غزاله طایفهمحمودی درباره انگیزه نوشتن این کتاب به ایبنا، گفت: روزنامهنگاری اقتصادی از جمله گرایشهایی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. این شاخه از روزنامهنگاری با شاخصهای آماری و ارقام سر و کار دارد. این گرایش در دانشگاهها تدریس نمیشود و بیشتر خبرنگارانی که در این حوزه کار میکنند به صورت تجربی این حرفه را از افراد مافوق خود یاد گرفتهاند، بنابراین متغیرهای کمی و آماری که با این حوزه سر و کار بسیار دارند نیز به صورت تجربی به خبرنگاران آموخته میشود.
این خبرنگار اقتصادی تاکیدکرد: خبرنگاران حوزه اقتصادی به طور مثال باید به شاخصهای آماری بورس و متغیرهای آن آشنایی کافی داشته باشند تا بتوانند درباره آن خبر، مصاحبه و یا گزارش تهیه کنند. به طور مثال شاخصهای رتبه، میزان، حجم، میانگین و ظرفیت از جمله آماری هستند که در اخبار به کار میروند و گاهی کاربرد نادرست آن میتواند معنای جمله را تغییر دهد.
طایفه محمودی با بیان اینکه این کتاب به صورت کامل نمیتواند نیازهای خبرنگاران اقتصادی را پوشش دهد، افزود: اما در این کتاب تلاش شده متغیرهای اصلی که خبرنگاران با آن سر و کار دارند توضیح داده شود.
وی اضافه کرد: خبرنگاران و دانشجویان رشته ارتباطات و روزنامهنگاری مخاطبان اصلی کتاب هستند و البته کارمندان روابط عمومی سازمانها که اخبار اقتصادی را تنظیم و در اختیار خبرنگاران قرار میدهند نیز میتوانند مخاطب این کتاب باشند.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به کمبود منبع درباره روزنامهنگاری اقتصادی اظهار کرد: در حوزه روزنامهنگاری اقتصادی تاکنون کتابی تالیف نشده است و بیشتر خبرنگاران به صورت تجربی این حرفه را آموختهاند.
«مفاهیم کاربردی در روزنامهنگاری اقتصادی» از سوی «محسن ایلچی» و «غزاله طایفهمحمودی» تالیف شده است. این دو کتاب را انتشارات چالش به بازار عرضه کرده است.
این کتاب با بهای سههزار و 500 تومان منتشر شده است.
ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگر( در صورت موجود بودن در بازار) کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.
6060
نظر شما