۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۸

بعد از حدود 5 ماه افزایش بی رویه قیمت کاغذ در کشور، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل کارگروه حل مشکل کاغذ در این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، علی اسماعیلی ضمن اشاره به تاکیدهای وزیر ارشاد در موضوع کاغذ، هدف از تشکیل این کارگروه را بازگرداندن آرامش به صنعت چاپ و نشر کشور عنوان کرد و گفت: با مشخص شدن رئیس و اعضاء این کارگروه در هفته جاری امیدواریم آسیبها و دلایل گرانی کاغذ در کشور شناسائی شود تا نسبت به رفع آن اقدام کنیم. وی به حضور نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، تشکل‌ها و مجامع تخصصی این حوزه در این کارگروه اشاره کرد و گفت: با تشکیل جلسات کارگروه قطعاً راهکارهای عملی برای حل این مسئله پیدا خواهد شد.

سرپرست معاونت امور فرهنگی از تشریح جزئیات این کارگروه و همچنین معرفی رئیس آن درهفته جاری خبر داد.

شایان ذکر است افزایش قیمت کاغذ در کشور از اوایل اردیبهشت و در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب آغاز شد و تا به امروز به بالاترین میزان در چند سال گذشته رسیده است به طوری که کاغذ تحریر _کاغذ مورد استفاده ناشران برای متن کتاب ها _ از قیمت 28 هزار تومان برای هر بند در فروردین امسال به حدود 90 هزار تومان در شهریور ماه رسیده است. این افزایش قیمت به توقف فعالیت بسیاری از ناشران بویژه ناشران خصوصی منجر شده و متاسفانه در طول شش ماه گذشته هیچ اقدام عملی برای کاهش قیمت اصلی ترین ماده صنعت نشر، از سوی مسئولان فرهنگی و اقتصادی کشور شاهد نبوده ایم.

البته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش تر اعلام کرده بود، مشکل کاغذ باید از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت حل شود.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    1 0
    چه عجب بالاخره مسئولین به فکر افتادند کاغذ A4 از بسته‌ای 5 هزار تومن به 11 هزار تومن رسیده!!!