باد رفته» نوشته مارگارت میچل که یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما نیز با اقتباس از آن ساخته شده، در فهرست پرفروش ترین ها در جایگاه هفتم قرار دارد. از این رمان محبوب دوجلدی در پنجاه سال گذشته 33میلیون نسخه چاپ و به فروش رفته است. رمان «بر باد رفته» در ایران توسط پرتو اشراق به فارسی برگردانده شده و انتشارات ناهید در دو جلد آن را چاپ و منتشر کرده است.


در پنجاه سال اخیر، کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» نوشته ناپلئون هیل یکی از پرفروش ترین ها بوده است و تاکنون 30میلیون نسخه از این کتاب چاپ و منتشر شده است.
کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» در ایران هم جزو پرفروش ترین ها بوده است و ترجمه مهدی قراچه داغی از این کتاب تاکنون چندین بار توسط انتشارات شباهنگ تجدید چاپ شده است.


ساکنان تهران برای تهیه کتاب های موجود در لیست و همچنین سفارش هر محصول فرهنگی مورد علاقه دیگر (در صورت موجود بودن در بازار نشر) کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.
 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =