رییس جمهور با بیان اینکه ملت مدعی حوزه فرهنگ است، خاطرنشان ساخت: نسخه فرهنگی رهبر انقلاب به معنای بگیر و ببند نبود و در جهت غنای فرهنگ کشور بود.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد در ادامه نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی، در پاسخ به سوالی در خصوص انتقادات رهبری معظم در آخرین دیدارشان با هیات دولت و نسخه فرهنگی که ایشان به دولت داده است، گفت: ما هم نگران فرهنگی هستیم، اصلا انقلاب ما فرهنگی است، بالاتر از مسائل اقتصادی همیشه مسائل فرهنگی بوده است. آن یادداشتی که رهبر معظم انقلاب به دولت دادند همان متنی است که در کارگروه‌های استانی دولت تصویب شده است.
وی با بیان اینکه در بحث فرهنگی مهمترین مساله رویکرد فرهنگی است، افزود: نوع نگاه به فرهنگ مهم است، آیا ملت ایران ملت بی فرهنگی است؟ همه تاریخ با فرهنگ بودن ایرانیان را ثبت کرده است، اما سوال این است که عناصر ممتاز فرهنگ ایران را چه کسانی حفظ کرده است حکومت یا مردم؟ مطمئنا ملت ایران این فرهنگ را حفظ کرده است. ملت ایران آزادانه اسلام و توحید را پذیرفته است و تا به امروز نیز پای آن ایستاده است.
وی با بیان اینکه برخی به گونه‌ای از فرهنگ حرف می‌زنند که ملت متهم اصلی است،تاکید کرد: ملت متهم نیست بلکه مدعی اصلی است. ما قبول داریم که باید از همه نهادهای فرهنگی سوال شود، از ارشاد، صداوسیما، سازمان تبلیغات و حوزه ها و سایر نهادهای فرهنگی سوال شود، آنچه برای دولت مهم است رویکردهای صحیح فرهنگی است.
رییس جمهور با اشاره به اینکه خلاصه کردن فرهنگ در امر شخصی و کوچک ظلم به فرهنگ است، افزود: تلاش برای تحمیل به مردم ظلم به فرهنگ است، یک زمانی اگر نهادهای فرهنگی کاری نکنند، حرفی نزنند، اقدامی نکنند بهتر است چون متوجه نیستتند با کدام ملت دارند حرف می‌زنند، خیلی از مسائلی که امروز حساسیت نشان می‌دهند اگر رها کنند وضعیت بهتری خواهیم داشت. نباید فراموش کرد که بزرگترین کار فرهنگی همراهی و حفظ عزت، کرامت و احترام ملت است.
احمدی نژاد در ادامه دولت را مسئول مستقیم فرهنگ کشور ندانست و اظهار داشت: نگاه‌ها باید فرهنگی باشد نه فیزیکی باید به ملت و جوانان اعتماد کرد. مردم بزرگترین سرمایه‌های فرهنگی خود کشور هستند، عصاره فرهنگ انقلاب هستند.
وی با بیان اینکه ما نیز چون رهبر انقلاب منتقد وضع فرهنگی موجود هستیم، افزود:ما به صدا و سیما منتقدیم، به سازمان تبلیغات سالی 150 میلیارد تومان می دهیم بیاید بگوید چه می کند،ما بودجه نهادهای فرهنگی را ده برابر کرده ایم بیایند بگویند با این بودجه ها چه کار کرده اند.
رییس جمهور با اشاره به اینکه انتقادهای رهبری برای تعالی و تکامل است نه تکویر، خاطرنشان کرد: اینکه عده ای این مسائل را چماق کنند و بر سر دولت بزنند درست نیست، انتقادات رهبری دلسوزانه و از روی محبت است، این به معنای نفی افراد نیست؟ جایگاه رهبری این است که می گویند اینجا اشکال دارد و بروید اصلاح کنید، نباید عنصر فرهنگ چماقی برا کوبیدن این و آن شود.
احمدی نژاد ادامه داد: حوزه فرهنگ وسیع است و نظرات و تحلیل‌ها متفاوت است، متاسفانه برخی جناح بندی‌ها و باندبازی‌ها در کشور رایج شده که ارزش‌های انسانی و تعهدات اخلاقی را فدای مطالبات باندی و حزبی خود می کنند. جدولی که رهبری معظم دادند به معنای بستن و بگیر و ببند نبود و تنها برای غنای فرهنگ بود.

رییس جمهور در ابتدای پاسخ به این سوال که از سوی خبرگزاری مهر پرسیده شد به پیامک این خبرگزاری با مضمون«هجمه احمدی نژاد به نهادهای امنیتی و نظامی» اشاره کرد و گفت من هجمه ای به نهادهای امنیتی نداشتم. گفتم این خبرگزاری وابسته به نهادهای امنیتی است و باید بهتر عمل کند. تذکر من دوستانه بود و موضع رسمی و قاطعانه من بود. این خبرگزاری از دولت پول می گیرد ولی در مقابل دولت است.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    17 0
    دم انتخاباته هااا
    • بدون نام US ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
      7 0
      تا یکسال دیگه ببین چه خبر شه!
  • بدون نام US ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    6 0
    خوب شد معنی نزدیکی نظر رو فهمیدیم!
  • بدون نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    5 1
    تو کنفرانس مطبوعاتی می پرسی سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و نهادهای فرهنگی بیایند بگویند ما بودجه های کلانی که در اختیارشان قرار دادیم چه کار کرده اند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! این مملکت، هیئت دولت و وزیر و بازرسی و .... نداره؟!