پروفسور مجید سمیعی پنجمین سمپوزیوم بین المللی جراحی مغز و اعصاب را به صدمات مغزی ناشی از تصادفات اختصاص داده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ او در نشست خبری این سمپوزیوم در بیمارستان فوق تخصصی میلاد، گفت: در این کنگره به موضوع صدمه مغزی ناشی از تصادفات خواهیم پرداخت زیرا مرگ و میر بر اثر ضربه مغزی در تصادفات بسیار بالاست.

به گفته او 9 درصد مرگ و میرها در سراسر دنیا مربوط به تصادفات است: بیشترین فوتی ها در سنین 15 تا 25 سال رخ می دهد.

رئیس فدراسیون جهانی انجمن جراحان مغز و اعصاب همچنین از بالا بودن آمار معلولیتهای ناشی از صدمات مغزی در تصادفات خبر داد و گفت: از همین رو، کشورهای دنیا سعی می کنند برنامه هایی را پیش ببرند که از بروز تصادفات جلوگیری کند. هرچه کشورها پیشرفته تر می شوند میزان مرگ و میرشان در تصادفات هم بالا می رود، نکته ای که در این بین مهم است، اینکه باید بدانیم اگر تصادفی رخ داد چگونه با فرد سانحه دیده برخورد کنیم.

پروفسور سمیعی آماری درباره تلفات تصادفات در دنیا ارائه کرد: هر سال در جهان بین 150 تا 200 میلیون نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند و در حدود 300 تا 400 میلیارد دلار فقط مخارج تصادفاتی است که به کشورها تحمیل می شود.

رئيس فدراسيون جهاني مغز و اعصاب با بيان اينكه ميزان تصادفات در كشورهاي در حال توسعه دو برابر كشورهاي غني است، گفت: امكانات نيز براي رسيدگي به روند درمان اين گروه بيماران در سراسر دنيا متفاوت است.

پروفسور سمیعی چگونگي رفتار با فرد سانحه‌ديده و بازه زماني مناسب براي رساندن مصدوم به بيمارستان و نجات جان وي، نحوه ارائه كمك‌هاي اوليه در آمبولانس‌ها، روش‌هاي نوين جراحي در سلامت مغزي و بازتواني بيمار پس از درمان را از جمله موضوعاتي عنوان کرد كه در اين سمپوزيوم مورد بحث قرار مي‌گيرند.

او همچنین گفت: طي 10 سال آينده دنيا بر مقوله بازتواني متمركز خواهد شد. پزشكان و دانشمندان به دنبال متدهايي براي بازتواني بيمار هستند تا ديگر كمتر فردي را داشته باشيم كه ناچار باشد با نقص عملكرد، فلج عضلاني، معلوليت و ناتواني تا آخر عمر زندگي كند.

پنجمين سمپوزيوم بين‌المللي جراحي مغز و اعصاب كه از روز گذشته در بيمارستان ميلاد آغاز به كار كرده است تا روز شنبه ادامه دارد.

 

بهترین مرکز معز و اعصاب جهان در غرب تهران

رئیس پنجمین سمپوزیوم بین المللی جراحی مغز و اعصاب همپنین به ساخت مرکز علوم و اعصاب ایران در منطقه 22 شهر تهران اشاره کرد و درباره آن گفت: با توجه به نوع معماری که این ساختمان دارد، در نوع خودش بی نظیر است و بهتربن مرکز علوم و اعصاب جهان خواهد شد که هیچ کشوری نتواند در مقابل آن عرض اندام کند. امیدوارم این مرکز در پایان سال آینده به بهره برداری برسد،

به گفته او بهترین منتخصصین مغز و اعصاب برای این مرکز گزینش و انتخاب می شوند: هر کدام از اساتیدی که برای این مرکز انتخاب کرده ام، برای خود یک ستاره در دنیا هستند.

پروفسور سمیعی درباره پذیرش بیماران و سطح درآمدهای مختلف در این مرکز، گفت: يكي از مشكل‌ترين و گران‌ترين هزينه‌هاي پزشكي كه براي بيمارستان ايجاد مي‌شود مربوط به صدمات مغزي و بيماري‌هاي مغز و اعصاب است. همچنين 70 تا 75 درصد مردم دنيا از نظر مالي اين توانايي را ندارند كه بتوان حتي در سطح متوسط پزشكي به آنها رسيدگي كرد. با اين حال در نظر گرفته‌ايم تا همه مردم ايران با هر وضعيت اقتصادي كه دارند بتوانند در اين مركز مداوا شوند. البته چندين بنياد خيريه در كنار بيمارستان آغاز به كار مي‌كنند تا هزينه درمان افرادي كه بضاعت ندارند را تامين كنند تا مركز نيز بتواند به كار خود ادامه دهد و سر پا بايستد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 248381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    34 4
    تمامی دانشمندان و متخصصان شریف از هر کشوری باعث افتخار بشریتند . بی تردید یکی از این اشخاص پروفسور سمیعی میباشند که بشریت باید به وجود اشخاصی مثل ایشان به خود ببالد .
  • ايراني IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    25 5
    افتخار ايران و ايرانيان ، همه مردم ایران به شما افتخار میکنند
  • ص-ار ایلام PL ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    4 4
    خداوند به عمر با برکتش بیفزاید
  • ص-از ایلام PL ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    3 4
    خداوند این عریران که سرمایه ایران عزیز هستند حفظ نماید
  • مهران IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    6 4
    ای جونم.نفسی پروفسور
  • ارمان IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
    15 6
    درود بر فرزند گیلان
    • ناشناس IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
      2 2
      دلیل منفی دادن چی هست اونوقت؟ درست گفتن دیگه مردم گیلان مردم بسیار با هوشی هستن منفی دادن معنی نداره
  • مصطفی مباشرامینی IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
    15 1
    با سلام امثال کسانی مانند پرفسور سمیعی(دانشمند گیلانی ) افتخار دنیای علم و ایران زمین هستند. از اینکه چنین چهره شاخص علمی از کشور و از شهر من می باشد به خود می‌بالم.
  • فا طمه سلامتی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    3 2
    پسرم 17 سال سن دارد دچار تشنج می شود برای معالجه پسرم توسط دکتر سمعیی مرا راهنمایی کنید.پسرم از این مشکل رنج می بردروزی 4 عدد قرصهایی کنترل کننده می خورد ولی باز این حالت به او دست می دهد خواهش می کنم کمکم کنید .