درحالی که 45 روز از زلزله آذربایجان شرقی می گذرد، خبر می رسد که تنها 250 خانه بازسازی شده در مناطق زلزله زده، آماده تحویل شده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ این خبر را استاندار  آذربایجان شرقی داده است.

پیش از این وزیر راه و شهرسازی وعده داده بود 45 روزه خانه های تخریب شده بازسازی می شود. (اینجا را بخوانید) هرچند وعده بعدی هم برای نیمه آبان بود. (اینجا) اما در آماری که استاندار آذربایجان شرقی و رییس بنیاد مسکن می دهند، به نظر نمی رسد تا آن موقع هم اتفاق خاصی بیفتد.

احمد علیرضابیگی در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان هریس آمار و مراحل بازسازی واحدهای مسکونی را چنین بیان کرد: بیش از 10 هزار واحد پی کنی شده و پنج هزار و 500 واحد نیز به مرحله فونداسیون رسیده است.

به گفته او 95 درصد آوار برداری ها به اتمام رسیده است: نباید سرعت باعث کم شدن کیفیت در بازسازی ها شود.

استاندار آذربایجان شرقی درباره کاربری کانکس هایی که در روستاها نصب شده است، گفت: کانکس هایی که در روستاها نصب می شوند برای نگهداری علوفه و انباری هستند، اما طوری طراحی شده اند که در صورت بارش برف و باران می توان از آنها برای اسکان موقت استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا تابش، رییس بنیاد مسکن کشور هم در این بازدید از رشد 11 درصدی آواربرداری نسبت به هفته قبل خبر داد: آمار آواربرداری ما در منطقه به 12 هزار و 900 واحد رسیده است. 9 هزار و 771 واحد پی کنی انجام شده که نسبت به روز قبل 500 واحد اضافه شده است. پنج هزار و 578 واحد آرماتوربندی شده که روزانه 500 واحد افزایش می یابد و همچنین دو هزار و 776 واحد بتن ریزی فونداسیون و 859 واحد اسکلت بندی در این مناطق انجام شده است.

تابش همچنین از نصب هزار و 200 واحد کانکس خبر داد و گفت: تا آخر هفته این رقم به بالای دو هزار واحد می رسد.

4747

کد خبر 246535

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بيتا IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    35 71
    حيف اون همه كمك مردي بايد خودمون از نزديك پي گيري من الان خونه م...توي تبريز دارم يخ ميزنم گناه داره به مولا اونا.....
    • بدون نام IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
      8 9
      خانم محترم همه مردم ایران کمک کردهاند من واقعا حرفهای شما را نمی فهمم دولت داره تلاش می کنه هیچ کجای دنیا دولت متولی ساخت و ساز نیست توقع هم حدی داره اخه مردم بم گناه نداشتن؟این چه روشی شماها در پیش گرفته اید؟این رفتار شما واقعا بسبیار تاسف باره کجا زلزله میشه بیعد دو ماه خونه ساخته میشه؟اصلا وظیفه دولت این کارها نیست هر کسی باید خودش خونه اش رو بسازه دولت باید تسهیلات بده من واقعا در حکایت شما مانده ام دریاچه ارومیه داره خشک میشه هیاهو راه می اندازید و طلبکار مردم و دولت می شوید این حرکتها چه مفهومی داره؟
  • بدون نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    29 73
    اونم چه خونه هایی!!! با زلزله بعدی با خاک یکسره شده
    • بدون نام US ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
      35 12
      بهانه های بنی اسرائلی تمومی نداره اگه خونه نسازن میگن چرا دولت دیر ساخت اگه زود بسازه میگن بی کیفیت ساخت کی باید فرهنگ ما درست بشه؟
  • بدون نام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    64 20
    من نمی دانم چرا برای زلزله زده های مناطق دیگه همچنین تبلیغاتی راه نیفتاد؟ سالها گذشت تا مردم بم سرپناه پیدا کردند تازه زلزله های مناطق دیگه بسیار بزرگتر و میزان کشته ها و خرابی ها هم بیشتر بود بم هم سرما داره و سایر مناطق زلزله زده هم همین وضع رو داشتن کشته های بم 30000 تا بود یعنی 100 برابر زلزله کنونی و بسیاری هم سرپرست خانوار رو از دست دادند یه مقداری به نظر سطح توقعات بالا رفته همه دارند کمک می کنند بهتره جو راه نیندازیم لطفا حوادث طبیعی را بهانه قرار ندهید به عنوان مثال در همین منطقه دوستان علی رغم مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست جاده از روی دریاچه کشیدند(با فشار نمایندگان دو استان در مجلس) و چندین سد برای کشاورزی احداث کردند ابی نموند الان همه دولت را مقصر خشکی دریاچه می دانند چرا؟
    • بدون نام IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
      9 73
      تو شاید گوشاتو همراه با چشمات بسته بودی و تبلیغات زلزله بم و ندیدی..زلزله ورزقان دسته کمی از زلزله بم نداشت بلکه بدتر هم بود الان هم که الان پس لرزه ها ادامه داره..شب ها میخوابیم ولی میلرزیم قبل از سرما از زمین لرزه واقعا براتون متاسفم..
    • بدون نام IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
      35 9
      کاملا موافقم بویژه با جریان دریاچه ارومیه که مطرح کردید ملت باید هوشیار باشند سرمای بم هم ضمنا بسیار سرمای کویری و بدیه اما تا به این حد داد و بیداد نداشتیم دریاچه ارومیه رو یه عده ادم خائن در خارج می خواستند به مساله ای برای میهنمان تبدیل کنند که خدا رو شکر کارشان به جایی نرسید حالا دنبال بهانه جویی های دیگه هستند این زلزله هم دولت داره کار میکنه اما باز عده ای هستند که دارند توقعات بی جا درست می کنند.
    • بدون نام US ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
      47 9
      متاسفانه این فرهنگ طلبکاری ما از دولت هیچوقت درست نشده همه بعد زلزله عوض اینکه به فکر مقاوم سازی باشند طلبکار دولت میشوند انگار که دولت زلزله راه انداخته چرا باید خانه های ما با 6.3 خراب شوند؟وظیفه دولت اگاهی دادن بوده بارها مانور برگزار شده در این ده سال حسابی اطلاع رسانی شده اما همه فکر می کنند زلزله مال یه استان دیگه است اینجا که زلزله نمیاد زلزله هم میاد ماشا الله همه طلبکار همین تهران الان بارها گفته شده گسل مشا حدود 200 سال پیش زلزه ای به بزرگی 7 ریشتر ایجاد کرده الان چند سال گذشته و نیومده هیچکس توجهی نداره دولت وظیفه خودش که اگاهی دادن بوده را انجام داده انصافا کدومیکی از شما به فکر مقاوم سازی بودین؟هیچکس ولی زلزله که بیاد همه سرها بالا همه طلبکار اقا چرا زلزله شد؟چرا دولت قلان؟
    • بدون نام GB ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
      44 3
      این صحبتها و انتقاد از خودمون فایده نداره همه تصمیمشون رو گرفتن کسی کاری نداره به این حرفها ژاپن رو مردمش تصمیم گرفتند و ساختند اینجا همه توقع دارند از وزارت مسکن که همه کارها رو بکنه که عملا تجربه نشون داده در همه کشورها دولتها کاری نمیتونن در این زمینه بکنند و کار اصلی و مقاوم سازی رو مردم باید انجام بدهند اما اینجا متاسفانه همه انگار که دولت یه شرکت ساخت و سازه کلا دنبال دولت هستند و با این حرفها هم درست نمیشه فرهنگ ما خرابه اون جا هم یه سری باید بهانه داشته باشند نمیشه که بی بهانه زندگی کرد
    • بدون نام IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
      7 1
      دوستی که نوشته اید زلزله ورقان دست کمی از زلزله بم نداشت چرا اتفاقا داشت زلزله بم صد برابر زلزله ورزقان کشته داد و صد برابر مجروحان بیشتر بودند زلزله بم 26271 کشته و 30 هزار مجروح به جا گذاشت شدت زلزله 6.6 بود که از لحاظ بزرگی خیلی بزرگتر از 6.3 بود(زلزله 7 ریشتر 10 برابر زلزله 6 ریشتر محسوب میشه) اما تلفات ورزقان بسیار پایینتر بود بهتره امار و ارقام رو تغییر ندهیم اینجا که دیگه بحث کمیه و اعداد و کشته ها و مجروحا همه مشخص هستند چرا اصرار به تغییر همه چیز دارید؟
  • رکسانا IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    7 34
    واقعا مسوولین خسته نباشن..خیلی زحمت کشیدن...250 تا!
    • بدون نام IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
      6 3
      ببخشید خانم محترم شما تا بحال خونه ساخته اید؟خونه ساختن میدونید چقدر سخته؟این طلبکاری شما واقعا چه معنی میده؟مگه دولت بنا است؟هیچ کجای دنیا دولت متولی این کارها نیست
  • بدون نام IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    26 2
    داداش دوغ که نیست خونس نمیشه که یه روزه ساخت یه کم حق بدین خب
    • بدون نام IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
      5 1
      حق با شما است اما تفکرات ما احساسیه و منطقی نیست در همین صفحه کلی دلیل اورده شده که هیاهیو ها بی دلیله اما متاسفانه باز احساس غلبه میکنه
  • بدون نام US ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    32 4
    پیشرفت کار نسبت به زلزله های مشابه خوب بوده من هم معتقدم توقع بیجا نباید داشت همه دارند تلاش می کنند وعده 45 روزه وعده بیجایی بود هیچ خانه ای به این سرعت ساخته نمیشود ضمنا وظیفه دولت ساخت و ساز نیست دولت باید تسهیلات لازم را برای ساخت و ساز فراهم کند که حداکثر تلاش خود را انجام داده زیر سوال بردن تلاش دولت فقط به این دلیل که بالفرض گرانی شده و...حرکت سنجیده ای نیست مسائل باید هریک در جای خود مورد بررسی قرار گیرند زلزله بم در دوران اقای خاتمی اتفاق افتاد اما هنوز هم مشکل زیادی وجود دارد ما اگر با دولت مشکل داریم باید بحث مان را جای دیگر مطرح کنیم زلزله ای اتفاق افتاد همه تلاش کردند و کمک رسانی کردند اما بنده در این 20 سال گذشته همچین تبلیغاتی را علیه یک دولت در جریان یک زلزله ندیده بودم
  • بدون نام US ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    18 1
    باید یاد بگیریم و تلاش کنیم که خانه هایمان را مقاوم بسازیم که با 6.3 خراب نشهچرا ما اینقدر طلبکار دولت هستیم؟ایا ما برای وطنمان کاری کرده ایم که اینقدر طلبکار هستیم؟(منکر گرانی و تورم و...نمی شوم منکر مشکلات نمی شوم) اما این هم درست نیست به محض وقوع زلزله طلبکارانه ظاهر شویم به جریان دریاچه ارومیه اشاره شده تمام سدهایی که ساخته شده تحت فشار و خواست مردم بوده آب دریاچه هم که صادر نشده دوران خشکسالی است همه جا دریاچه ها خشک شده از فارس تا هامون این رفتار طلبکارانه ما بخدا رفتار درستی نیست من حداقل 20 کشور دنیا سفر کرده ام هیچ کجا اینقدر طلبکاری وجود ندارد ملت مالیات می دهند و دولتها هم تلاش می کنند در ایران جز کارمند جماعت چه کسی مالیات می دهد؟همه به دنبال فرار از مالیات هستند و همه هم طلبکار
  • بدون نام US ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    26 2
    بعد زلزله هیچکس نمیاد بپرسه چرا طبق استاندارد خونه نساختین کسی نمیپرسه معمار خونه کی بوده همه فقط طلبکار دولت هستن و این طلبکاری های ماها باعث میشه که هی زلزله بیاد هی تلفات بدیم یکبار بیاییم بپرسیم چرا خونه ها را درست نمی سازیم؟ ایا به نظر شما این طلبکار دولت شدن چاره کاره؟به نظر شما این فرهنگ ما راه حل مشکله؟کدوم یکی از شما تابحال از خودتون پرسیدین که سهم من چیه؟من چکار باید بکنم؟اگر پیمانکار هستید که سعی کردید تا حد امکان ماست مالی کنید اگه ناظر هستید همینطور اگه دارید خونه میسازید توجهی به کیفیت ندارید فقط و فقط هدف نموم شدن خونه است دولت که نمیتونه رو تک تک اجرها نظارت کنه این خونه ها را خودمان ساخته ایم و خراب شده یه مقدار فکر کنیم یه ده دقیقه فکر کنیم این راهش نیست والا
  • بدون نام IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    10 32
    کشته شدن مردم تبلیغات نیس آقا یا خانوم محترم.ضمنا واسه بمم خنده بازار پخش کردن؟!
    • بدون نام IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
      5 0
      تعداد کشته ها حدود 300 نفر بوده که بسیار ناچیز بوده هر روز در جاده ها 100 نفر کشته و صدها تن دیگر مجروح می شوند اینها همه بهانه است زلزله امده مردم و دولت همه کمک کرده اند این داد و بیداد ها هم همه می دانند از کجا ناشی می شود.خنده بازار هم باز بهانه شده دست همین عده
    • بدون نام IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
      3 0
      الان به نظر شما برای این 700 نفری که هر هفته در جاده ها کشته می شوند چکار باید کرد؟خنده بازار رو قطع کنیم؟اخه هر روز داریم کشته میدیم دیگه اینها همه بهانه و مغالطه برای تغییر بحثه خونه ساختن کار اسونی نیست زمان می بره حرف ما و بقیه کابرها اینه که دلیل این توقع بی جای شماها چیه؟خونه ساختن اولا وقت میبره دوما دولت بنا نیست سوما 250 تا ظرف دو ماه ساخته شده که خیلی عالیه بقیه خونه ها هم در حال ساخت هستند مقصر دولت نبوده غیر استاندارد ساختن مسکن باعث این گرفتاری ها میشه و دولت رو گرفتار می کنه چرا شما منطقی فکر نمی کنید و دارید احساسی با مساله برخورد می کنید؟به نظر شما دولت باید چیکار می کرده که نکرده؟ این رفتار شما نشونه چیه؟چرا نماینده مردم رو زیر سوال می برید؟
    • بدون نام IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
      5 0
      به دولت کنونی رای نداده ام ولی به هر حال دولت ما است و این گونه تهاجم به دولت باعث کاهش اقتدار ملی میشه .دولت تمام سعیش رو داره میکنه دیگه این توقعات مضحک شماها چه معنی میده؟مگه خونه آشه که دو ساعته ساخته بشه؟والا یه ذره انصاف هم خوب چیزیه .هر حرکتی دولت انجام بده این حضار یه بهانه ای دارند به قول دوستمون بهانه بنی اسرائیلی دارند دائم میگن چرا دولت فلان نکرد؟چرا بهمان نکرد؟ تو چه کاری کردی؟ایا خونه ات رو مقاوم کردی؟ایا زلزله بیاد مملکت گرفتار بازسازی بشه شما مقصری یا دولت که نماینده مردمه؟ در جریان دریاچه هم اب را بردید صرف کشاورزی کردید اخر هم طلبکار مردم شدید که چرا دریاچه داره خشک میشه واقعا خنده دار نیست؟
  • بدون نام US ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
    4 0
    وب سایتی در مورد عدم رعایت نظم در صف صحبت کرده بود همه اومده بودن دولت رو مقصر می دونستن اخه صف و در صف ایستادن که مشکلش به دولت بر نمی گرده چرا تو صف جلو می زنید و رعایت کسی که زودتر اوده رو نمی کنید؟جواب تقصیر دولته اخه صف و در صف ایستادن که دیگه چیزی نیست که بشه انداختش گردن دولت حالا با یک چنین ذهنیتی الان میخان در مورد این مساله نظر بدن همه معتقد هستند که تقصیر دولته زلزله اومده چرا دولت مسکن رو دیر ساخته لابد اگه زلزله امروز اومده بود دولت باید تا دو روز دیگه تحویلش میداد
  • سعید IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    0 0
    به کلیه ساختمانهایدر روستاهای تخریب شده اخطار فبلی جهت بازسازی داده شده بود و وام انهم(از نوع بگیر و بخور)اماده بود اهالی تنبلی کردند، زلزله امد استاندارشان گفت خبری نشده و سرعت اطلاع رسانی را کند کرد، کمک های مردمی بجای اینکه هماهنگ گردد بطور خودجوش به خودسری و اختشاش امدادی تبدیل شد،وزیر اهل محل هم شاید یا کار را نمیدانست یا مدت را قول دوماهه داد ، تا حالا 45 روزگذشته و خدارا شکر برف و باران و رمای زیر صفر هنوز نداشته ایم، در امداد های دولتی و رساندن مصالح به ابادیها هم که اخلال میکنیم و از توزیع هماهنگ جلوگیری میکنیم انگار که در سایر روستا ها زلزله نیامده،از انجام کارها برای کندی عملیات و اخذ امتیازات(باج) جلوگیری میکنیم . خداوکیلی مردم بم یکی از این نمود ها را نداشتند.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین