ایسنا نوشت:

جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور قاسمی وزیر نفت، حسینی وزیر اقتصاد و مرادی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و در غیاب بهمنی رییس کل بانک مرکزی در خصوص مسائل مربوط به نوسانات نرخ ارز و یافتن راه‌های کنترل بازار ارز امروز صبح برگزار شد.
وزیر نفت در سخنانی از افزایش صادرات نفت و درآمدهای نفتی طی ماه جاری نسبت به مردادماه خبر داد.
بنا به گفته قاسم عزیزی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، رستم قاسمی در گزارشی در جلسه غیرعلنی در خصوص افزایش صادرات در شهریور ماه و تامین کشتی‌ها و نفتکش‌ها برای صادرات نفت به سایر کشورها سخن گفت.
وی با اشاره به پیش‌بینی‌های وزیر نفت گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های وزیر نفت، صادرات نفت طی ماه‌های آینده بهتر خواهد شد. همچنین قاسمی تاکید کرد در صورت تامین اعتبار 65 هزار میلیارد تومانی تا پایان سال آینده میزان برداشت از میادین مشترک با قطر معادل طرف قطری خواهد شد. بدین ترتیب درآمدهای نفتی ایران به دلیل این افزایش برداشت، افزایش خواهد یافت.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های وزارت نفت، سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی تا پایان سال 1392 افزایش خواهد یافت.
عزیزی همچنین با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد، گفت: حسینی نیز در خصوص نوسانات نرخ ارز و راهکارهای جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز سخن گفت و در صورت اجرایی شدن طرح جدید بانک مرکزی، بازار ارز طی روزهای آینده به آرامش نسبی خواهد رسید.
وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد تاکید داشت که جلوی رانت‌خواری‌ها در حوزه ارزی گرفته شود، افزود: بر اساس توضیحات حسینی قرار است ارزهای صادراتی یا حاصل از فروش نفت به بازار ارز عرضه شود. همچنین اولویت‌های یک و پنج کالایی شمول دریافت ارز دولتی خواهند بود و برای سایر اولویت‌ها نیز ثبت سفارش انجام خواهد شد تا بازار دچار کمبود ارز نشود. البته برای سایر کالاها نرخ بازار آزاد مبنا قرار خواهد گرفت.
وی همچنین افزود: ارز مسافرتی و سایر ارزهای مورد نیاز مصرف‌کنندگان از سوی بانک‌های عامل و صرافی‌ها عرضه خواهد شد.
نماینده مردم شازند در مجلس با اشاره به سخنان معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور در جلسه غیرعلنی گفت: ‌در خصوص درآمدهای ارزی صحبت شد، همچنین درباره پیش‌بینی‌ها از آینده‌ی بازار نیز سخنانی مطرح شد. بر اساس اظهارات مرادی، بودجه صرف هزینه‌های جاری و سایر هزینه‌ها خواهد شد و درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه از ناحیه فروش دارایی‌ها و اوراق مشارکت صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 244452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    0 0
    بالاخره تکلیف بمب ارزی چه شد؟