رییس مجلس شورای اسلامی ماجراجوی آمریکا و غرب در تحریک صدام برای حمله به ایران را نتیجه محاسبات غلط، شناخت ناقص امریکا و غرب و هوسرانی سیاسی آنها در سلطه‌گری دانست.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس، هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و خانواده‌های شهدا و رزمندگان سلحشور را مورد تعظیم و تکریم قرار داد.
وی با بیان اینکه درباره دفاع مقدس از منظرهای تاکتیکی و استراتژیکی بحث‌های گوناگونی انجام گرفته است، گفت: یکی از نکات مهم در کلان جنگ تحمیلی این است که بررسی شود برای آمریکا و غرب و برخی مرتجعین منطقه که مشوق صدام در جنگ بودند، چه فایده‌ای داشت. امروز دیگر تردیدی برای صاحبنظران بین‌المللی وجود ندارد که امریکا و غرب با هدف به زانو درآوردن انقلاب نوپای اسلامی صدام را که انگیزه فرصت طلبانه ای داشت تحریک به تجاوز به ایران نمودند.
وی با تاکید بر اینکه ملت ایران در این ماجراجویی هزینه زیادی داد، تصریح کرد: شهدای جنگ تحمیلی، تخریب زیربناها و معطل ماندن توسعه کشور در آغاز انقلاب، برای کشور ضربه بود. اما به خاطر تحریم ها و سختی‌ها، اولا برای ملت ایران تجربه ارزشمندی در دفاع از کشور و انقلاب حاصل گردید که به سادگی برای ملت‌ها به دست نمی‌آید. عجین شدن تفکر جهادی و شهادت با فرهنگ یک ملت، صلابتی به آن بخشید که به تعبیر امام علی عامل بصیرت و سرافرازی آنان می گردد. ثانیا با تحریم های غرب و شرق، ملت ایران این تحریم ها را به فرصت استقلال در بنیه دفاعی و صنعتی خود تبدیل نمود که امروز قدرت مهم منطقه می باشد.
لاریجانی با طرح این سوال که آمریکا وغرب از این ماجراجویی به چه نتیجه‌ای رسیدند؟، اظهار داشت: بارها از صاحب نظران غربی و برخی سیاستمداران منطقه شنیده ایم که اذعان داشتند در این اقدام اشتباه کردند. ریشه این اشتباه در عدم شناخت شرایط منطقه، وضع مسلمانان و روحیه گستاخانه و استعماری در آنان است. همین ماجرا در اشغال عراق و افغانستان و تجاوز به لبنان و غزه تکرار شد.
نماینده قم افزود: همه این ماجراجو‌یی های پرخسارت نتیجه محاسبات غلط و شناخت ناقص امریکا و غرب و هوسرانی سیاسی آنها در سلطه‌گری بوده است. اینک غرب در آستانه تجربه دیگری قرار دارد و آن انقلاب های اخیر در منطقه است. متاسفانه به جای پذیرش نظام‌های مردم سالار در بین مسلمان، مجددا بنای تحقیر و سلطه‌گری دارند.
لاریجانی ساختن فیلم موهن درباره رسول الله و کاریکاتور در روزنامه فرانسوی را نمونه دیگری از این اشتباه جدید غرب و آمریکا دانست و تاکید کرد: ساحت پیامبر گرامی اسلام در عالم آنقدر متعالی است که با اینگونه رفتارهای حقیرانه کوچک نمی شود. این فرهنگ غرب و سیاستمداران آن است که سبک سری خود را نشان دادند و پشت سنگر دروغین آزادی بیان بزرگترین توهین را به تفکر و آزادی کرده اند.
رییس مجلس گفت: این لجاجت در اقدام غیرانسانی توهین به رسول الله نه تنها اقتدار را نشان نمی دهد، نه تنها قدرت منطق و ایستادگی بر آزادی را نشانگر نیست که به لات بازی در ساحت سیاست بین المللی شبیه است و از نمونه های دیگر اشتباه محاسباتی غرب در برابر مسلمانان به شمار می آید و در آینده عمق نفرت مسلمانان را لمس خواهند نمود.
لاریجانی به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی به غرب، آمریکا و برخی کشورهای منطقه هشدار داد که تا دیر نشده این رفتار سفیهانه را اصلاح کرده و با کشتار مردم در تظاهرات، حجم دشمنی را افزایش ندهند که در آتش این خشم مقدس گرفتارتر می شوند.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 245283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =