اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت آخر هفته خود را در قم به دیدار مراجع اختصاص دادند.

 
به گزارش خبرآنلاین،تا لحظه ارسال این خبر اعضای این فراکسیون با آیت الله مکارم شیرازی، نوری همدانی و صافی گلپایگانی دیدار کرده اند. 
 
 آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار رییس فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی تشکیل این فراکسیون را نشانه و بیانگر همدلی گروه‌های مربوط به حل و رفع امور کشور دانست و در ادامه با بیان این‌که «ایران در شرایط بحرانی و بدی قرار ندارد» گفت: ایران کشوری قدرتمند است و اگر در تمامی عرصه‌های مختلف با بیداری و هوشیاری رفتار شود، دشمن نمی‌تواند به کشور آسیب بزند.
 این مرجع تقلید تصریح کرد: مجلسی‌ها بیدار هستند چرا که مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی بیانگر توجه آن‌ها به مسائل ریشه‌ای است و این خود نشان دهنده این هوشیاری است.
 آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: باید در طرح‌ها و مسائل اقتصادی به ویژه در مورد پرداخت یارانه‌ها شفاف سازی صورت بگیرد تا با برنامه‌ریزی دقیق این بودجه ملی هدفمندتر اجرا شود.
 وی با تاکید بر مدیریت دقیق بر میزان پرداخت یارانه، تصریح کرد: مشکل اولی که در این خصوص به چشم می‌خورد این است که بار مالی مضاعفی را ایجاد کرده و از منابع دیگر برای پرداخت یارانه قرض گرفته می‌شود در حالی که باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا این میزان با اهداف اولیه تناسب داشته باشد.
 این مرجع تقلید ادامه داد: در ابتدا قرار بود بخش قابل توجهی از یارانه‌ها به توسعه صنعت اختصاص داده شود که این امر تحقق نیافت.
وی اضافه کرد: مساله قابل اهمیت بعدی این است که نباید همه 70 میلیون نفر از این یارانه استفاده نمایند، بلکه بجای پرداخت به افراد مرفه، قشر نیازمند جامعه بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی مسائل فرهنگی جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: در این خصوص همچنین با معضل کاهش بودجه‌های فرهنگی روبرو شدیم در حالی که توجه به فرهنگ مغز و روح جامعه را ارتقاء داده و در کنار وضعیت معشیتی باید فرهنگ نیز مورد توجه قرار گیرد.
 وی اضافه کرد: برخی از مراکز فرهنگی به بنده مراجعه می‌کنند و پیرامون دریافت بودجه مناسب مساعدت می‌طلبند، اما متاسفانه شهریه سنگین طلاب هزینه‌های زیادی را بر دوش ما نهاده که توان مساعدت به این مجموعه‌ها و موسسات فرهنگی از توان ما خارج است.
 آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «مسائل فرهنگی و اخلاقی در جامعه دچار بحران جدی شده» خواستار تصویب طرح راهبردی برای مبارزه با مفاسد اخلاقی شد و گفت: مردم انتظار دارند مجلس مسائل مهم اخلاقی در کشور را مورد توجه خود قرار دهد.
 
 
 
وی گسترش بی حجابی و بی عفتی در جامعه را معضلی قابل توجه دانست و گفت: رفع این مشکل باید بصورت ریشه‌ای و با فرهنگ سازی در ادارت، مراکز آموزشی، آموزش و پرورش، بیمارستان‌ها و سایر ارگان‌ها مورد پیگیری قرار گیرد.
 این مرجع تقلید در پایان تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های راهبردی باید به گونه‌ای طراحی شود که مسائل فرهنگی مورد سوء استفاده‌های سیاسی از سوی دشمن قرار نگیرد.
همچنین آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار اعضای شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس، با تاکید بر ضرورت شناخت زمان توسط مسوولان، به تشریح وظایف مدیریتی در برابر توطئه‌های دشمن پرداخت.
 به گزارش ایسنا آیت‌الله نوری همدانی موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی را از مولفه‌های مهم اسلام در برابر دشمن خواند و گفت: شناخت زمان مکررا در دستورات دینی و اسلامی ما مورد تاکید بوده است.
 این مرجع تقلید ادامه داد: مسوولان باید با شناخت کامل، اشراف بر حوادث زمان، ریشه‌یابی رخدادها و هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمن در جهت رفع مشکلات و چالش‌های جامعه اسلامی تلاش کنند.
وی ادامه داد: انبیاء الهی و اهل بیت(ع) همواره در زمان خود با موقعیت شناسی دقیق در برابر شرایط حاکم تصمیم گیری می‌کردند؛ زیرا اگر در برابر شناخت زمان ناتوان باشیم نمی‌توان برنامه ریزی متناسب با شرایط را طراحی کرد.
 آیت‌الله نوری همدانی در خصوص اهمیت این شناخت عنوان کرد: رضاخان در سال 1314 با سفر به ترکیه قانون بی حجابی را در ایران تصویب کرد که در مقابل این قانون آیت‌الله حائری طی تلگرافی با ملایمت‌های سیاسی خواستار بازنگری رضاخان در این قانون شد.
این مرجع تقلید اضافه کرد: ایشان بخوبی دریافته بود در شرایط آن زمان مقاومت مستقیم در برابر رضاخان زمینه‌ساز از بین رفتن حوزه‌های علمیه خواهد شد، و نمونه دیگر هوشیاری ایشان، تربیت شخصیتی متدبر و هوشیار همچون امام خمینی(ره) است.
 آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد: همه مسلمانان باید با بیداری و اشراف به موقعیت زمان، توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن را شناخته و در برابر آن موضعی متدبرانه داشته باشند.
 وی با تاکید بر حفظ انقلاب، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز بیداری و هوشیاری محرومان و مستضعفان در سطح جهان است.
 وی خاطرنشان کرد: این موج بیداری اسلامی به نفع دشمنان اسلام در غارت حقوق مظلومان نیست و به همین دلیل مستکبران همه تلاش خود را برای نابودی ارزش‌ها به کار گرفته‌اند.
 این مرجع تقلید، در بخش دیگری از سخنان خود، بی‌حجابی و بی‌عفتی را یکی دیگر از نقشه‌های شوم دشمن در نابودی ارزش‌های اسلام عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزان فرهنگی باید با ارائه برنامه‌های مدون در جهت رشد و توسعه حجاب در جامعه تلاش کنند.
 آیت‌الله نوری‌همدانی، اسلام، مردم و ولایت فقیه را سه رکن اصلی انقلاب جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: مسوولان با تکیه بر این سه اصل باید قوانین اقتصاد اسلامی در زمینه رفع فقر و بیکاری را مورد توجه قرار دهند.
 
 
در دیدار اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با آیت الله صافی گلپایگانی این مرجع تقلید در سخنانی به بیان مشکلات و مسائل موجود روز جامعه اشاره کرد و گفت: مسئولان کشور باید در رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی جامعه اهتمام ویژه ای داشته و در صدد رفع آنها بیشتر تلاش کنند؛ البته آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه رهنمودهایی را در جهت رفع این مشکلات به اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ارائه کرد. 
در ابتدای این دیدارکاظم جلالی رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و رئیس مرکز پژوهش های مجلس به بیان اقدامات انجام شده در فراکسیون متبوعش اشاره کرد و افزود: فراکسیون رهروان ولایت با عضویت 190 نفر از نمایندگان مجلس تشکیل شده و در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش می کند. 
وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در مسائل فرهنگی کشور وجود دارد دو قانون عفاف و حجاب و نیز امر به معروف و نهی از منکر با کمک مرکز پژوهش های مجلس در کمیسیون فرهنگی نهایی شده و به زودی به صحن علنی مجلس خواهد رسید. 
به گزارش خانه ملت،جلالی تأکید کرد: در حوزه کشاورزی نیز مشکلاتی وجود دارد که در زمینه میزان نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان بررسی هایی انجام شده و افزایش آن را از 420 تومان به 520 تومان به دولت ابلاغ کرده ایم اما دولت از اجرای آن امتناع می کند. 
رئیس مرکز پژوهش های مجلس در پایان یادآور شد: در هفته گذشته موضوع مابه التفاوت نرخ ارز و واریز آن به صندوق ذخیره ارزی در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد تا بر اساس قانون دولت مابه التفاوت نرخ ارز آزاد و دولتی را براساس قانون به حساب صندوق ذخیره ارزی واریز کند.
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =