رئیس جمهور مصر در یک گفتگوی تلویزیونی، ارتباط با جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه را بسیار مهم توصیف کرد.

به گزارش رویترز، محمد مرسی شب گذشته در نخستین گفتگوی تلویزیونی خود اظهار داشت: ارتباط با ایران برای مصر در شرایط فعلی و در راستای پایان بخشیدن به خشونت و کشتار در سوریه بسیار مهم است. ایران بازیگر اصلی منطقه است که می تواند در حل بحران سوریه نقش فعال و حمایت آمیزی داشته باشد.
رئیس جمهور مصر با بیان این مطلب افزود: دوستی ایران با سوریه و رابطه مستحکم آن با دمشق عامل موثر بودن تهران در حل بحران سوریه است. من حضور ایران در کمیته چهارجانبه برای حل بحران سوریه را یک مشکل نمی دانم، بلکه بالعکس بخشی از حل بحران سوریه محسوب می شود.
آنگونه که مهر نوشته است، وی در عین حال تصریح کرد در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با مسئولان بلندپایه سه کشور عضو کمیته چهارجانبه در نیویورک دیدار خواهد کرد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 245321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    37 6
    می گم لینک اصلی این خبر رو بذارید که خدای ناکرده مترجم اشتباه نکرده باشد چون بالاخره اشتباه لفظی هست بحرین و سوریه و ایران و روسیه قاطی می شن یه موقعی با هم
    • بدون نام US ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
      9 4
      تعدادی از سایتهای خبری عربی از جمله اخبار مصر و یاهو مکتوب را نگاه کردم هیچ خبری از اظهارات مرسی در این خصوص وجود نداشت! لطفاً لینک بگذارید بریم بررسی کنید. ضمن اینکه این آقای مرسی در خصوص فیلم اهانت به پیامبر گفته بود تا زمانی که دولتمردان آمریکا از مسلمانان جهان عذر خواهی نکنند به آمریکا نخواهم رفت. اما چطوره که داره آماده میشه که بره آمریکا. روز چهارشنبه هم سخنرانی داره.
  • کوروش IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    15 40
    آقای مرسی و برخی خوانندگان خبرآنلاین روزی متوجه میشید هیچ کاری در خاورمیانه بدون همکاری قدرتمندترین کشور منطقه یعنی جمهوری اسلامی ایران به سرانجام درستی نمیرسه
  • محسن US ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    0 0
    اقای مرسی قصد شفاف سازی سیاستش در قبال فلسطین را ندارد. پس هنوز نیتش مشخص نیست