چاپ سوم «شوهر عزیز من»، چاپ دوم «خدا محبت است» همراه با «همسر ببر» و «نیمه نا تمام» این روزها از رمان​های پرطرفدار نشر آموت است که بین مردم مخطاب خود را پیدا کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ جدید رمان «شوهر عزیز من» نوشته‌ فریبا کلهر که آخرین عنوان از سه‌گانه اوست و بعد از‌ «پایان یک مرد» و «شروع یک زن» عرضه شده، با استقبال مردم مواجه شده است و در فاصله نمایشگاه کتاب تا شهریورماه سه بار تجدید چاپ شده است.

 

شخصیت اصلی این رمان، زنی است که در نخستین فصل رمان با ترور همسر خود که استاد اخراجی دانشگاه است، مواجه می‌شود و پس از آن داستان به شرح تغییر ایدئولوژی‌ها و نگرش این فرد در طول سال‌های پس از دهه 60 می‌پردازد.

 

کلهر درباره‌ این رمان می‌گوید: در رمان «شوهر عزیز من» گره خوردن زندگی اجتماعی با زندگی عاطفی را می‌بینیم و ماجرای آن در 10 سال اول انقلاب، یعنی سال‌های 50 تا 60 روایت می‌شود. در کتاب «پایان یک مرد» به رویدادهای سال‌‌های 1370 و 1376 پرداختم،‌ در «شروع یک زن» نیز فضایی از دهه‌ 60 را ترسیم کرده بودم که تا روزهای اخیر به‌گونه‌ای دنبال شده است. در «شوهر عزیز من» موضوعاتی مانند ازدواج‌های آن زمان یا مسائل جنگ مانند چگونگی جبهه رفتن‌ها و یا سوءاستفاده‌های اجتماعی برخی‌ها در پست خود و در نهایت تأثیر کلی برخی رویدادها بر روابط و مناسبات انسانی در قالب قصه آمده است.

 

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «از موقعی که بیکار شده است، نه ورقه‌ای هست که تصحیح کند، نه دانشجویی که استاد راهنمای پایان‌نامه‌اش باشد. کاری ندارد؛ جز مصاحبه‌ کردن با روزنامه‌ها و مجله‌هایی که می‌خواهند بدانند چرا از دانشگاه اخراج شده، آیا اخراجش به مصاحبه با بی‌بی‌سی ربط داشته یا به تغییرات ملموسی که در دیدگاه‌های سیاسی‌اش به وجود آورده است. این روزها بیشتر وقت کوروش توی پارک گفتگو می‌گذرد. آنجا راحت‌تر است. دست و پای من را هم نمی‌بندد. مردی که صبح تا شب توی خانه باشد، ایرادگیر می‌شود. این حرف کوروش است؛ وگرنه من که از بودن و دیدن کوروش شکایتی ندارم.»

 

رمان «شوهر عزیز من» به تازگی به دو صورت شومیز و گالینگور با قیمت 9 و 11 هزار تومان منتشر شده است.

 

همچنین چاپ دوم کتاب «رک و پوست کنده» آسیه جوادی (ناستین) و چاپ دوم «خدا محبت است» به قلم فریده برنگی نیز در قفسه کتابفروشی‌ها جای می‌گیرد.

از میان تازه‌های داستان این ناشر، رمان‌های همسر ببر (تئا آب‌رت،‌ ترجمه علی قانع) و نیمه نا تمام نسرین قربانی در روزهای اخیر جزء پرفروش های این ناشر بوده است. در معرفی رمان «همسر ببر» می خوانیم: ««ناتالیا، پزشک جوان در بالکان، پس از مرگ پدربزرگ محبوبش، وارد ماجراهایی می‌شود که سراسر جادوست. در این جستجوها به نسخه قدیمی «کتاب جنگل»‌ می‌رسد که همیشه همراه پدربزرگش بود و طی‌ سال‌های گذشته، بارها داستان‌هایش را برایش خوانده بود؛ داستان مرد فناناپذیر و داستان‌های دیگر. در بین همه آن‌ها داستانی است که پدربزرگش هرگز برایش تعریف نکرده‌بود؛ داستان ِ افسانه همسر ببر ...»

 

«نیمه‌ ‌ناتمام» نیز حول شخصیتی به نام مهناز روایت می شود. وی که در طبقه متوسط جامعه زمان زندگی خود قرار می‌گیرد و پدر وی نیز با وجود کاسب بودن از نظر طرز تفکر بالاتر از هم نسلان زمان خودش قرار گرفته که این موضوع در ادامه منجر به ایجاد فاصله میان وی و همسر و خانواده‌اش نیز می‌شود. این رمان در طول داستان خود به روایت‌هایی مختلف از سرنوشت اعضای این خانواده می‌پردازد و پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نقطه عطف این اثر، منجر به ایجاد تحولات زیادی در شخصیت‌های داستان می‌شود و پس از این رویداد است که برخی از آنها از پوستین روایی صرف راوی داستان بیرون آمده و جبهه‌بندی ‌هایی تازه‌ای را پیش روی خود و مخاطبشان خلق می‌کنند.

بخشی از این رمان اینگونه روایت می‌شود: خبر مثل بمبی منفجر شد: «دایی رضا را از سر کلاس بردند.» انگار شیئی سنگین توی سرم خورد و چیزی توی مغزم ترکید. گیج و ناهوشیار به دهان آقاجون نگاه کردم. چنگ انداختم به بازوی صبا. زمین زیر پایم تاب می‌خورد. چشمانم می‌جوشید. حلقه‌های اشک روی صورتم سر می‌خوردند. عزیز از پشت پرده، دو بامبی توی سرش کوبید: «یا ابوالفضل، خودت رحم کن» پشتش روی دیوار سر خورد و مثل کیسه بزرگی با صدا روی زمین نشست. نگاه مات و مه گرفته‌اش یک دور از همه گذشت. مثل معلمی که بچه‌ها را به صف می‌کند و قرار است خبر رفوزگی را از دم بدهد. صبا تکانم می‌دهد: «به خاطر عزیزت هم شده باید سرپا باشی»

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها و همچنین سفارش هر محصول فرهنگی مورد علاقه دیگر(در صورت موجود بودن در بازار نشر) کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =