پیاده‌راه‌سازی خیابان 17 شهریور، طرحی است که نارضایتی اهالی منطقه، مغازه‌داران و کسانی که از این خیابان تردد می‌کنند را به همراه داشته است.

فهیمه حسن‌میری: اگر این روزها گذرتان به میدان شهدا، خیابان 17 شهریور و میدان امام حسین افتاده باشد حتما شاهد ترافیک سنگین، سردرگمی عابران و نارضایتی ساکنان نسبت به اجرای طرح جدید شهرداری در رابطه به پیاده‌راه‌سازی از میدان امام حسین (ع)تا میدان شهدا بوده‌اید. طرحی که اعتراض‌های زیادی را در پی داشته و به گفته اهالی این منطقه، آنها بارها و در جلسات متعدد، نارضایتی‌شان را به صورت مکتوب و شفاهی به نحوه اجرای پروژه خیابان 17 شهریور به شهرداری اعلام کرده‌اند. طرحی که مردم آن را شتابزده و غیرکارشناسی می‌دانند اما مسئولان شهرداری تاکید می‌کنند طرحی برنامه‌ریزی‌ شده است و با گذشت زمان کمی، ساکنان این منطقه از منافع این طرح بهره مند خواهند شد.

معاون مطالعات برنامه‌ریزی سازمان حمل و نقل شهرداری تهران در این زمینه با اشاره به این که احداث فضاهای شهری، پروژه‌های میان‌بخشی محسوب می‌شوند گفت: بنا به ضرورت، مسئله توسط گروه‌های کارشناسی متفاوت از جوانب مختف ازجمله جنبه‌های ترافیکی، شهرسازی، اقتصادی و نیز اجتماعی و فرهنگی بررسی می‌شود و بر این اساس مدیریت شهری با در نظرگرفتن مطالعات مذکور در خصوص توجیه‌پذیری طرح تصمیم‌گیری می‌کند.

مرتضی خشایی‌پور در گفتگو با مهر می گوید: در این گونه موارد با بررسی یک جنبه مثلا جنبه ترافیکی توجیه‌پذیربودن یا نبودن مسئله روشن نمی‌شود. در خصوص این طرح نیز، حذف یک کمان شریانی (خیابان 17 شهریور) به همراه یکی از گره‌های پرتردد شبکه یعنی میدان امام حسین (ع) محدودیت‌هایی برای تردد وسایل نقلیه خواهد داشت اما از سوی دیگر ایجاد چنین فضاهایی نتایج غیر قابل انکاری بر گسترش فرهنگ پیاده‌رویی و شناخته شدن آن به عنوان گونه حمل و نقلی پاک و بهبود شرایط زیست محیطی بر جای خواهد گذاشت که در راستای سیاست انسان‌محوری مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک قابل تامل است.

او همچنین در توضیح بیشتر درباره این طرح گفت: اثرات مثبت طرح پس از بهره‌برداری پیاده‌راه و تثبیت شرایط ترافیک محدوده اطراف و مشاهده تغییرات حاصله در وضعیت شرایط شهری و زندگی ساکنان محدوده قابل ارزیابی از سوی شهروندان و کارشناسان است و در مجموع ارزیابی معاونت حمل و نقل از این طرح مثبت است.

خشایی‌پور با بیان این که توجه به بهبود کیفیت تردد وسایل نقلیه یکی از برنامه‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود، گفت: در ابتدای ارزیابی ترافیک اجرای این طرح، در سطوح مختلف با کمک مدل کلان‌نگر شبیه‌سازی محدوده با نرم‌افزارهای خردنگر، ارزیابی و بررسی‌های میدانی و تجمیع نظرات خبرگان و اهل فن و... در دستور کار این معاونت قرار گرفت و بر این اساس مشخص شد احداث این پیاده‌راه تاثیرات توجیه‌ناپذیری در مقایسه با مزایای آن بر وضعیت شبکه معابر نخواهد داشت و بر این اساس مجموعه‌ای از تصمیمات جهت کاهش اثرات احداث پیاده‌راه بر وضعیت تردد وسایل نقلیه و حقوق شهروندان اتخاذ شد.

اما در حالی مسوولان شهری از تصمیم برای اجرای این طرح و انجام کارشناسی‌های لازم از ماه‌ها پیش خبر می‌دهند که چند ماه قبل توسعه حمل و نقل عمومی در خیابان 17 شهریور را در دستور کار قرار داده بودند و اقدام به زیرسازی و صرف هزینه جهت نصب نرده‌های استیل در وسط خیابان به منظور عبور و مرور اتوبوس‌های شهری کرده بودند که پس از مدت کوتاهی جمع‌آوری شد و این سوال باقی است که اگر تصمیم بر اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی بود چرا هزینه بسیاری را برای این منظور صرف کردند؟

اقدامی که خودسرانه انجام شد

این طرح نه تنها در میان مردم مخالفان زیادی دارد بلکه حتی در بین مسوولان شهری هم نظر واحدی درباره اجرای آن وجود ندارد و بعضی از اعضای شورای شهر با آن مخالفند. رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران یکی از این مخالفان است.

حمزه شکیب در جریان چهارصد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری درباره پروژه پیاده‌راه‌سازی حد فاصل میدان شهدا تا میدان امام حسین (ع)، با اشاره به این که اگرچه این پروژه مصوبه کمیسیون ماده 5 داشته اما حتی این مصوبه بدون اطلاع شورای شهر اخذ شده است، ادامه داد: در بودجه مصوب شهرداری تهران هم ردیف ویژه‌ای برای ساماندهی میادین و معابر خاص شهر تهران از جمله میادین تجریش، انقلاب و شهدا در نظر گرفته شده اما اسمی از میدان امام حسین در این ردیف برده نشده است.

او با بیان اینکه کمیسیون عمران شورا از ابتدا با این پروژه مخالف بود، اظهار کرد: مکاتبه‌ای در این باره در 24 اردیبهشت ماه سال جاری با شهرداری انجام شد و خواستار توقف این طرح شدیم اما شهرداری همچنان اجرای این پروژه را دنبال کرد.

شکیب با اشاره به تماس‌های مکرر شهروندان درباره مشکلات ترافیکی پیش آمده در خیابان 17 شهریور گفت: شورای شهر خواستار هماهنگی شهرداری در اجرای پروژه‌های اینچنینی است و این رویه که شهرداری راسا و بدون توجه به شورا نسبت به اجرای پروژه‌ای اقدام کند، صحیح نیست.

اما در ادامه همین جلسه، نایب رئیس شورای شهر تهران با حمایت از این طرح اعلام کرد: پیاده‌راه‌سازی خیابان 17 شهریور کار ارزنده‌ای است اما این سوال وجود دارد که آیا این طرح با هماهنگی شورای شهر اجرا شده است یا نه.

حسن بیادی با بیان این مطلب که "انتقادات به نحوه اجرای این پروژه دال بر این نیست که اصل پروژه هجو بوده است بلکه جا دارد که جداگانه این موضوع در کمیسیون عمران بررسی شود و ما باید مردم را هم در این قبیل تصمیمات دخیل کنیم"، خواستار ارائه پشتوانه مطالعاتی طرح پیاده‌را‌ه‌سازی میدان امام حسین (ع) تا شهدا به کمیسیون عمران شد.

وقتی همه ناراضی هستند

اما نظر مردم این منطقه راجع به این طرح چیست؟ یکی از مغازه‌داران این منطقه که به گفته خودش عمر و جوانی‌اش را در این نمایشگاه ماشین خود در این خیابان سپری کرده، گفت: این خیابان از دیرباز به عنوان محلی برای خرید و فروش ماشین شناخته می‌شده، اما حالا با تغییراتی که در دست انجام است و امکان تردد ماشین وجود ندارد، باید به اجبار بعد از پنجاه سال کار کردن در این شغل، به فکر کار دیگری باشم که از توان من خارج است.

او که دل پردردی از این تصمیم داشت، با انتقاد از این طرح گفت: از شروع اجرای این طرح کاسبی تمام مغازه‌هایی که در این منطقه واقع شده‌اند، کساد است و ما از صبح تا شب بدون درآمد خاصی فقط شاهد تغییراتی که در خیابان رخ می‌دهد هستیم. در این شرایط چه کسی جوابگوی متضرر شدن ما به خاطر چنین اقداماتی است؟

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری امکانات خاصی برای شما مغازه‌داران این محل در نظر گرفته یا نه، گفت: تنها کاری که شهرداری برای ما انجام داده این بوده که به ما گفته‌اند یا مغازه‌هایتان را بفروشید یا تغییر شغل دهید و ما مجوزهای لازم را برای تغییر شغل به شما می‌دهیم. برای ما هفت گروه شغلی تعیین کرده‌اند که در آنها می‌توانیم فعالیت کنیم به عنوان مثال بوتیک، لوازم خانگی، آبمیوه فروشی و مشاغلی از این قبیل، اما کسی که تمام عمرش را در یک شغل فعالیت کرده‌، حالا می‌تواند کار دیگری انجام دهد؟

این مغازه‌دار با مقایسه این طرح و طرح‌هایی نظیر این که پیش از این انجام شده، گفت: اجرای چنین طرح‌هایی در محدوده بازار یا خیابان باغ سپهسالار نتیجه مطلوبی داشته اما لزوما به این معنا نیست که در هر کجای شهر بتوان پیاده‌راه‌سازی را اجرا کرد چراکه یکی از نکات مهم این است که در آن خیابان‌ها مشاغل به صورت قبل باقی مانده و مغازه‌ها تغییر کاربری داده نشدند در حالی که در این طرح چاره‌ای نیست جز این که مشاغل عوض شوند.

یکی دیگر از مغازه‌داران این منطقه که بنگاه معاملات ملکی دارد نیز از مشکلات بسیاری که اجرای این تصمیم برایشان به همراه داشته خبر داد. او با اشاره به این که خانه‌ها مشتری ندارند و خبری از خرید و فروش نیست، گفت: با این کار و با محدودیت‌های رفت و آمد زیادی که ایجاد شده، ماشین‌ها از کوچه‌ها عبور می‌کنند و به نوعی می‌توان گفت کوچه‌ها به خیابان تبدیل شده که آرامش را از ساکنان این مناطق گرفته است. از سوی دیگر، در کنار سنگین شدن ترافیک، با بستن خیابان‌ها و این که مردم امکان استفاده از ماشین را ندارند، کسی نمی‌داند به عنوان مثال اگر مریض داشته باشد چطور باید او را سریع به یک مرکز درمانی برساند.

او همچنین در جواب این سوال که چه تسهیلاتی برایشان در نظر گرفته شده، پاسخ داد: با ما جلسه ای گذاشتند و ما اعتراض خود را به آنها اعلام کردیم. تسهیلاتی که از آن خبر دادند این بود که عوارض شهرداری سال آینده را لازم نیست بدهیم و مالیات را هم کم می‌کنند اما اینها در مقابل ضررهای اقتصادی که به ما وارد می‌شود بسیار ناچیز است. وقتی مردم نتوانند با ماشین در این محدوده تردد کنند طبیعتا نمی‌توانند اسباب و اثاثیه خانه خود را جابجا کنند و این مساله خرید و فروش خانه و ملک را در این منطقه بسیار محدود خواهد کرد و ما هم از نان خوردن می‌افتیم.

این مغازه‌دار اینطور حرف‌هایش را ادامه داد: می‌گویند این پروژه برای تسهیل عزاداری و برگزاری آیین‌ها و تجمعات مذهبی در دست انجام است اما آیا می‌توان زندگی یک عده را مختل کرد و بدون توجه به عواقب آن برای شهروندان آن منطقه، صرفا به اهداف فرهنگی توجه کرد؟ آیا بهتر نبود پیش از این این کار، رضایت اهالی منطقه جلب شود و با همفکری آنها برای چنین اقداماتی برنامه‌ریزی شود؟

یکی دیگر از ساکنان این منطقه نیز به مشکلات ترافیکی بسیار زیادی که برایشان پیش آمده اشاره کرد: با بستن خیابان‌ها ترافیک سنگینی ایجاد شده و علاوه بر آن، مسیرهای کوتاهی که از آن تردد می‌کردیم به مسیرهای بسیار طولانی‌تری تبدیل شده که خود این مساله باز هم به افزایش ترافیک خیابان‌ها منجر می‌شود.

او ادامه داد: خیابان مجاهدین اسلام را بلوک چینی کرده‌اند و تمام دسترسی‌های محلی و میان راه‌ها مسدود شده است و مجبوریم مسافت طولانی‌تری را طی کنیم. به عنوان مثال من که مدرسه فرزندم در خیابان پیروزی است باید حالا تا میدان بهارستان رفته و ساعتها از وقتم را در ترافیک آنجا بگذرانم ضمن این که بنزین بیشتری مصرف کنم در حالی که پیش از این به راحتی و بدون این همه دور زدن در خیابان‌ها به مقصد می‌رسیدم.

انگار بالاخره صدای نارضایتی مردم از ترافیک این منطقه به گوش مسوولان شهری رسیده و آنها وعده باز شدن گره ترافیکی این خیابان طی همین روزها را می‌دهند و می‌گویند پیاده‌راه‌سازی خیابان 17 شهریور تا هفته اول آبان به اتمام می‌رسد. حالا باید دید در جلسه‌ مجمع نمایندگان تهران که قرار است روز یکشنبه با حضور شهردار تهران پیرامون این موضوع برگزار شود، به سایر نارضایتی‌های اهالی این منطقه پاسخ قانع‌کننده‌ای داده می‌شود؟

45234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    23 19
    شکی نیست که اجرای این طرح باعث مشکلاتی در ترافیک و آسایش مردم منطقه شده است. ولی مطمئنا این مشکلات کوتاه مدت است و پس از تکمیل طرح و احداث بزرگراه امام علی این مشکلات تا حد زیادی برطرف خواهند شد. شخصا به عنوان یکی از ساکنان قدیمی این منطقه از اجرای این طرح بسیار خوشحالم. همین که بساط بنگاه های ماشین فروشی و موتور فروشی از کنار این خیابان جمع می شود و دیگر شاهد شنیدن هرگونه حرف ریز و درشت و الفاظ رکیک از دهان مبارک برخی این دلالها نیستیم خودش یک نعمت بزرگی است. اساساً تبدیل مناطق مرکزی شهر به پیاده رو و تشویق هرچه بیشتر مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی و بخصوص مترو - مشروط به فراهم کردن زمینه های کار و تزریق بیشتر واگن در مترو - یکی از پیشرفته ترین راه های کاهش ترافیک و آلودگی هواست.
    • بدون نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      5 2
      سلام حالا ببين كي گفتم چند وقت ديگه اين طرح هم به هم ميخوره يه پول جديدي مياد كه بايد خرج بشه ميگي خوب خيابان براي تردد خودروها آماده شود
    • ع ق IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      3 2
      براي رفع اين مشكل بزرگوار صورت مسئله را نبايد پاك كرد چه ربطي داره به اين طرح صدها ميلياردي
  • بدون نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    28 14
    اتفاقا دیشب با دوسه تا از اقوام که ساکن همون منطقن صحبت می کردم. خیلی هم خوشحال بودن. اتفاق بد برای کسبه ایه که هییییییچکدوم جواز کسب نداشتن و الان متضرر شدن. مغازه های 4-5 متریی که نمایشگاه ماشین هاشون خیابون هفده شهریور بوده..
    • سكنه منطقه IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      2 4
      با احترام به دوست عزيزمون كه اين نظر را داشتند به نظر ميرسه احتمالا كميته اي در شهرداري مسئول امتيازدهي به اين قبيل كامنتها و گزارشات خبرگزاري هاي مختلف است
  • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    27 11
    اين طرح موافقان زيادي هم داره... انقدر بدي ها رو نگين
  • محمد IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    28 5
    به نظر من اون قسمت فقط شده پاتوق يك عده دلال ماشين ... هر وقت از اونجا رد ميشدم يكي كنار خيابون دستشو يه جوري تكون ميداد ، كسي كه تو ماشينم بود مي‌پرسيد چي ميگه ؟ ميگفتم چيزي نميگه منظورش اينه كه ماشينتو ميفروشي!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    11 20
    واقعا اين چه وضعيه براي مردم ايجاد كردن؟ يكي بياد پاسخگو باشه
    • بدون نام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      3 2
      واقعا جاي تشكر داره از عوامل شهرداري كه با پول خودمون هم ميان اظهار نظرهامون را منفي مي دن
  • س IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    11 12
    سلام بیچاره مردم! از اواخر اردیبهشت تا حالا که تلفنشون قطعه و انگار نه انگار. حالا هم که راهشون قطع شده. مردم این منطقه الان دیگه باید منتظر اتفاق سوم باشن.
  • امیر IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    12 7
    با عرض سلام با این همه هزینه انجام شده برای اجرای این طرح همه مخالف هستند .زیبائی و نظم خوب است ولی در صورتی که هزینه ان حد معتدل باشد میتوانستند فضای سبز پیاده رورا تکمیل تر کنند زیرا کاسب ها همه ناراضی هستند وتردد وسیله نقلیه در صورت عدم جایگزینی محل عبور وسیله نقلیه در حال حاضر بسیار مشکل وترافیک منطقه بسیار سنگین تر شده پس این طرح اجرا نمیشد بهتر بود.
  • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    20 12
    از نظر ساكنين اين محله كار بسيار مثبتي است اولا مردم الان هنوز سردرگم هستند اما به مرور كه راه را بشناسند مشكلي نخواهند داشت . الان خيابان خورشيد بسيار خلوت شده و اين كار بسيار مهمي از نظر رفع مشكل آلودگي هواست . . فقط بايستي كمي صبر كرد. خيبان 17 شهريور كه منتهي به ميدان شهدا ميشد واقعا صحنه هاي خيلي بدي را اين نمايشگاه ها بوجود آورده بودند وحتي تا وسط خيابان مي آمدند و دنبال خريد ماشين بودند . متاسفانه خانمهايي هم كه از آن محل عبور ميكردند از اين آدمهاي كه توي خيابان بودند در عذاب بودند هميشه ي خدا تعدادي جوان بيكار به بهانه خريد و فروش ماشين و موتور اونجا بودند كه الان بساط اينها برچيده شده اتفاقا مردم ساكن در آن محله بسيار راضي هستند و به محله قابل سكونت تبديل شده است
    • علیرضا IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
      10 9
      آقای بدون نام شما که ساکن اینجا نیستی الکی نظر نده توی این محل هیچ کسی راضی نیست پس لطفا از طرف خودت نظر بده . اینجا کوچه ها شده مثل خیابون.
    • بدون نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      3 1
      براي اينكه اين دوست عزيز باور كنند كه من ساكن همون خيابون هستم بنده بعد از خيابان استنكافي توي كوچه بغل تعويض روغني هستم
    • ساكن IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      2 2
      خب آقاي بدون نام، اونوقت شما متوجه نشدي كه به خاطر بلوك چيني خيابان مجاهدين بايد ميدان بهارستان را دور زد؟ از اين دور زدن الكي خوشت مياد انگار
  • بدون نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    14 6
    بناه دار معاملات ملکی و اتومبیل همه مردم نیستند
  • بدون نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    16 6
    آقايان مدعي انجام كار كارشناسي هستندآيا فقط يكبار به نقشه شهر نگاه كردهاند وتعداد كوچه هاي بن بست كه فقط وردديشان اين خيابان مي باشد را ديده اند؟آيا فكري براي تردد ساكنين اين كوچه ها كرده اند؟اين ساكنين بايد از كجا خوردرو خود را عبور دهند ؟آيا آقايان حاضرند فقط يك هفته دراين كوچه ها زندگي كنند؟ وهزاران آياي بي پاسخ ديگر.....
  • بدون نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    8 1
    توی این عکسی که گذاشتین.. اولش گفتم این پیاده رو درسته، و موتور سوار نمی تونه بره تو پیاده رو و باعث مزاحمت برای مردم پیاده بشه اما یه چیزی دیگه به ذهنم رسید که .. یه معلول با ویلچر چجوری می تونه از این پیاده رو رد بشه ؟ این نشون می ده خیلی از چیزهای دیگه جای تخصص رو برای تصدی یک مسولیت گرفته.
  • بدون نام US ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    22 6
    من یکی از ساکنان خیابان 17 شهریور هستم ،برخلاف گزارش شما آن کسانی که از وضعیت جدید در خیابان 17 شهریور ناراضی هستند نه مردم محل که یکسری دلال خیابانی اند که کار و کاسبی شان بهم خورده .
  • افشین IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    17 5
    سلام من نمی دونم این نظرات واقعی گفته شدن یا خبر انلاین جهتدار منتشر کرده من تو 17 شهریور داروخانه دارم فضای این خیابون بخصوص اطراف امام حسین وضعیت فرهنگی بدی داشت زن و بچه مردم از دست دلال ها و موتور فروش ها اسایش نداشتن به نظر من پیاده راه شدن اینجا و رفتن خوردرو فروش ها و دلال ها وضعیت اینجارا درست می کنه ضمنا همه بن بست های اینجا از شرق و غرب باز شدن و دیگه کوچه بن بست نداریم
    • شبنم IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
      5 4
      من که فکر می کنم جهت داره و به واقعیات پرداخته نشده ...
    • بدون نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      1 0
      عزيزم مشاغل جايگزين(آريشگري، فست فود، معجوني، فروشگاه لباس و...) را در نظر داشته باش حداقل پمپ بنزيني كه بسته شد را ببين، مگه كل اين منطقه با اين تراكم جمعيت چند تا پمپ داره.
  • احمد EU ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    22 3
    فکر می کنم این خانوم خبرنگارکه این قدر دلش برای کسبه آن منطقه سوخته بد نباشه با خانم های محل هم صحبت کند. با نوجوانان محل هم حرف بزند. جماعتی که به عنوان موتورفروش وماشین فروش در محل ما جمع می شدند کاری بجز آزار واذیت نداشتند. اینکه ترافیک سنگین شده چیز عجیب وغریبی نیست چون اگر توی یک کوچه ساختمان سازی هم باشد معلومه که تردد ماشین مشگل پیدا می کندو مردم محل چند وقتی خاک می خورند. از مردم پرسیده نشده از زن وبچه و اهل این محل که جرات نداشتند از خیابان رد بشوند. اگر با شهرداری دعوا دارید حرف توی دهن ما نگذارید .محلی که صبح وظهرو شب پاتوق یک مشت اوباش شده بود دارد سامان می گیرد ومردم محل آسایش می گیرند.
  • مهدیه IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    7 5
    در زمانی که بازار تهران هم داشت تبدیل به پیاده راه میشد معترضانی وجود داشت اما امروز همون افراد تبریل شدن به مدافعان این پروژه. به نظر من کار بسیار خوبیه و با اینکه خودم بارها توی ترافیک اونجا گیر کردم اما کیه که ندونه هر پیشرفتی یه بهایی داره و باید اونو پرداخت.
  • بدون نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    10 4
    من به عنوان یه خانم ساکن خیابان صفا از کسانی که باعث شدن مزاحمین نوامیس مردم پایگاه ثابتشون رو از دست بدن واقعا تشکر میکنم ... ما کاملا راضی هستیم و خانم خبرنگار لطفا از طرف ما حرف نزن ...
    • س ا محمدي IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      1 4
      خانم به اصطلاح ساكن خيابان صفا از مشاغلي كه در آينده جايگزين خواهد شد مطلعيد(فست فود، فروشندگي لوازم خانگي و بوتيك و آبميوه فروشي و سلماني و...) تامين امنيت بدنبال دارند. در آينده نزديك و در مناسبات مختلف كه در آنجا گردهمايي هاي متعدد را خواهيد ديد معني پاتوق را در مي يابيد.
    • بدون نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      1 2
      واقعا در شگفتم اگر از اهالي محل باشيد و چنين حرفهاي هيجان برانگيزي زده باشيد
  • عباس امیری IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    7 1
    خیلی از نظر کاهش آلودگی مناسب و خوب شده ... خیلی از کوچه هایی که بن بست بودن هم باز شدن و فکر نمی کنم مشکلی برای تردد وجود داشته باشه ... از تردد موتورسوارها توی پیاده رو جلوگیری شده و ما کاملا راضی هستیم ... فقط نمی دونم برای تردد جانبازان و معلولین هم فکری کردن یا نه؟ در کل بهشون خسته نباشید میگم ...
  • علیرضا IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    4 4
    دوستان عزیز مشکلی برای ساکنین خ 17 شهریور به وجود نیامده چون ماشینی نمیره اونجا تمام مشکلات برای ساکنین خیابان مجاهدین اسلام -خ ایران و میدان بهارستان چون وسط این خیابان ها را بلوک گذاشتن و هیچ راهی برای ورود به کوچه ها و خیابان های فرعی نیست.ضمنا اگه یه زنگ به 137 بزنید اونقدر مردم اعتراض کردن که میگه از دست ما خارج شده.
  • مجيد1 IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    3 2
    چرا مطالب ما ساكنين را منتشر نمي كنيد قريب 16_17سال قبل در مسير شمالي خيابان17شهريور براي به اصطلاح كنترل ترافيك تقاطع محلاتي خودروهاي عبوري در ساعات پيك مجبور به دور زدن م محلاتي يعني مسيري 4كيلومتري براي فاصله اي تنها 10متري و در تمامي ساعات با حذف ميدان شهدا براي طي مسير به سمت شمال(امام حسين) و يا به شرق(بهارستان) براي ورود به مجاهدين اسلام مجبور به دور زدن اداره برق(مسيري 2كيلومتري) نمودند در حالي كه اين ميسر با تعريض خيابانهاي مجاور نظير خيايان خورشيد و مجاهدين اسلام ، 17شهريور در حدي كه امكان اصلاح هندسي تقاطع ها فراهم شود ممكن بود و يا خود ميدان امام حسين آنزمان كه مجوز ساخت پاساژي در ضلع جنوب شرقي آن داده مي شد ....(ادامه دارد)
    • سجاد IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      1 1
      قربون شكلت اون دور اداره برق شايد 3_4 كيلومتر بيشتر نشه اما اولي كم كم 14 كيلومتره كما اينكه همين الان هم به اسم كار عمراني مترو كه معلوم نيست كي شروع خواهد شد 2ماهي هست كه ورود به شرق محلاتي از تقاطع 17شهريور را بستند و مسيرهاي جايگزيني درست كردن كه خودشون هزار و يك داستان دارند. همين الان جلوي ورودي متروي شهدا رو كه لااقل روزي 70_80هزار تا آدم ازش استفاده ميكنند را خراب كردند كه مثلا يك زمان ميخواند سنگ فرشش كنند. كلا كاري نكنند بهتره.
  • مجيد2 IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    4 2
    (در ادامه)...و يا تبديل مسيرهاي عبوري در اين ميدان به ايستگاه ها اتوبوس هاي 17متري مشكلي براي حل وجود نداشت اما حالا كه نيت چیز دیگری است، تمامي سرمايه يك معاونت شهرداري جمع مي شود بنده به عنوان يك شهروند از عملكرد فوق الاده ضعيف اعضاي شوراي شهر ناراضيم
  • محمد حسين IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    5 3
    سلام به دوستان ... بيايد يه كم با هم رو راست باشيم ... بيايد يه كم به اين فكر كنيم كه اين طرح چه موافقي داره و چه مخالفي ... من به خاطر دانشگاهم زياد از اين محدوده رد مي‌شم. واقعيت اينه كه خودم هم روزاي اول از اين اتفاق ناراضي بودم. اما يه كم كه گذشت رفتم و يكي از مسوولاي شهرداري رو ديدم كه اونجا بود. رفتم و به حالت اعتراض باهاش حرف زدم. راستش يه جواب منطقي داد. من قانع شدم. گفت هر پروژه‌اي كه در شهر اجرا مي‌شه طبيعتاً مشكلاتي ايجاد مي‌كنه ... همزمان و قبل و بعدش هم ممكنه افرادي ناراضي باشند. اما بايد توجه داشتيم كه يه طرح براي كيا خوبه و براي كيا بد. اون گفت كه اين طرح بدون شك براي پياده‌ها مثبت و براي بعضي‌ها كه مردم از همون‌ها ناراضي‌ هستند مشكل ساز شده ... شايد بد نباشه به اين توجه كنيم
    • يوسفي IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
      0 1
      يعني چي!!! مردم از همون ها ناراضي اند. اگه قوانين و دادگاههاي كارآمدي داشتيم ممكن نبود چنين نظرهايي و قاعدتا عمل بر اين پايه ها منشا امور قرار بگيره.
  • مهدی IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    7 5
    ما راضی هستیم
  • محمد IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
    7 5
    انصافا همه ساکنای اون منطقه از جمله ما از این طرح راضی هستن. با همسایه ها هم که صبحت می کنیم اکثرا راضی هستن. فقط یکسری از همسایه ها که توی حاشیه خیابون بساط دلالی ماشین فروشی راه می انداختن ناراضی بودن. شما قبل از اجرای این طرح به خیابون 17 شهریور سر زده بودین؟ با این وضعیت اسفناکی که ماشین فروشها و دلال ها راه انداخته بودن نمی شد اونجا زندگی و تردد کرد. الان هم این سرو صدا ها از طرف ماشین فروش ها و دلال ها است. فکر می کنن چو پول دارن می تونن زور بگن و صداشون رو بلند کنن. من به عنوان ساکن این خیابون از مسئولا تشکر می کنم.
    • حمید IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
      0 2
      وا اسفا مشکل دلال باید با بستن خیابون حل بشه؟ با پیاده رو سازی؟
  • يكي IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    3 5
    درسته كه شايد اتفاق خوبي ميتونست قلمداد بشه اما بهتر نبود تكليف مردم قبلش روشن ميكردن؟ ما چطوري ديگه بايد با ماشين بريم و بياييم؟
  • محمد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    6 4
    به نظر من براي ساكنين كه از اتومبيل شخصي زياد استفاده مي‌كردن و همچنين براي دلالهاي ماشين بد شده و راضي نيستند. اما ساير ساكنين كه از وسايل شخصي زياد استفاده نمي‌كنند خيلي هم عالي شده و همه راضي هستند.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    4 7
    صبح ها بیان ترافیک خیابان پیروزی و ببینن متوجه بیخود بودن این طرح میشن!2سال دیگه خودشون جمع میکنن این طرح بیخودو!
  • بدون نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    6 0
    احداث پياده راه طرح خوبي است به شرط آنكه در نزديكي اين پياده راهها پاركينگ هاي مناسبي هم طراحي شود .
  • ایرانی IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    3 1
    متاسفانه تنها چیزی که محلی از اعراب ندارد نظر مردم است .ایا بهتر نبود قبل از بستن خیابان از مردم نظر خواهی میشد ؟ اگر هدف پیاده رو ها هستن پیاده رو را اصلاح و بازسازی میکردن .نکته بعد شهرداری برای باز کردن هر خیابان جدید مبلغ زیادی هزینه رفع معارض میکند تا تردد بهتر و راحتر انجام شود حالا چطور یک خیابان را به راحتی میبندد وترافیک سنگین ایجادمیکند ؟اصولا کسی برایش مهم است یا فقط دوست دارند طرح هایشان اجرا شود مثل پروژه منو ریل. من نزدیک میدان شهدا کاری داشتم برای برگشت مجبور شدم تا میدان بهارستان بروم و دور مجلس بگردم تا به میدان شهدا برسم
  • کارشناس حمل و نقل IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    0 0
    ".....در سطوح مختلف با کمک مدل کلان‌نگر شبیه‌سازی محدوده با نرم‌افزارهای خردنگر....." این آقای مسئولی که نام بردید در متن، اگر کارشناس واقعی ترافیک باشند میدانند که مدل کلان نگر را با نرم افزار خرد نگر نمی توان ساخت!!!
  • بدون نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    1 8
    من ساکن این محله ام. کاملا از این طرح راضی ام و دست مسئولین زحمتکش کشورم رو می بوسم.
    • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
      0 0
      وایسا پیاده رو بشه بیشتر راضی میشی
  • محمد IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    3 3
    مي بينم كه شهرداري چي هاخوب تو فضاي مجازي فعالند
  • حکیم NL ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    1 0
    جالب بود
  • حقوقدان EU ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    2 0
    آونایی که هنوز طرح تموم نشده ازش راضی هستین اینو بدونین که بعد از اتمام طر ومشاغل جدید کوچه هاتون تبدیل به پارکینگ اتومبیلهایی میشه که برای خرید میان جلو در خونه هاتون پارک میکنن یا وانت ونیسان وخاورهایی که میان بار خالی کنن خیلی از منازل هم میشه انباری بعضی مشاغل بعد مفهوم رفاه رو میفهمین