۰ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳

این رمان ماجرای پسر و دختری است که به شدت به هم وابسته می‌شوند اما به دلیل وجود ضلع سومی در این عشق، دچار افت و خیزهای عجیبی می‌گردند.

سید محمد رضا واحدی نویسنده، شاعر و برگزیده هشتمین جشنواره قلم زرین از پایان تالیف نخستین رمان خود با عنوان «آقای سلیمان! می‌شود من بخوابم؟» خبر داد و گفت: این کار در واقع تلاشی در حوزه داستان‌های معناگراست و هرچند از فرم و شکل روایت غافل نشده اما سعی شده تا از غلبه محض آن بر محتوا پرهیز کنم. زیرا معتقدم که رمان تنها با تکنیک‌های فرمی و روایی ایجاد نمی‌شود و بن‌مایه اصلی آن باید مفهومی و تفکربرآمیزباشد.

وی افزود: در این رمان ضمن استفاده از تکینک‌ها و ایجاد گره‌های منطقی و به هم ریختن قطعات پازلی که لذت چینشش را برای مخاطب گذاشته‌ام،از مفهوم ستیزی یا معناگریزی پرهیز و تلاش کرده‌ام که در این فضا نه تنها خواننده را در هزارتوی داستان گرفتار نکنم که علاوه بر لذت کشف و شهود پیچیدگی‌های فرمی داستان، لذت درکی از زندگی بهتر را در هزارتوی زندگی امروز برایش فراهم کنم.

او همچنین درباره داستان این اثر گفت: این رمان ماجرای پسر و دختری است که به شدت به هم وابسته می‌شوند اما به دلیل وجود ضلع سومی در این عشق، دچار افت و خیزهای عجیبی می‌گردند. جالب است که هر سه ضلع این مثلث همدیگر را دوست دارند،‌ اما وجود ضلع سوم که پیدا و پنهان است، قهرمانان اصلی را چنان دچار فراز و نشیب می‌کند که گاهی به شدت به هم نزدیک می‌شوند و گاهی به شدت از هم دور و گاهی از آن ضلع سوم فاصله می‌گیرند و گاهی در کنارش آرامش می‌یابند.

واحدی که عهده‌دار سمت معاونت فرهنگی عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی هم هست ادامه داد: در این اثر دغدغه‌هایی از جوانان را که نه شنیده که دیده و لمس کرده‌ام را به تصویر کشیده‌ام، نگرانی‌هایی که جوانان بی‌پاسخ می‌دانند و فکر می‌کنند نباید پرسید. چالش‌هایی که بزرگان هم ترس از ورود به این مباحث را دارند. شاید این اثر بتواند مرهم کوچکی باشد بر زخم سرگردانی‌های نسل امروز.

 

واحدی افزود: این رمان در 246 صفحه توسط نشر تارونه منتشر خواهد شد؛ اما به دلیل گرانی کاغذ و مشکلات مربوط به آن زمان دقیقی برای انتشار آن متصور نیستم.

 

از واحدی در حوزه‌های مختلف، کتاب‌هایی چون «لب گزه»،«حاملان نور»، «عاشقانه‌ها»، «عارفانه‌ها»، «روش شناسی صهیونیزم»، سیره‌ سیاسی امام علی(ع)» و دو مجموعه شعر به نامهای «چقدر فاصله» و «ادامه دلواپسی» منتشر شده است که مجموعه «ادامه دلواپسی» او به عنوان اثر برگزیده هشتمین جشنواره قلم زرین، جایزه این جشنواره را دریافت کرده شده است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها و هر محصول فرهنگی دیگر (در صورت موجود بودن در بازار) کافی است با شماره 20- 88557016 تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =