از مهمترین صحبت های سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی 197 در مورد تغییر رویکرد نیروی انتظامی در بحث گشت‌های امنیت اخلاقی بود .

احمدی مقدم  می گوید که وقتی اقدامی تجربه می‌شود نیاز به نوسازی و استفاده از روش‌های اثربخش هست چرا که رفتار جامعه نیز پس از مدتی در برابر این رویکرد تغییر می‌کند.
او با بیان اینکه ناجا برای تغییر رویکرد خود در بحث گشت ارشاد برنامه‌های ویژه‌ای دارد گفت: بحث حرفه‌ای شدن ماموران پلیس، ارتقای آموزش‌های ماموران، تعیین استاندارد مصادیق بدحجابی، پرهیز از رفتار دوگانه، پرهیز ماموران از پرخاشگری و رفتار تند، استخدام هرچه بیشتر پلیس زن، ایجاد مراکز ویژه رسیدگی و همچنین ارائه مشاوره و هدایت به جای برخورد انضباطی از اهداف نیروی انتظامی در بحث گشت‌های امنیت اخلاقی است. وی افزود: پرخاشگری و رفتار تند در بحث گشت ارشاد قابل قبول نیست.
احمدی‌مقدم درباره اظهارات منتقدان این طرح گفت: در پاسخ به منتقدان این طرح باید بگویم که باید دستگاه‌های متولی فرهنگی تحرک بیشتری از خود نشان بدهند تا بار نیروی انتظامی کاهش یابد نه اینکه کم کاری خود را فرافکنی کنند و این مسئله جالب نیست.
وی با بیان اینکه مسئولان و متولیانی که قانون آنها را معرفی کرده است قرار است برنامه‌های خود را در مورد راهکارهای ایجابی عفاف و حجاب ارائه دهند گفت: قرار است ابعاد ایجابی طرح عفاف و حجاب نسبت به ابعاد سلبی افزایش یابد اما این بدان معنا نیست که گشت امنیت اخلاقی توسط پلیس تعطیل شده یا به کندی انجام می‌پذیرد.
وی در مورد برنامه‌های نیروی انتظامی برای برخورد با بدپوششان در فصل زمستان گفت: ما به نوع پوشش کاری نداریم اما به عدم‌رعایت‌ حداقل‌ها در پوشش کار داریم و مهم این است که هنجار شکنی صورت نگیرد.
وی افزود: طبیعت فصل سرما این است که پوشش مردم افزایش پیدا می‌کند اما آن چیزی که نیروی انتظامی دارد آن است که تلاش می‌کنیم این برخوردها فصلی و موضعی نباشد.
وی در مورد کاهش جرایم اخلاقی گفت: به طور کلی فساد زیر زمینی و فعالیت باندهای فساد اعم از تولید و توسعه مشروبات‌الکلی، روانگردان‌ها، شوهای زیر زمینی و پارتی‌ها به طور کلی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
 

اخراج 200 تن از ناجا در سال 91
احمدی‌مقدم همچنین در مورد وضعیت نیروهای متخلف در نیروی انتظامی گفت: در سال 90 حدود یک‌هزار و 100 پرسنل ناجا با حضور در کمیسیون‌های مرتبط رها از خدمت شدند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه از نظر کمی و کیفی و همچنین افت شدت جرایم ورود پرسنل به کمیسیون‌های انضباطی کاهش یافته است گفت: جرم رشوه که شاید در گذشته به دلیل عدم‌برخورد قاطع یک تهدید جدی در ناجا ایجاد کرده بود، کاهش چشمگیری داشته است.
فرمانده ناجا افزود: در برخی حوزه‌ها همچون راهنمایی و رانندگی، مرزبانی و غیره به دلیل نوع ماموریت‌ها چهره بدی از نیروی انتظامی ترسیم شده بود اما در حال حاضر با قاطعیت انجام شده این مسئله کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه تبانی با مجرم، رشوه و مشکلات اخلاقی در محیط سازمان از جمله جرایمی است که موجب ترد فرد از سازمان می‌شود گفت:‌در سال 90 تنها حدود 200 تن در این زمینه‌ها اخراج شدند و مابقی به دلیل غیبت و فرار از خدمت، رها از خدمت شدند.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه بعضا دیده شده هنگامی که با استعفای پرسنل موافقت نمی‌شود ترجیح می‌دهند با غیبت از سازمان جدا شوند،‌ گفت: بیشتر این انفصال از خدمت‌ها تعدی در حق مردم نبوده بلکه کوتاهی در خدمت بوده است.
به گفته فرمانده ناجا، درخواست‌های پاداش رد رشوه به مراتب بیشتر از درخواست برخورد با کارکنان است.
 

طرح‌های امنیت انتخابات شروع می شود
وی با بیان اینکه گردش مشاغل در ناجا موجب تحرک و نوسازی و تحرک سازمان می‌شود در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد شایعه‌های مطرح شده در مورد جابجایی سردار ساجدی‌نیا و سردار مومنی گفت: در آستانه انتخابات هستیم و از مدتی دیگر طرح‌های امنیت انتخابات شروع می شود و تلاش داریم در این مدت حداقل جابجایی را داشته باشیم تا به ثباتی رسیده و بتوانیم با ثبات مدیریتی به اهداف خود برسیم.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری 92 تغییر و تحولی نخواهیم داشت، گفت: معمولا تغییر و تحولات مدیریتی در ناجا در تابستان است مگر آن که اجبارا مجبور به تغییر و تحول در ناجا شویم.
وی افزود: در ناجا هدف در ثبات شغلی است تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری جابجایی‌ها انجام گیرد. اما باید عنوان کرد که جابجایی موجب تحرک و پیشرفت ناجا می‌شود.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه در مورد بحث جمع‌آوری معتادان لامکان و کم‌کاری سازمان‌های دیگر گفت:‌ بی‌انصافی است که بگوییم سازمان‌های دیگر همراه نیستند اما حرکت آنان کفایت مسئله را نمی‌کند.
احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش 36 درصدی کشفیات موادمحرک شیشه به قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با معتادان و فروشندگان اشاره کرد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده فرودگاه‌ها و مبادی ورودی و خروجی برای صادرکننده و واردکنندگان ناامن شده است.
وی با بیان اینکه کشفیات پلیس در حوزه روان‌گردان‌ها و قرص‌ها بیش از چهار برابر افزایش یافته است گفت: قرص‌ها و موادروان گردان هر روز فرمولاسیون جدید و متنوعی دارند که خوشبختانه با تجهیز آزمایشگاه‌ها از این سد عبور کردیم.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    36 2
    اسامی اخراج شدگان را درج کنید لطفا
  • بدون نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    25 0
    شب پیش ساعت 20:30 گروهی سارق با سلاح گرم وارد مغازه لوازم خانگی در یکی از مناطق شلوغ شهر مشهد می شوند و در حالی که عربده کشی می کردند به مردم می گفتند که اگر جرأت دارید نزدیک شوید! اهالی تماس های زیادی با پلیس گرفتند اما هیچ پلیسی اعزام نشد! حتی بعد از سرقت پلیس باز هم در محل حاضر نشد! سارقین با تمام خونسردی مغازه را خالی کردند و رفتند!
  • بدون نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    6 22
    باید ماًمور مخفی با ماشین مدل بالا و مجهز به دوربین همراه با راننده با پوشش شیک شخصی بندازین تو خیابان یا جاده ها و شب هم مثل زمانی که با برنامه کنترل نا محسوس خلاف مردم رانشان میدادید نشان مردم بدهید تا را تا خدمتتان عرض کنم. باید کج رفتاران از این نیرو اخراج شوند تا تلاش آن دسته از پلیس های با خدا و با شرف و دلسوز زیر سئوال نرود.