«آزاد اندیشی اسلامی، روشن‌فکری دینی به روایت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی» عنوان اثری است که به تازگی از سوی نشر معارف منتشر و با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

به گزارش خبرآنلاین، علاوه بر «بازسازی و سازندگی» خاطرات و روزنوشت های سال 68 آیت الله هاشمی رفسنجانی، جدیدترین کتاب آیت‌الله که به اهتمام یاسر هاشمی تدوین و منتشر شده، این روزها در لیست پرفروش های سامانه ارسال و اشتراک محصولات فرهنگی «سام» قرار گرفته است. 

کتابی که به گفته یاسر هاشمی، به درخواست مجله حوزه علمیه قم که خواستار مقاله‌ای درباره بنیان روشنفکری دینی که سرمایه بالندگی در مبارزات، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران است به رشته تحریر درآمد تا با استفاده از تجارب بیش از نیم قرن حضور مداوم و تأثیر گذار این فعال انقلابی و مذهبی در میدان مبارزه و مسوولیت‌های کلیدی اداره کشور، راهکارهایی را برای مقابله با تهدیدهای ریشه‌دار سکولاریسم، استکبار و تهاجم فرهنگی ارایه کند.

 

«آزاد اندیشی اسلامی، روشن‌فکری دینی به روایت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی» ابتدا به تعریف روشنفکری دینی و مصادیق آن در آموزه‌های دینی و تاریخ اسلام و اوضاع سیاسی شیعه در عصر غیبت می‌پردازد، سپس از نوآوری‌های امام خمینی(ره) درباره لزوم تشکیل حکومت اسلامی پیش از انقلاب اسلامی سخن می‌گوید. مکاتبات و نامه‌های متقابل مسوولان ارشد نظام و امام خمینی(ره) درباره بازنگری قانون اساسی، تاسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و سیاست‌های کلی نظام به همراه تحلیل‌های آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از جمله صفحات خواندنی این کتاب به شمار می‌روند.

 

بنابراین گزارش، در پایان کتاب به فراخور مطالب، متن وصیت امام موسی کاظم(ع) به «هشام‌بن حکم» که نکات برجسته اخلاق عقلی و عملی را دربر دارد، به چشم می‌خورد. مولف در کتاب خود تاکید دارد که این نوشته آغازی برای طرحی جامع در راستای تجدید تمدن اسلام است و نیاز به پیگیری محققان اسلامی دارد. وی اظهار امیدواری کرده است که شاهد نظرات تکمیلی و انتقادی صاحب‌نظران باشد.

 

نخستین چاپ کتاب «آزاد اندیشی اسلامی و روشن‌فکری دینی به روایت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی» با شمارگان سه هزار نسخه به بهای 50 هزار ریال توسط دفتر نشر معارف انقلاب اسلامی چاپ و از سوی مرکز پخش کتاب پکتا روانه بازار کتاب شده است.
 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب می توانند با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و (در صورت توزیع) کتاب را در محل کار یا منزل -بدون هزینه ارسال- دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =