سفیر اکرودیته ایران در میانمار برای مذاکره با مقامات محلی استان راخین و سازمان های فعال بشردوستانه بین المللی و بازدید از اردوگاه های موقت اسکان آوارگان مسلمان وارد این استان شد.

حسین کمالیان سفیر آکرودیته جمهوری اسلامی ایران در میانمار، پس از ارائه استوارنامه خود به آقای "تین شین" رئیس جمهور این کشور و مذاکره با وزیر امور خارجه و برخی دیگر از وزرا و مقامات میانماری در شهر "نی پیدو" (پایتخت میانمار)، صبح امروز جهت بازدید از استان "راخین" که ماه های اخیر مرکز اصلی درگیری ها میان مسلمانان و بودائیان افراطی میانمار بوده است، به شهر "سیت وی"مرکز این استان عزیمت کرد.
طبق اعلام بخش مطبوعاتی سفارت ایران در بانکوک، قرار است سفیر ایران در جریان این سفر علاوه بر مذاکره با مقامات محلی این استان، با رهبران گروه های مسلمان و سایر اقوام و سازمان های فعال بشردوستانه بین المللی دیدار و ضمن بازدید از اردوگاه های موقت اسکان آنان، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت شرایط و نیازهای فوری آنان قرار گیرد .
بر اساس همین گزارش، کمالیان صبح امروز پس از ورود به شهر "سیت وی" مورد استقبال استاندار ، مقامات محلی و رهبران گروه های قومی مختلف در این استان قرار گرفت.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
    4 1
    سفیر اکرودیته (به نقل از اولین نتیجه جستجو در گوگل): در مواردي كه ايجاد روابط ديپلماتيك با يك يا جند كشور از اهميت سياسي و اقتصادي چنداني برخوردار نيست يا سطح روابط به علت فاصله زياد جغرافيايي يا ديدگاههاي مشترك كمتر است معمولا براي چند كشور همسايه يك سفير تعيين مي كنند كه به آن سفير آكروديته مي گويند . اين سفير معمولا در يك كشور مستقر مي شود ولي روابط ديپلماتيك ميان چند كشور با كشور خود را هدايت مي كند .