سی‌و‌پنجمین چاپ کتاب «کلید فتوشاپ» منتشر شد تا مولف این کتاب، سادگی، آموزش عملی مسایل و توجه به نیاز مخاطبان را از مهم‌ترین عوامل استقبال از این اثر بداند.

ایبنا نوشت: کلید «وبلاگ»، «فتوشاپ» و «نصب ویندوز» از جمله آثار احسان مظلومی هستند که بارها بازچاپ شده‌اند و کلید فتوشاپ با 35 نوبت چاپ، رکورددار کتاب‌های اوست. مظلومی درباره دلایل استقبال از این کتاب‌ها گفت: مهم‌ترین دلیل این است که قبل از نوشتن آثار، نیاز کاربران سنجیده می‌شود و در هر موضوع مطالبی مطرح می‌شوند که طبق بررسی‌ها، کاربران به آن‌ها نیاز بیشتری دارند. برای مثال به جای این که منوهای متعدد نرم افزار فتوشاپ را معرفی کنیم به این موضوع می‌پردازیم که چطور می‌توان با فتوشاپ عکس‌ها را رنگی کرد و یا به بازسازی عکس‌های پرداخت.

 

نویسنده کتاب «انیمیشن» دلیل دیگر این استقبال را عملی بودن و پروژه‌ای بودن کتاب‌ها دانست و گفت: در این کتاب‌ها مباحث نظری مطرح نمی‌شوند و در هر اثر یک یا چند پروژه عملی وجود دارد که خواننده با تمرین آن‌ها می‌تواند دقیقا به همان نتیجه برسد. این عوامل خواننده را به نرم‌افزار موردنظر علاقه‌مند می‌کند و خواننده خودش روند یادگیری را ادامه می‌دهد. از سوی دیگر، حجم کم‌ و ارزان بودن کتاب‌ها باعث می‌شود مخاطبان رغبت بیشتری به خرید داشته باشند. اغلب این کتاب‌ها برای مخاطبان غیرحرفه‌ای و مبتدی نوشته می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا این قصد تکمیل کردن و تخصصی‌تر کردن این کتاب‌ها را دارد یا خیر؟» گفت: در برخی از آثار برای هر گرایش نرم‌افزار، کتاب جداگانه‌ای به بازار می‌آید. برای مثال در مبحث فتوشاپ، چند اثر مختلف درباره کلیات موضوع، رتوش عکس در فتوشاپ و در ادامه طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ نوشته شد تا مخاطبان در سطح‌های مختلف بتوانند از آن‌ها بهره ببرند.

 

مظلومی «بیان ساده و قابل‌فهم»، «پرهیز از بیان مباحث نظری»، «آموزش عملی از طریق پروژه‌های کاربردی» و «بررسی نیاز مخاطب» را از ویژگی‌های این کتاب‌ها دانست و گفت: قبل از نگارش کتاب‌ها، نیازسنجی صورت می‌گیرد و در تمام کتاب‌های کلید یک برگه نظرسنجی قرار دارد که خواننده‌ها می‌توانند آن‌ها را تکمیل و به نشانی انتشارات کلید ارسال کنند. علاوه بر این موارد، از طریق سایت کلید و ارتباط مستقیم با مشتری در فروشگاه و نمایشگاه‌های کتاب نیز از نظر آن‌ها مطلع می‌شویم.

مدیر تحریریه انتشارات کلید درباره آثار جدیدی که در دست دارد توضیح داد: اکنون بیشتر به ویرایش و اصلاح کتاب‌های این مجموعه مشغولم اما در حال بازنویسی کتاب کلید سخت‌افزار هستم و تصمیم دارم به‌زودی نگارش کتاب کلید ویندوز 8 را هم آغاز کنم.
 

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها و هر محصول فرهنگی دیگر (در صورت موجود بودن در بازار) کافی است با شماره 20- 88557016 تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    4 2
    من چند تا از کتاب های «کلید» را خریده ام. مختصر و مفید بر سر اصل مطلب می رود و اطاله کلام نمی کند. برای شروع کار خوب است.