یکی از مراجع عظام تقلید گفت: رئیس جمهور آینده با انبوهی از مشکلات از جمله بیکاری، گرانی و مفاسد اخلاقی در جامعه روبه رو است که امیدواریم بتواند در اداره کشور موفق باشد.

آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرانی در جامعه غوغا می‌کند افزود: عده زیادی از مردم به ما مراجعه و عنوان می‌کنند که با وجود پرداخت یارانه‌ها اما هزینه‌های زندگی و گرانی بیش از این میزان است و مسئولان باید فکری به حال اوضاع اقتصادی کشور بکنند.
گزيده سخنان اين مرجع تقليد به نقل از مهر از اين قرار است:
·         آمار طلاق در کشور بخصوص در تهران بالا است. این مسئله در آمریکا بیشتر است و در واقع در هر کشوری که روابط زن و مرد زیاد باشد، طلاق نیز بیشتر خواهد شد. معاشرت‌های خلاف شرع زن و مرد سبب می‌شود که افراد نسبت به همسر خود کم علاقه شوند و این امر بتدریج منجر به طلاق می‌شود.
·         امروز بی‌حجابی در کشور افزایش یافته است. ترس آن می‌رود که این بدحجابی‌ها به بی‌حجابی تبدیل شود که جا دارد مجلس در این خصوص قانونی وضع کند.
·          در زمان آیت الله بروجردی برای نصب و عزل مسئولان قم از ایشان اجازه می‌گرفتند اما در خصوص تغییر استاندار قم شاهد بودیم که امام جمعه قم در خطبه‌ها از دولت خواست تا از این تصمیم صرف نظر کند اما اثری نداشت. حجت الاسلام موسی‌پور واقعا به قم خدمت کرد و تلاش شبانه روزی داشت. وی بسیاری از پروژه‌هایی که در قم نیمه کاره‌‌ رها شده بود را دنبال کرد و انسانی متواضع بود. نمایندگان باید از وزیر کشور سئوال می‌کردند که این تغییر به چه دلیلی بوده است آیا کم کاری در ایشان وجود داشت یا مسائل دیگری مطرح بود.
·          ورود زود هنگام به تبلیغات ریاست جمهوری موجب بهم ریختگی افکار عمومی خواهد شد و مسئولان و وزارتخانه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این امر به صلاح کشور و مردم نیست و مسائل انتخاباتی باید در دو یا سه ماه مانده به انتخابات مطرح شود.
·         مسائل اخلاقی در جامعه وضعیت خوبی ندارد. هم اکنون استفتاء‌هایی که از مردم برای ما آورده می‌شود بیشتر در خصوص قتل، طلاق و نزاع‌های ملکی است و کمتر مسائل شرعی مورد سئوال قرار می‌گیرد. این امر به نوعی حاکی از افت اخلاق در جامعه است که در این زمینه مجلس باید ورود کند و علاج آن را تسهیل کند.
·         اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها موجب فساد خواهد شد. مجلس باید از وزیر علوم در خصوص تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها حمایت کند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 244826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گمنام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    198 3
    تجربه ثابت کرده ایجاد محدودیت بیشتر فساد می آورد. حجاب با زور تحقق نمی یابد. با ایجاد تفکیک جنسیتی، گشت ارشاد و ... می توان صحبت این عزیز را پذیرفت که "ترس آن می‌رود که بدحجابی‌ها به بی‌حجابی تبدیل شود". شیوه های تکراری نتیجه ای تکراری دارد.
  • بدون نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    13 64
    آخر زمان دینداری سخته... زنان این جامعه هم با هجمه های فرهنگی مواجه شدند مانند خیلی از جوامع دیگر. با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه. باید کار فرهنگی کرد. جنگ نرم سرمایه می خواهد، سرمایه مادی و معنوی ... که متاسفانه دوستان ما که وظیفه اصلی آنان ترویج دین است خود با رفتارهایشان انسان را از دین گریزان می کنند. نمیشه همه چیز رو گردن دولت و مجلس و جامعه انداخت برخی همه کاری انجام میدهند و اصلا به چشم نمی آیند ...
  • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    75 5
    ممنونم از گرانی گفتید. امیدوارم مراجع تقلید و روحانیون از قدرت خود برای حمایت از مردم با کنترل گرانی ها و علل الخصوص ارز که منشا آن است استفاده کنند.
  • ebrahim IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    53 0
    با اکثر فرمایشات حضرت ایت ا.. موافقم الا جائیکه در خصوص تفکیک جنسیتی اضهار نظر فرموده اند. حضرت ایشان گویا اشتراک محل تحصیل بانوان دانشجو را با اقایان مجاز نمی شمرند زیرا منجر ه فساد میشود. بیمارستانها چه؟. در مغازه ها که زنها با کاسبها چانه میزنند چه؟. در تاکسی که زن و مرد کنار هم مینشینند چه؟. ایا منشائ فساد اختلاط دانشگاهیان بوده یا موضوع ریشه ایی تر از اینهاست؟.
  • بدون نام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    46 2
    حاج آقا خود دولت مسبب این گرانی هاست.دولت عمدا" قیمت ارز را بالا برد تا از محل فروش ارز در بازار ازاد ریال بیشتری به دست آورد ( تقریبا" 2 برابر). این موضع روی همه زندگی ما اثر گذاشته است.
  • مهدی EU ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    39 2
    مراجع تقلید باید طرف مردم رو نگه دارن حرفهای مردم رو بشنون و پشتیبان مردم باشن ولی متاسفانه بعضی از مراجع هوای دولت رو بیشتر از مردم دارن
  • ايران دخت IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    27 1
    اگر مشكلات مالي مردم حل مردم آرامش بيشتري خواهند داشت در نتيجه مرد خانه كمتر كار مي كند اخلاق بهتري دارد و با همسرش مهربان بوده وقت بيشتري براي خانواده مي گذارد در نتيجه روابط خارج از عرف كه ناشي از فرار از خانه همسران است نيز كمتر مي شود. بايد ريشه مشكلات را كه اقتصاد بيمار است خشك كنيم روابط زن و مرد از روز ازل بوده و هميشه خواهد بود اما اگر جامعه روال نرمال داشته باشد مشكلات اخلاقي هم حل مي شود مگر 40 سال پيش گشت ارشاد يا قانون حجاب بود چرا مادران و مادربزرگان ما طلاق نگرفتند يا دچار انحطاط اخلاقي نشدند!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    18 0
    من با ایران دخت موافقم. چرا اون زمان مردم به خصوص زنان با همه سختی ها میساختن و طلاق نمیگرفتن؟! جامعه امروز ما فقط شده دویدن به خاطر یه لقمه نان اونم نیم سیر نه کاملا سیر. دیگه چیزی برا خانواده ها نمونده جز فکر و خیال و ناراحتی و نگرانی و ترس از آینده بدتر....
  • اسفندیار بهادرپور IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    10 1
    فریاد های مردم بجایی نرسید انشاالله اعتراض مراجع کاری انجام شود...چون شکم گرسنه دین و ایمان را از بین میبرد