ایسنا نوشت:

با آغاز عرضه خودروي رانا از هفته آينده انتظار مي‌رود قيمت برخي خودروها در بازار از جمله پژو 206 با كاهش همراه شود.
از ابتداي امسال به دنبال بحران نقدينگي خودروسازان و افت 50 درصدي توليد قطعه، توليد خودرو نيز در حدقابل ملاحظه‌اي كاهش يافت به‌گونه‌اي كه طبق جديدترين آمارهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت توليد انواع خودرو در پنج ماهه امسال با كاهش حدود 38 درصدي همراه بوده است و اين روند، رشد بالاي قيمت انواع خودرو در بازار آزاد را به دنبال داشته است.
در اين شرايط روز گذشته معاون وزير صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ريزي براي افزايش توليد و عرضه خودرو براي كنترل و كاهش قيمت برخي خودروها در بازار خبر داده و اعلام كرد كه عرضه خودرو رانا از هفته آينده آغاز خواهد شد. وي پيش از اين نيز عنوان كرده بود كه با عرضه انبوه خودروي رانا بخشي از كاهش توليد پژو 206 جبران خواهد شد.
رانا دومين خودرو ملي توليدي ايران خودرو است كه در کلاس C و به صورت چهار در سدان صندوق‌دار توليد مي‌شود. اين خودرو اگرچه مشابه پژو 206 است، اما بدون هيچگونه وابستگي به خارج از كشور توليد خواهد شد. استاندارد آلايندگي اين خودرو يورو 4 و 5 خواهد بود.
برنامه توليد رانا در سال جاري 50 هزار دستگاه عنوان شده كه البته توليد آن تا سقف 200 هزار دستگاه در سال نيز قابل افزايش خواهد بود.
در اين شرايط به نظر مي‌رسد كه آغاز عرضه رانا آن هم در حجم انبوه بخشي از كاهش عرضه برخي ديگر از محصولات به‌ويژه پژو 206 را جبران كرده و كاهش قيمت اين خودروها در بازار را به دنبال خواهد داشت. پيش از اين نيز معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت قيمت فعلي برخي خودروها در بازار را كاذب دانسته و وعده داده بود كه با برنامه‌ريزي صورت گرفته براي رشد توليد خودرو، قيمتهاي كاذب بازار كاهش خواهد يافت.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    265 2
    دلار شد 2630 ... چي ميگين دلتون خوشه ؟
    • محمود IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      8 53
      آقا یه کم صبر کنی پایین تر از این حرفا میاد همین الانم 500 کم شده
  • سام US ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    164 1
    قیمت ۲۰۶ در عرض چند ماه دو برابر شد. می شه لطف کنید و بگید منظورتون از ارزان شدن به چه مقدار است؟ مثلا چند درصد؟ چند هزار تومن؟
    • پدرام بابایی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
      7 0
      سام عزیز 5.000.000 ریال پایین اومده میدونی یعنی چقدر؟ یعنی 500.000 تومان میدونی یعنی چقدر؟ یعنی 192 دلار !!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    148 1
    یعنی با ورود رانا کل مشکلات اقتصادی کشور حل میشه و قیمت خودروها میاد پایین ؟
    • بانام!! IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      3 38
      موضوع این نوشته فقط خودرو و میزان تولید آن و تاثیرش در قیمت بوده، حالا چرا کل مشکلات اقتصادی کشور براتون سوال شده و ارتباطش با این مطلب چیه خودش جای ؟ داره!
    • بدون نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
      30 0
      دوست با نام!! آیا شما فکر میکنید گران شدن خودرو به خاطر تولید کم خودرو در کشور هست و با وارد شدن یک خودرو به بازار قیمت خودروها پایین میاد ؟ فکر نمیکنید مشکل گرانی به اقتصاد ربط داره ؟
  • پای ثابت IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    63 3
    ایمنیش در حد چیه؟
  • بدون نام EU ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    36 1
    همه گرونی برای اینه که قیمت رانا را از 15 میلیون به 20 میلیون افزایش داده بشه.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    30 1
    تا تعرفه کاهش محسوسی پیدا نکنه قیمتها پایین نمی یاد حبابی که چه توسط دلالان چه خودرسازان ایجاد شده پابرجا می مونه
  • روح سوار3 IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
    25 5
    من مطمن هستم که با امدن رانا فقط قیمت تیبا پایین خواهد امد وروی کاهش این خودرو تاثیر بگذارد. چون موتور و قطعات داخلی رانا از خودرو پیکان تهیه شده و بدنه از یک طرح کلاسیک که از مجموع خودروهای پژو206 و ال 90 و مزدا3 تهیه شده و قرار بوسیله مردم تست شود
    • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
      4 4
      مهندس موتورش همون موتور 206 اس دی یا همون tu5na هست که بعدا قراره ef7 هم روش قرار داده بشه، رانا چه ربطی به پیکان داره آخه یکم تحقیق کنید بد نیست! شد قضیه سمند نیومده همه مایل بودن که بهش بگن پیکان الان دارن برا خریدش سرو دس میشکنن!!!!
  • مازيار IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    2 1
    البته اگر قيمت رانا همون قيمت مقرر خودش باشه ممكنه يكي دو روز بازار دچار نوسان بشه و بعدش قيمت رانا بالا بره و بازار تنظيم بشه اگر مي خواهي رسوا نشوي همرنگ جماعت شو.
  • علیرضا IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    3 1
    من خودم 206 مدل 84 دارم برج 3 حدود 9 تومن خریدم چند وقت پیش 13 تومن ازم میخریدن ولی چون ماشین لازم داشتم نفروختم. ولی با این حال بخاطر حال مردم عزیزمون دعا میکنم قیمت خودرو بیاد پایین تا همه اقشار هم بتونن خودروی با کیفیت رو با قیمت واقعی بخرن با اینکه میدونم ارزش ماشین منم کم میشه.
  • سعید1 US ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    2 1
    بعضیا یه ماشین 206 دارن واسه اینکه بگن یه چیزی دارن دوست ندارن قیمت اصلا بیاد پایین بازم به شما آقای علیرضا که مرام داری
  • بدون نام US ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    0 0
    تقصیر این مردم چیه که نباید خودروی خارجی استفاده بکنند و مجبرند خودروهای بی کیفیت داخلی را با قیمت بالا بخرند ? !!!