درپی اعتراض یکی از مخاطبین ازعدم جمع آوری متکدیان ایرانی وخارجی در سطح شهر، دکترعزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان داشت:«این موضوع یک عزم جمعی می طلبد»

دکترعزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نبود متکدیان خیابانی درزمان برپایی اجلاس سران جنبش غیرمتعهد ها درتهران، جمع آوری آنها را امکان پذیر دانست وگفت: درجمع آوری این متکدیان چهارضلع یک مربع شامل شهرداری، سازمان بهزیستی، قوه قضائیه و نیروی انتظامی باید وارد عمل شوند. به این ترتیب که قوه قضائیه حکم جمع آوری آنها را صادرکند، نیروی انتظامی آنها را جمع آوری کند. شهرداری، محل اسکان موقت به آنها بدهد و بهزیستی نیز مسئولیت تفکیک و اسکان دائم آنها را برعهده گیرد.»
وی درباره وضعیت متکدیان خارجی نیزعنوان داشت:« به نظرمی رسد جمع آوری متکدیان خارجی راحت ترازمتکدیان داخلی باشد زیرا این افراد که عموماً غیر قانونی وارد کشور شده اند دیگرشرایط اسکان دائم ندارند و باید به کشورشان برگردانده شوند. پس برای دستگاه های مسئول کاری راحت تر به نظرمی رسد.»
دکترعزیزی متذکر شد:« این متکدی ها با استفاده از احساسات مردم درآمد زایی می کنند. پس مردم نباید به این افراد پولی پرداخت کنند. پرداخت پول به آنها باعث تشویقشان می شود. از سوی دیگربسیاری ازاین افراد به شکل سازمان یافته فعالیت می کنند. بهتر است بدانیم که نیازمندان واقعی توسط بهزیستی و کمیته امداد شناسایی و حمایت می شوند.»
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درادامه خطاب به دولت عنوان داشت:« دولت باید دراین باره لایحه ای به مجلس ارائه دهد تا با عزمی جدی یکباربرای همیشه این مشکل را ریشه کن کنیم. متاسفاته ارائه طرحی از سوی نماینده های مجلس تاثیر چندانی ندارد زیرا این کاربارمالی دارد به همین دلیل شورای نگهبان آن را رد می کند.»
45235
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    0 0
    همیشه برای کار های مانده باید منتظر این و ان باشید یکبار خودتان لایحه بفرستید
  • بدون نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    0 0
    موشهاراازشهرجمع کنید متکدیان پیش کش .