ایسنا نوشت:

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان از تصویب تعداد شش طرح پژوهشی بر اساس سند راهبردی مهارت و فن‌آوری به عنوان اولویت‌های پژوهشی این سازمان در سال جاری خبر داد.
 

محمد جهانتیغی در جلسه کمیته پژوهش و برنامه‌ریزی این اداره کل افزود: نیازسنجی آموزش‌های مهارتی بر اساس آمایش سرزمین در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات، پیمایش و رهگیری وضعیت مهارت آموختگان، شناسایی وضعیت مشاغل خانگی و برنامه‌ریزی برای آموزش‌های مرتبط ، طراحی و استقرار الگوهای اثربخش و نوین آموزش‌های مهارتی، نقش و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه منابع انسانی کشور و همچنین تدوین و ارایه الگویی برای ارزیابی کارایی درونی و بیرونی موسسات کارآموزی آزاد از جمله اولویت‌های پژوهشی این سازمان در سال جاری است.
وی گفت: در همین راستا کمیته‌ای با عنوان پژوهش در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای متشکل از 7 نفر از اساتید و پژوشگران دانشگاهی و کارشناسان مجرب فعالیت‌های تحقیقاتی، نیازسنجی، سیاستگذاری و همچنین اجرا و نظارت در طرح‌های پژوهشی را برعهده دارند.
جهانتیغی ادامه داد: کمیته پژوهشی این اداره کل به منظور توسعه فعالیت‌های پژوهشی و غنی سازی کیفی و کمی آموزش‌های فنی و حرفه در سال جاری نسبت به بررسی و کارشناسی 25 طرح پیشنهادی از مراکز استان اقدام کرده است که در این رابطه تعداد 5 طرح نمونه و برتر به منظور تصویب نهایی به معاونت پژوهشی و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پیشنهاد شده است.
وی از تدوین استراتژی ارتقای جایگاه استان در مسابقات فنی و حرفه‌ای، توانمندسازی کارکنان بخش عمومی از طریق آموزش‌های مهارتی نوین، تدوین سند آموزشی با افق 5 ساله و طراحی الگوی ارزیابی عملکرد واحدهای فنی و حرفه‌ای و همچنین طرح جامع فناوری اطلاعات فنی و حرفه‌ای به عنوان طرح‌های پیشنهادی کمیته پزوهشی استان نام برد.
301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 244422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =