فرمانده نیروی دریای سپاه می‌گوید آمریکایی‌ها الان در شرایط تهدید نیستند؛ اقدام‌های آنها بیشتر دفاعی است تا تهاجمی.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبر‌آنلاین به مشهد، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم اختتامیه اجلاس اساتید بسیجی در مشهد مقدس با بیان اینکه دریا هنوز نقش خود را در کشور ما پیدا نکرده است، افزود: متاسفانه همه درآمد ما از دریا است و بعد از انقلاب اسلامی هم تهدید اصلی انقلاب از دریا بود. چرا که انقلاب اسلامی تعریف جدیدی از حکومت و قدرت ارائه داده است و به جز آمریکایی‌ها کسی مدعی تهدید ما نیست. کشور‌های دیگر در شرایطی نیستند که در موضع تهدید جمهوری اسلامی باشند. رژیم صهیونیستی هم جدا از آمریکا نیست و ما به عنوان یک حکومت جدا آن را به رسمیت نمی‌شناسیم.
اهم صحبت‌های فرمانده نیروی دریایی سپاه را در ادامه بخوانید:

  • مطمئناً آمریکایی‌ها الان در شرایط تهدید نیستند، اقدام‌های آنها بیشتر دفاعی است تا تهاجمی.
  • آمریکایی‌ها استراتژی‌های چند دهه خود را در موضوع توانمندی‌های نظامی دریا، پایه قرار دادند و بر همین اساس آنها متکی به زمین نیستند.
  • بعد از انفجار در پایگاه هوایی زهران که 60 درصد از پرواز‌های آمریکایی‌ها تا پیش از سال 76 از آن پایگاه اتفاق افتاد و 19 آمریکایی کشته شدند؛ آمریکایی‌ها اعلام کردند به جمهوری اسلامی حمله می‌کنند. آنها حتی اسم 19 نقطه ایران را اعلام کردند. ولی سپاه بر اساس برآورد‌های خود اعلام کرد که چنین امری امکان ندارد. چند ساعت بعد از بیانات رهبر انقلاب وزیر کشور عربستان به عنوان موضع رسمی این کشور اعلام کرد با توجه به تحقیقاتی که انجام داده اند هیچ کشور خارجی در انفجار زهران دخالت نداشته و این موضوع به عوامل داخلی عربستان بازمی‌گردد. بعد از این انفجار پرواز‌های آمریکایی‌ها از پایگاه زهران به صفر رسید.
  • واقعاً خوب نیست که فقیر‌ترین جای کشور ما دریا باشد. هیچ نقطه‌ای از جنوب کشور با تهران که هیچ با نقاط دیگر کشور قابل مقایسه نیست و یکی از درخواست‌های ما تغییر این سمت و سو است. شاید این امر ده ها سال طول بکشد. چرا که حق مطلب آن است که سواحل ما جزء مناطق توسعه‌ یافته‌های کشور باشد. ولی جزایر ما خالی از سکنه است. در حالی که در دنیا، سواحل از پیشرفته‌ترین نقاط هر کشور است. حتی در کشور‌هایی که آب‌وهوایشان مثل جنوب کشور ماست، وضعیت اینطور نیست.

چرایی حضور آمریکا در خلیج فارس

  • آمریکایی‌ها در اواخر دهه 70 متوجه شدند که با گذشت یک دهه دیگر، عوامل کنترل دنیا را به صورت کامل در اختیار ندارند و اقتصادشان در شرایط بد‌تری قرار می‌گیرد. زمانی که آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند، در خیلی از نقاط دنیا نفت بود. ولی براساس برآورد‌های آن ها موضوعاتی مثل سلطه سیاسی افول پیدا می‌کرد. بر این اساس آنها تصمیم گرفتند در شمال خلیج فارس حضور پیدا کنند ولی وقوع انقلاب اسلامی همه این عوامل را تحت تاثیر قرار داد.
  • انحصار انرژی در شرایط کنونی بیش از همه در خلیج فارس است و هر روز هم بر این عمر افزوده می‌شود. تنها جایی که امکان برای صادرات نفت در دهه آینده را دارد خلیج فارس است.
  • در مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 وقتی نماینده آمریکا سخن می‌گوید، بقیه جرأت اظهار‌ نظر ندارند. در حالی که همین الان آنها اقتصاد فشلی دارند. آقای جلیلی رئیس تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران بیان می‌کرد که پنج کشور یک چیز می گویند و آمریکا یک حرف دیگر می‌زن . در واقع این مذاکرات مذاکره آمریکا با ایران است و بقیه دنباله‌‌روی آمریکایی‌ها هستند.
  • آمریکایی‌ها به بقیه کشور‌ها می‌گویند اگر ما نخواهیم شما به خاک سیاه می‌نشینید و به همین دلیل سر چاه‌های نفت در خلیج فارس سربازان آمریکایی مستقر کرده‌اند تا در ذهن سیاستمداران و مردم کشور‌ها القاء کنند که اگر ما نخواهیم شما به خاک سیاه می‌نشینید.
  • از سال 66 به این سو، آمریکایی‌ها در موضع دفاعی هستند. ولی از آنجا که توان آن ها در عملیات‌های روانی و رسانه‌ای بالا است، آنها اینگونه القا می‌کنند. چرا که از نظر آنها واقعیت مهم نیست بلکه تصویری از واقعیت اهمیت دارد و آن تصویر را ما می‌سازیم.
  • آمدن و رفتن ناو‌های آمریکایی در سال‌های طولانی برای تعویض نیرو بوده است. ولی در مواقع نیازمندی آمریکایی‌ها با استفاده از رسانه، این امر را به گونه‌ای جلوه می‌دهند که انگار برای نخستین بار است که آنها به خلیج فارس می‌آیند. حتی رسانه‌های ما جملاتی را به کار می‌گیرند که آمریکایی‌ها می‌گویند! بدتر آنکه برخی مسئولین ما چنین تصوری دارند و این همه از تبحر آنها در عملیات روانی سرچشمه می‌گیرد که این تلقی را به وجود می‌آورند که آمریکایی‌ها توانمندی دریایی بالایی دارند. در حالی که در عمل برعکس است و آمریکایی‌ها در موضع دفاعی قرار دارند.
  • از زمانی که نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس مستقر شده، وقتی ناو‌های آمریکایی‌ می‌خواهند مسیر خود را طی کنند، این امر به شکل طبیعی اتفاق نمی‌افتد و برخی مواقع ناو‌های آمریکایی به جای ورودی‌ها از خروجی‌ها وارد خلیج فارس می‌شوند. آمریکای‌ها قادر نیستند جوابگوی تهدیدات از جانب ما باشند و قریب به اتفاق مسئولین آنها در این زمینه مطمئن هستند.
  • ما آمریکایی‌ها را لحظه به لحظه در تنگه هرمز در کنترل و نظارت داریم. برای همین در برخی مواقع اقدامات طبیعی ما با واکنش رئیس‌جمهور و فرماندهان نظامی آنها مواجه می‌شود. چرا که نمی‌دانند در صورت درگیری چه اتفاقی خواهد افتاد. چون توان دریایی ما طبق روال معمول نیست. بلکه بر اساس مشخصات بومی ماست و وقتی این تعریف متناسب با استاندارد‌های آنها نباشد، آنها نمی‌دانند چه کنند.
  • رابرت گیتس وزیر دفاع سابق آمریکا چندی قبل در آکادمی نیروی دریایی این کشور تصریح کرد که آمریکا باید استراتژی چندین ساله خود در خصوص ناو‌های جنگی را تغییر ده.د چرا که این ناو‌ها با یک قایق تند‌رو منهدم می‌شوند.
  • آمریکایی‌ها براساس توانمندی‌های جدید ما زمانی مطلع می‌شوند که دیگر دیر شده است. ما به صورت لحظه‌ای آنها را کنترل می‌کنیم و با اطمینان بدانید اگر آمریکای‌ها دست به حماقتی بزنند سالم از خلیج فارس بیرون نخواهند رفت.

 /29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 240897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پیمان IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    53 5
    امیدوارم هیچ وقت جنگ نشه...
    • بدون نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
      8 3
      یعنی به صورت دیپلماتیک اسرائیل از بین برود و آمریکا به کشور نحس خود بازگردد؟؟؟
  • خلیج فارس IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    13 55
    اقا زمان آن نرسیده که یه گوشمالی اساسی به امریکایی ها تو خلیج فارس بدیم ؟؟؟؟؟؟؟
  • میرزا IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
    25 4
    انشاله جنگ نمیشه به قول شهید همت اونایی که زمان جنگ هیچکاره الان همه کاره هستن پشت ملت و مملکت را خالی میکنن. امیدوارم حقیقت تلخ را بپذیرید