جی کی رولینگ اذعان کرد بعد از موفقیت سری کتاب‌های «هری پاتر» برای کنار آمدن با فشارهای زندگی در انظار عمومی تحت روان‌درمانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، پدیده «هری پاتر» رولینگ را از یک مادر فقیر به یکی از ثروتمندترین نویسندگان دنیا تبدیل کرد و اکنون او اذعان می‌کند این موفقیت چالش‌های زیادی برای او به همراه داشته است.

این نویسنده که کتابش بیش از 450 میلیون نسخه از زمان اولین چاپ‌اش - یعنی 15 سال پیش-  به فروش رفته می‌گوید بعد از چاپ اولین کتاب‌اش در ادینبورگ - جایی که با دخترش برای بقای زندگی تلاش می‌کرد - زمانی که احساس کرده «در پایین‌ترین نقطه» قرار دارد، تحت روان‌درمانی قرار گرفت.
او می‌گوید: «برای چند سال احساس می‌کردم تحت فشار روانی هستم و سعی می‌کردم جایی که بودم را حفظ کنم و عقب نمانم. همه چیز به سرعت و قدرت بسیار تغییر کرد. کسی را نمی‌شناختم که که در انظار عمومی قرار گرفته باشد. کسی را سراغ نداشتم تا به او مراجعه کرده و بپرسم چه کار باید بکنم؟ وضعیتی به غایت غیر متجانس بود.»
این نویسنده که با نیل مورای که یک پزشک است در سال 2001 ازدواج کرده می‌گوید زمانی که برای خرید لباس عروسی‌اش رفته برای فرار از دست هوادارانش لباس مبدل پوشیده و تغییر قیافه داده است.
رولینگ که دارایی او 560 میلیون یورو تخمین زده شده و بیش از 100 میلیون از این مبلغ را به موسسات خیریه داده، می‌گوید: «اغلب با تعداد زیادی از کسانی که ازم تقاضای کمک مالی دارند کشمکش دارم.»
«جای خالی تصادفی» کتاب جدید رولینگ پنجشنبه این هفته منتشر می‌شود و انتظار می‌رود بسیار پرفروش شود. پیش‌خرید آنلاین این اثر تاکنون از مرز یک میلیون نسخه گذشته است.
کتابفروشی‌ها صبح پنجشنبه که زمان توزیع رسمی «جای خالی تصادفی» است یک ساعت زودتر آغاز به کار می‌کنند تا جوابگوی خیل عظیم علاقمندان آثار این نویسنده باشند.
هر چند جزییات داستان این کتاب مخفی مانده، اما درون‌مایه این کتاب تا حدی افشا شده است.
«جای خالی تصادفی» داستان اهالی شهر پگ‌فورد است که پس از مرگ نابهنگام بری فربرادر در اوایل 40 سالگی شوکه می‌شوند. پگ‌فورد نمونه شهرهای کوچک انگلیسی است، خانه‌های زیبا و کوچه‌های باصفا. اما پشت این ظاهر چشم‌نواز شهری وجود دارد که همه اهالی آن با هم سر جنگ دارند. فقیرها با ثروتمندان، نوجوانان با والدینشان، همسران با شوهرانشان و معلمان با دانش‌آموزانشان در جنگ و دعوا هستند. و حالا جای خالی بری بر صندلی ریاست شورای شهر موجب می‌شود جنگی بزرگ در شهر شکل بگیرد: چه کسی جایگزین بری می‌شود؟

اولین کتاب رولینگ پس از مجموعه کتاب‌های پرفروش و محبوب «هری پاتر»، کتابی ویژه بزرگسالان است که در 512 صفحه منتشر می‌شود.
 

تلگراف / 23 سپتامبر / ترجمه:‌ زینب کاظم‌خواه

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 245383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =