المار محمدیار اف وزیر خارجه آذربایجان با علی لاریجانی دیدار کرد.<BR>

به گزارش خبرآنلاين، اين ديدار در حالي برگزار شد که لابي​هاي اسرائيلي و آمريکايي در آذربايجان، بعضا منجر به اعلام مواضعي عليه کشورمان از سوي مقامات آذربايجان شده بود. از اين رو رئيس مجلس به وزير خارجه اين کشور هشدار داد که مراقب باشند تا ديگران روابط دو کشور را خدشه دار نکنند. { براي اينکه بدانيد تنش ایران و آذربایجان از کجا آغاز شد؟، اينجا را کليلک کنيد}
وي روابط ايران و آذربايجان را مناسباتي ناگسستني، قلبي و فراتر از همسايگي خواند و افزود: استراتژي جمهوري اسلامي ايران كمك به حفظ استقلال و توسعه و پيشرفت جمهوري آذربايجان است.
علي لاريجاني با بيان اينكه «دو ملت داراي يك ريشه، تاريخ، فرهنگ و دين مشترك هستند»، خاطرنشان كرد: دو كشور هنوز از ظرفيت‌هاي فراواني براي همكاري بر اساس منافع مشترك برخوردارند كه بايد از آنها در راستاي توسعه و پيشرفت خود استفاده كنند.
وي با تاكيد بر ضرورت رايزني و مشورت نزديك و مستمر دو كشور افزود: با توجه به اهميت تعميم مناسبات دو كشور به حوزه‌هاي گوناگون بايد مراقبت كرد ديگران اين رابطه برادرانه و تاريخي را تخريب نكنند.
المار محمد ياراف وزير امور خارجه جمهوري آذربايجان نيز در اين ديدار با اشاره به برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: اطمينان داريم جمهوري اسلامي ايران در طول مدت رياست خود بر اين جنبش كارهاي مهمي انجام خواهد داد.
وي تصريح كرد: جمهوري آذربايجان آماده هرگونه همكاري با ايران در چارچوب جنبش عدم تعهد خواهد بود.
وزير امور خارجه جمهوري آذربايجان در ادامه، با بيان اينكه دو كشور از مشتركات تاريخي، فرهنگي و ديني فراواني برخوردارند، افزود: جمهوري آذربايجان هيچگاه اجازه نخواهد داد از اين كشور اقدامي عليه ايران صورت گيرد. تاريخ و فرهنگ طولاني دو ملت اجازه نمي‌دهد كساني بخواهند در مناسبات برادرانه ايران و جمهوري آذربايجان خللي ايجاد كنند.
محمدياراف در پايان، بر آمادگي كشورش براي اجراي توافقات في‌مابين در همه عرصه‌ها و حل پاره‌اي مشكلات تاكيد كرد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
    22 10
    وقتی جمهوري آذربايجان قبلا اجازه هرگونه اقدامي عليه ايران از اين كشور را داده چگونه هيچگاه اجازه نخواهد داد از اين كشور اقدامي عليه ايران صورت گيرد؟