تمام متقاضیانی که تا پیش از 12 مهرماه پول کامل خودروی خود را به خودروسازها پرداخت کرده اند نگران نباشند چراکه خودرو آنها به قیمت گذشته محاسبه خواهد شد.

تمام متقاضیانی که تا پیش از 12 مهرماه پول کامل خودروی خود را به خودروسازها پرداخت کرده اند نگران نباشند چراکه خودرو آنها به قیمت گذشته محاسبه خواهد شد اما اگر کسانی هستند که نیمی از پول خودرو را پرداخت کرده اند و مابقی آن در مرحله تحویل قراراست پرداخت شود شامل افزایش قیمت خواهند شد.

یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: در شهریور ماه 14 میلیون تومان پیش پرداخت یک دستگاه لیفان 1800 را به کرمان موتور داده ثبت نام کردم. طبق قرارداد ماشین در دی ماه (به قیمت روز)تحویل باید شود. در زمان ثبت نام قیمت لیفان 28 میلیون و 500 هزار تومان بود ونمایندگی گفت با توجه به سود و بهره حدودا 12 میلیون و 500هزار تومان آماده داشته باشید. اما با توجه به افزایش قیمتها ظاهرا قیمت لیفان که یک ماشین مونتاژی چینی است 37 میلیون و 200 هزار تومان توسط کرمان موتور محاسبه شده با توجه به اینکه من یک بازنشسته می باشم و برای یک خرید خودرو 30میلیونی پیش بینی کرده بودم کرمان موتور بر چه حسابی ناگهان 10میلیون تومان بر قیمت خودرو افزوده وتازه میگوید ببینیم تا دی ماه چه خواهد شد. من بازنشسته از کجا بیاورم. اگر پول داشتم که میرفتم بنز یا ب ام و میخریدم نه یک ماشین چینی . با تشکر.
برهمین اساس لازم است به اظهارات اخیر وزیرصنعت،معدن و تجارت در پاسخگویی به این سوال خواننده خبرآنلاین اشاره کنیم.
براساس اظهارات مهدی غضنفری ، یکی از شروط موافقت کمیته قیمت‌گذاری خودرو با افزایش قیمت خودروهای داخلی، پایبندی خودروسازان به قیمت‌های جدید تا مدت زمان معلوم تعیین شده در سازمان حمایت است.
وی با بیان اینکه خودروسازان متعهد شده‌اند تا زمان مقرر درخواست افزایش قیمت دیگری را مطرح نکنند، ادامه داد: انتقال وجوه ناشی از افزایش قیمت خودروهای داخلی به قطعه‌سازان، تنظیم بازار و کنترل قیمت‌های حاشیه بازار از سوی خودروسازان بزرگ، توجه به ارتقای کیفیت و خدمات پس از فروش از دیگر شروط موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت خودروهای داخلی بوده است.
غضنفری تصریح کرد: همچنین خودروسازان متعهد شده‌اند که تعهدات فروش قبل از دوازدهم مهرماه را به قیمت‌های قبلی دراختیار مصرف‌کننده قراردهند.
وی درباره دلایل افزایش قیمت برخی از خودروهای پرتیراژ داخلی که در حد بالایی داخلی‌سازی شده‌اند، گفت: این خودروها نیز در بخش تامین قطعات داخلی ارزبری‌ دارند و عمده افزایش قیمت آنها مربوط به بخش قطعه سازی است.
45/221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    19 2
    من يك دستگاه سوزوكي با قيمت كارخانه 58ميليون برج 6 ثبت نام كردم 45ميليون (80درصد قيمت ماشين)پيش دادم براي تحويل اسفند الآن آقايان قيمت را 75 ميليون(17ميليون افزايش)اعلام كردند.اين اختلاف قيمت از كجا بايد تامين بشه؟ !اگر اون پول رو سكه ميخريدم تا امروز تقريباً دو برابر شده بود .اين چه نوع حمايت از حقوق مصرف كنندست.
  • علی IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    20 1
    در این زمینه خودرو سازها سر مردم را کلاه گزاشته اند. به طور مثال پارس خودرو ال 90 های تحویل شهریور را تحویل نداده و در شهریور ماه نیز دعوتنامه تکمیل وجه را صادر نکرد، وقتی دعوت نامه ای صادر نشده چطور باید تکمیل وجه انجام شود و خرید قطعی؟! الان هم که دعوتنامه های تحویل شهریور با مبلغ جدید صادر شده که علنا کلاهبرداری است.
  • بدون نام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    11 1
    اين موئضوع قيمت خودرو را به قيمت روز كه از قرار افزايش زيادي دارد را از مشتري مطالبه مي نمايند خيلي بي انصافي است، بهتر است كه باقيمانده قيمت خودرو را به صورت درصدي و با توجه به قيمت زمان پيش خريد و نيز قيمت زمان تحويل محاسبه نمايند، بلاخره با پول مشتري قطعات خودرو را با ارز قبلي مي بايست تهيه مي كردند و اينكه بگويند تمامي قطعات را با ارز قيمت روز تهيه كرده اند نهايت بي انصافي است و ظاهرا جلب رضايت مشتري اصلا مقوله قابل توجه برايشان نمي باشد، كمي هم به فرداي خودشان بايد فكر كنند.
  • یوسفی IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    10 3
    خواهمند است پیگیری کنید حق ملت ازبین نرود و وزیر صنایع با صراحت و قاطعیت اعلام کنند کلیه ثبت نام کنندگان قبل از12 مهر . چون خودرسازان تفسیر خود را اعمال میکنند که( خوروهای تحویلی تا12مهر)شاید ترتیب اثر دهند هرچند این خودروسازان حرف هیج مقامی را برنمیتابند.اینجانب 18شهریوربا10میلیون ثبت نام کردم حال بجای 17میلیون باید تفاوت21میلیونی ال90رابدهم ایاباحقوق کارمندی وکارگری میتوان این تفاوت را پرداخت کرد ایا وزیر محترم میداند تمامی پیش فروش های خودروسازان بدون اعلام قیمت نهایی انجام میگیرد واین مخالف ماده 5 سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده میباشد.ایا مرجعی هست به این ظلم رسیدگی کند چون تمام سایت ها و رسانه ها نسبت به تفسیر خودروسازان از12مهر سکوت کرده و خودروسازان هم گویا ازاین شرایط راضی
    • بدون نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
      2 1
      الان تكليف چيه با چه قيمتي با ما حساب ميكنن من هم ثبت نام كردم تحول ابان 91
    • رامین شیارکار IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      3 1
      اینجانب در تلریخ 19/4/91 یک دستگاه ال 90 ثبت نام کردم 9 میایون تمان پرداخت نمودم و الباقی می بایستی در مهر ماه همراه با تحویل خودرو با مبلغ 17 میلیون 140 هزار تومان تحویل می گرفتم که الان در دعوت نامه افزایش قیمت 21میلیون 50 هزار تومان را در خواست نموده اند با توجه به بخشنامه وزیر محترم صنعت مبنی بر تحویل خودرو با قیمت قبلی وضعیت بنده به چه صورتی خواهد بود .خواهشمند است لطف کرده و مارا از بلاتکلیفی نجات دهید .....
  • حمیدرضا IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    6 1
    ببخشید! تا مدت معین,یعنی تا چه موقع?ده روز?بیست روز?یک ماه? قطعا منظورشون بیش از 4-5ماه نیست
  • امیر IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    3 1
    من یک دستگاه پژو 207I مشارکتی با سود 20% به قیمت 20 ملیون تومان در تاریخ 91/01/26 ثبت نام کردم و 9 ملیون از پول را پرداختم زمان تحویل خودرو 91/05/31 بود اما تا امروز 91/07/26 تحویل نداده و نخواهند داد. وقتی به نمایندگی میرم سراغ پولمو میگیرم میگن نداریم میگم چیکار کنم میگن تبدیل کن به L90 E1 و به قیمت روز محاسبه میشود یعنی 19 ملیون. حال سوءال این است منی که از موعد تحویل خودروام گذشته است چرا باید به قیمت دو ماه بعد ما بقی را بپردازم در صورتی که سود دیرکرد روزی 1% برای من محاسبه میشود در حالی که ارزش پول من به نصف رسیده است آیا این کلاهبرداری محض نیست شما قضاوت کنید
  • حبیب IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    8 1
    رانا 15میلیون که بود هم گرون بود، حالا شده 21میلیون! تق تق تق... کسی هست جواب بده چرا؟
  • امیر IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    2 1
    بعد از شوکی که با افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت خودرو به مشتری های خودرو وارد شد، به نظر می رسد حالا مشتریان وارد فاز جدیدی به نام «سردرگمی قیمتی» شده اند. بر همین اساس تماس های مشتریانی که به دنبال چرایی پرداخت مابه التفاوتی ۴ تا ۴/۵ میلیون تومانی به خودروسازان هستند با دفتر روزنامه همچنان ادامه دارد. این سردرگمی از آنجایی در میان مشتری هایی که مدت ها پیش از این، اقدام به پیش خرید خودرو کرده بودند، شکل گرفته که این روزها با دعوتنامه هایی که بر اساس قیمت روز تنظیم شده، از جانب خودروسازان مواجه شده اند. بر اساس این دعوتنامه ها این دست مشتریان ملزم به پرداخت مابقی مبلغ خودرویشان بر اساس قیمت های جدید هستند. از طرفی مشتریان در حالی این دعوتنامه ها را با قیمت روز دریافت کرده اند که مسوولان سازمان
  • علي IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    4 3
    ببخشيد خبر شما كاملا اشتباه است.ديروز معاون وزير صنعت ،معدن و تجارت اعلام كردند:تمام خودروهايي كه تاريخ تحويل آنها قبل از 12/7/91 مي باشد بايد به نرخ قبلي تحويل داده شوند.يعني اگر تاريخ تحويل خودرو كسي مثلا 31/5/91 مي باشد هر چند كه مرحله دوم را پرداخت نكرده(بدليل عدم ارسال دعوتنامه از طرف شركت مربوطه)بايستي خودرو را به قيمت آنروز تحويل بگيرد. لطفا در ارسال اخبار دقت فرماييد . اين خبر شما مال 10 روز پيشه كه ديشب بصورت شفاف بيان شد(در اخبار 20:30)
  • حمید EU ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    4 1
    کی خودروسازا تاریخ دقیق رو اعلام میکنن؟میگن تحویل آبان،آذر... روز دقیق که نمیگن داداش این حرفا واسه از زیر بار مسوولیت در رفتنه.الان که ماشینا رو گرون کردن این حرفا رو میزنن که مردم بگن:یکی هم به فکر ما هست... و الا در عمل همون پول کامل رو میگیرن،کسی هم به کسی نیست...
  • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    4 1
    اینجانب نیز یک خودرو ال 90 را از لیزینگ رایان سایپا در مردادماه ثبت نام کردم وامروز نمایندگی تماس گرفتند که باید 4 میلیون تومان دیگر هم پرداخت کنید در حالیکه هنوز هم خودرو تحویل اینجانب نشده اعلام می دارند اگر تا 91.07.29 این مبلغ را پرداخت نکنید قرارداد لغو می شود آن موقع وزیر به مردم می گوید خودرو سازان به تعهد خودشان در قبل از 91.07.21 هستند
  • بدون نام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    5 1
    بنده یک پراید گاز سوز ثبت نام کردم 5000000 دادم و 4000000 هم قرار شد سایپا وام بدهد مانده حساب می شود 1830000 تومان.حالا باید 2200000 تومان اضافه بدهم بابت این مانده حساب 1830000 . خوب من اگر پول داشتم که وام 4000000 در مراداد ماه نمی گرفتم . این دیگه چه مسخره بازی است . لطفا پیگیری کنید .
  • بدون نام IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    4 1
    اینجانب در تیرماه 13/500/000 تومان بابت خرید پارس تندر (ال نود طرح جدید) واریز کردم با این حساب که ال نود طرح قدیم 21/000/000 شده پس حتما بایستی 10 میلیون دیگه پرداخت کنم کسی از آقایان جوابگو هستند که چر بایستی 4/000/000 تومان که حقوق 10 ماه یک کارگز ساده است را اضافه کردند . حالا اگه دلار بالا نمیرفت و برعکس پایین میرفت میامدند و قیمت خودرو رو کم میکردند همیشه یه بهانه ای برای سرکیسه کردن ملت پیدا میکنند
  • شانس IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    3 0
    من يه ال90 پارس خودرويي در تاريخ 17/05/1391 ثبت نام كرده ام و نصف پولش رو ريخته ام و مابقي ان را بايد در موقع تحويل خودرو در ابان بپردازم ايا اين افزايش قيمت شامل من ميشود لطفا راهنمايي كنيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • داود IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    3 1
    با سلام ؛ از وزیر محترم خواهشمند است به این موضوع خودش پایان دهد و مردم را از سر گمی نجات دهد چرا که اگر اعلام کند که تمام ماشینهای ثبت نامی تا تاریخ 12 مهر با قیمت قبلی باید تحویل دهد دیگر موردی نیست چرا که در تمامی ثبت نامها ماه اعلام شده و نه روز بعنوان مثال من یک تندر 90 در تیر ماه ثبت نلم کردم تحویل مهر ماه نوشتند یعنی خودرو ساز می بایست از 15 شهریور ماه مابقی قیمت را از من میگرفت و در مهر ماه خودرو را تحویل می داد در صورتی مه با تاخیر دعوتنامه فرستاند تا قیمت جدید را اعلام کنند و این از روی بی انصافی است چون این یک نوع گلاه برداری است .لطفا" آقای وزیر این موضوع را خودش حل و فصل نماید.
  • علی IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    4 1
    من 24 اسفند 90 برای مگان تحویل مهر91 ثبت نام کرده ام، اینکه تا 12م نداده اند مشکل من است؟؟؟ 20 میلیون آن موقع الان 40 میلیون می ارزد ولی با کمال بي انصافي برای من دعوت نامه فرستاده اند 23 میلیون و 800 هزار تومان دیگر تا 2 آبان به حساب بریزم.
  • علیرضا US ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    6 1
    با سلام مرداد ماه سال 91 یک دستگاه لیفان 1800cc ثبت نام کردم و در تاریخ 91/07/12 نیز تکمیل وجه کردم . قرار بود تا آخر مهر ماه خودرو تحویل شود ولی تا حالا تحویل نگرفتم. راهنمایی کنید چی کار کنم.
  • حمیدرضا موغاری IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    4 1
    کرمان موتور دست تمام خودرو سازها را از پشت بسته.اینجانب 12شهریور شهریور یک دستگاه خودرولیفان620پیش خریدکردم طبق قرارداد قرار بودخودرو در آذر ماه با قیمت روز تحویل شود قیمت خودرو در زمان ثبت نام 284000000ریال بود که یکماه بعد به 372000000ریال رسید جالب است بدانید اکنون که قرار است فازدوم گران شدن خودروها انجام شود هنوز دعوت نامه جهت تکمیل وجه به بنده نداده اند.مشخص است با آن قرارداد کذایی که بستنه اند می خواهند دعوتنامه رابعد گران شدن مجدد قیمتها ارسال کنند . من نمی دانم پیش کدام قاضی باید بروم لطفا"راهنمایی کنید.
  • سعيدي IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۵
    3 1
    اينجانب در خرداد خردادماه يك دستگاه رانا ثبت نام كردم كه اي كاش نمي‌كردم، زمان تحويل خودرو طبق قرارداد 30 دي مي‌باشد آيا در صورت افزايش قيمت خودروهاي ثبت نامي كه موعد تحويلشان گذشته است مشمول افزايش قيمت مي‌شود يا خير
  • علی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    6 0
    باعث تاسف که شرکت کرمان موتور به تعهدات خودش در مقابل مشتریان عمل نمی کند و تحویل ماشین ها با تاخیر خیلی خیلی زیاد انجام می شود، از همه عجیب تر اینکه برای خودرو های تحویل آذر با گذشت بیش از دو ماه هنوز دعوت نامه تکمیل وجه صادر نشده است و شرکت کرمان موتور تکلیف این افراد را مشخص نمی نماید. احتمالا بدنبال این است که به قیمت آینده ای که هنوز فرا نرسیده است با حداکثر قیمت ممکن بفروشد ، قیمت زمان ثبت نام و حتی زمان تحویل بسیار پایین تر بوده است. جای تاسف زیاد دارد که هیچ نظارتی بر کار این شرکت وجود ندارد
  • محمد حسین مهاجری EU ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    0 0
    باسلام لطفا جواب مارا بدهید ایا حقیر که 10 ماه پیش برای رانا ثبت نام کرده ام و تحو یلی اسفند هستم اولا هنوز دعوتنامه نیامده دوما باچه قیمتی تحویل داده میشود استدعا دارم ذودتر جواب بدهید متشکرم ردیف قرارداد6657224
  • متقاضی لیفان از کرمان موتور A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    0 0
    جالب تر از همه موارد مطرح شده در خصوص افزایش قیمت خودرو طرز برخورد نمایندگیها و حتی خود خودروسازهاست که وقتی تماس میگیریم با لحن بسیار زننده ای به مشتریهایی که بیچاره چند ماه است مبالغ هنگفتی را جهت پیش خرید خورو مورد نظرشان نزد آنها به امانت گذاشته اند پاسخ میدهند!!! بنده یکی از افراد ذینفع جهت خرید خودروی لیفان ایکس 60 از شرکت کرمان موتور هستم که هفته قبل تلفنی از نمایندگی کرمان موتور با بنده تماس گرفتند که باقی پول را ظرف یکهفته بیاور . وقتی خودروی قبلیم را با عجله معامله نمودم و برای تکمیل وجه در ظرف این مدت خودم را به آب وآتش زدم و وقتی به نمایندگی مراجعه نمودم گفتند تمام دعوتنامه ها ملغی شده! حداقل بایستی این موضوع را هم تلفنی اطلاع میدادند تا از هر گونه اقدامی دست نگهداریم.