۰ نفر
۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۸

مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کشور که کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری است به انتقاد از دولت نهم که عضو سابق آن بوده، پرداخت.

 

گروه اقتصاد: "بیش از 5 ماه از ابلاغ قانون سیاستهای اصل 44 می گذرد و فقط یک جلسه از سوی دولت برای بررسی سیاست های کلی اصل 44 برگزار شده است."این جمله فقط بخشی از باد تند انتقادات پور محمدی از دولت بود.
رئیس سازمان بازرسی کشور دوشنبه شب و در سومین همایش اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی گفت:من کاری ندارم په کسی رئیس این دولت است،برای من و سازمان بازرسی مهم اجرای قانون است که به نظر می رسد دولت در بخشی از ان مرتکب تخلف شده است و قانون را اجرا نمی کند.

پور محمدی با اشاره به اینکه رانت خواری و ویژه خواری "خواهرخوانده" اقتصاد ایران شده است گفت: هم اکنون اقتصاد کشور کارخانه تولید فساد است، این واقعیتی است که با آن روبرو هستیم. بحث این نیست که دولت مال کی است بلکه بحث این است که هم اکنون دولت تنها یک انتظامات است و مدیر نیست. بلکه امری را مدیریت می کند که مربوط به رانت است.
وی افزود:رانت خواری دولت را نواخت ساختار اقتصاد ایران رانت زده است.

پور محمدی پس از آنکه با ذکر واژه رانت خواری دولت را نواخت،برنامه خصوصی سازی دولت را نیز بی نصب از نقد نگذاشت و گفت:"خصوصی سازی برای دولت از جان کندن سخت تر است. "

به گفته پورمحمدی، اقتصاد رانتی و اقتصاد یارانه ای عوارضی را در کشور به جای گذاشته و مشکلاتی را بر ما تحمیل کرده است، این درحالی است که وقتی اقتصاد رانتی با اقتصاد دولتی ترکیب شود، محصول تولیدی با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در راستای تدوین آئین نامه های اصل 44 قانون اساسی گفت:"امروز 5 ماه از ابلاغ قانون سیاستهای اصل 44 می گذرد که به نظر ما دولت باید تحرک بیشتری را در تدوین آئین نامه های این قانون داشته باشد."

رئیس سازمان بازرسی کشور تصریح کرد: اصل 44 به 61 دستورالعمل نیازمند است که باید تهیه شود، اگر این آئین نامه ها تهیه نشود قانون را نمی توان عملیاتی کرد.

به گفته پورمحمدی دولت 6ماه وقت داشت که طبق قانون آئین نامه ها را تهیه کند، برخی آئین نامه ها باید در مدت 3 ماهه تدوین می شد ولی اکنون با گذشت 5 ماه خبری از این آئین نامه ها نیست از سوی دیگر برخی آئین نامه ها نیز باید 6 ماهه تدوین می شد، ولی 15 روز از این فرصت 6 ماهه باقی است ولی هنوز نیز خبری نیست.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =