به گزارش خبرآنلاین، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی کتاب «قدرت، نفوذ و ترغیب» از مجموعه کتاب های کسب و کار هاروارد کاری از گروه نویسندگان مدرسه کسب و کار با ترجمه بهاره واثق و مهدی فتاحی را منتشر کرد.
ناشر در معرفی کتاب آورده است: «اگر تازه مدیر شدهاید و همت کردهاید که مدیر موفقی باشید؛ یا سابقه چندین ساله در مدیریت دارید و به این نتیجه رسیدهاید که قدرت به تنهایی عامل موفقیت نیست؛ یا اگر کارمندید و قصد دارید نقش موثرتری در تصمیمگیریها داشته باشید و نظر مدیرتان را به گونهای که میخواهید تغییر دهید و به خواستههایتان برسید حتما دوست دارید بدانید که برای موفقیت به چه چیزهایی احتیاج دارید؟ فرض کنید میخواهید رویه معمول و چندساله انجام کار در واحدتان را با یک رویه جدید و مفید جایگزین کنید یا مدیر خودرا قانع کنید که برای شما افزایش حقوق در نظر بگیرد، چه کارهایی باید انجام بدید؟
فرقی نمیکند که کارمند یا مدیر باشیم. همه میدانیم که در محیطهای اداری "قدرت" نقش تعیین کنندهای دارد. اما قدرت از کجا میآید؟ قدرت واقعی از چه طریقی ادراک میشود؟ مدیران برحسب میزان استفاده از قدرت به سه گروه مدیران رابطهگرا،قدرتگرا و سازمانگرا تقسیم میشوند؛ فکر میکنید کدام یک موفقترند؟
اما همیشه کسانی هستند که مدیر نیستند اما قدرت پنهان دارن و به قولی عالیجناب خاکستری به حساب میآیند و به اصطلاح بانفوذند. در اصل نفوذ سازو کاری برای اعمال قدرت و تغییر رفتار دیگران محسوب است و در واقع با نفوذها یا به اطلاعات مهمی دسترسی دارند یا از قدرت فنی و تخصص ویژهای برخوردارند.
اما هم برای با نفوذها و هم برای کسانی که از قدرت رسمی برخوردارند، ابزار اولیه و اصلی جهت تغییر رفتارها و تاثیر بر تصمیمات ترغیب است. ترغیب مشتری برای خرید کالا، ترغیب مدیر برای گرفتن ارتقا، ترغیب پیمانکار برای تحویل سریعتر سفارش و ... همگی مثالهایی از موارد بکارگیری ترغیب است که کمابیش با آن درگیریم. در واقع ترغیب همان چیزی است که برای حرکت به جلو در کارمان همه به آن احتیاج داریم تا ذهنیت دیگران را در کارمان آنطور که می خواهیم تغییر دهیم.
حال اگر میخواهید در استفاده و شناخت «قدرت» حرفهای شوید؛ با «نفوذ» در مدیر یا کارکنانتان گام به گام به اهدافتان نزدیکتر شوید و با «ترغیب» سایرین سرعت دستیابی به اهداف خود را بیشتر کنید، مطالعه کتاب قدرت، نفوذ و ترغیب را به شما پشنهاد میکنیم.»
این کتاب را انتشارات سازمان مدیریت صنعتی با ترجمه بهاره واثق و مهدی فتاحی به شما خواننده گرامی تقدیم کرده است.
علاقمندان میتوانند جهت تهیه این کتاب که 150 صفحه دارد و قیمت آن 4 هزار تومان است.
ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و سایر عناوین این مجموعه خواندنی همچنین هر محصول فرهنگی دیگر (در صورت موجود بودن در بازار) کافی است با شماره 20- 88557016 تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.
6060
نظر شما