جشنواره پیوند آسمانی امروز در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد. متولی این جشنواره، وزارت ورزش و جوانان است.

به گزارش خبرآنلاین؛ محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: موضوع ازدواج امر بسیار مهمی است و در کشور ایرانی اسلامی ما مسائل فرهنگی نقش شایان ذکری دارد و مسئله ازدواج هم یک امر فرهنگی است.

به گفته عباسی، رویکردهایی که غرب نسبت به ازدواج داشته نتیجه‌ای جز اضمحلال جامعه غرب در برنداشته و مهر و عاطفه از بین رفته است. اما در جوامع سنتی مثل ایران هنوز این مسائل وجود دارد.

او گفت: مقوله ازدواج امر جامعی است که نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست تا در فراهم شدن زمینه‌های ازدواج و همچنین پایداری آن اقداماتی انجام شود.جوانان باید به ازدواج تشویق شوند و در این زمینه خیرین هم نقش زیادی دارند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاثیر مسائل اقتصادی و بالا رفتن سن ازدواج گفت: رابطه اقتصادی معنادار میان مسائل اقتصادی و بالا رفتن سن ازدواج وجود ندارد اگر این گونه بود در جوامع غرب که امکانات زیادی وجود دارد سن همسرگزینی تا به این حد بالا نمی‌رفت.

عباسی به تهاجم فرهنگی علیه نسل اشاره کرد: اگر در مقابل چنین خطری ایستادگی نکنیم ضربه‌های بزرگی از این ناحیه متحمل می‌شویم. در مباحث فرهنگی اهمیت بیشتری در بالا رفتن سن ازدواج نسبت به مسائل اقتصادی داشته‌اند البته این بدان معنی نیست که مسائل معیشتی مهم نیستند. باید زمینه اشتغال جوانان زیرساخت‌های لازم برای ازدواج و مسائل معیشتی آنها در اولویت کارها قرار گیرد و با رفع نیازهای اولیه می‌توانیم سن ازدواج را پایین آورد.

به عقیده او مشاوره، از نیازهای کنونی جامعه برای ازدواج آگاهانه، آسان و پایدار است و باید به صورت منسجم تجلی پیدا کند.

 

خواهان تجمیع اعتبارات در حوزه جوانان هستیم

عباسی با بیان اینکه باید امکانات و نظرات مسئولان معطوف به مسائل جوانان شود اظهار کرد: مسائل جوانان جز با همکاری بین‌بخشی دستگاه‌ها حل نمی‌شود و باید ابعاد گوناگون این مسئله مورد توجه قرار گیرد یکی از مسائل مهم هم مسائل تبلیغی است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در دستگاه‌های دولتی مسائل اعتباری هنوز تجمیع نشده و ما خواهان جمع شدن این اعتبارات هستیم به همین منظور آئین‌نامه‌ای را در قالب بسته پیشنهادی به دستگاه‌های دولتی ارائه کردیم.

خبرنگاری از عباسی پرسید "چرا در این وزارتخانه بودجه زیادی صرف مسائل ورزشی مانند فوتبال می‌شود که در نهایت نتیجه چندانی هم در بر ندارد". او هم گفت: ‌نمی‌توان برای حل مسائل جوانان بخشی را فدای بخش دیگر کرد و ورزش و فوتبال هم برای بسیاری از جوانان اهمیت دارد. البته باید این را هم اعلام کنم که ما امسال نتوانستیم به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بودجه‌ای را اختصاص بدهیم.

او همچنین در این باره به فارس گفت: از ابتدای تشکیل این وزارتخانه‌ برنامه‌هایی را برای تسهیل در امر ازدواج جوانان و زندگی پایدار آنها در نظر گرفتیم و تاکنون اقدامات زیادی را در این زمینه انجام دادیم. در این وزارتخانه نگاه یکسان به دو بخش جوانان و ورزش وجود دارد و اعتبارات به میزان تقریبا یکسان به هر دو بخش اختصاص یافته است.

 

سنت پیامبر اکرم بهترین نسخه برای نجات بشریت

وزیر ورزش و جوانان همچنین در سخنانی در مراسم افتتاحیه جشنواره پیوند آسمانی گفت: در آیات و روایات دین مبین اسلام تاکیدات زیادی به امر ازدواج به‌موقع وجود دارد و مسئولان وظیفه دارند که ازدواج به عنوان سنت حسنه را ترویج و زیر ساخت‌ها را فراهم کنند.

عباسی گفت: حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) الگوی بی‌بدیلی برای همه افراد هستند که با عمل کردن به منش آنها می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد. امروز در همه جای دنیا جامعه‌شناسان نگران اضمحلال نسل انسانیت هستند و هیچ‌کدام نتوانستند اعتراف نکنند که آنچه در دین و دیانت درباره ازدواج تاکید شده باید بار دیگر مستولی شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: برخی از کشورها امکانات و تکنولوژی‌های زیادی را به وجود آوردند. این تکنولوژی‌ها و پیشرفت‌ها نتوانسته مشکل جامعه را حل کند؛ در دنیای غرب امروزه خانواده معنایی ندارد و واژه‌هایی مانند عمه، دایی، خاله، به گونه‌ای از فرهنگ لغات آنها حذف شده است و حال‌وهوایی جوامع سنتی مانند ایران را ندارند.

به گفته او حس ناامیدی و وارد شدن به غربت در غرب بسیار زیاد شده است: فشارهای روحی و روانی بسیار زیادی به جامعه غربی وارد شده است و در کنار عنوان تکنولوژی‌ها و پیشرفت‌ها داروهای روانی و روحی زیادی وجود دارند که نشان دهنده این است که رابطه معناداری میان امکانات و رشد و سعادت وجود ندارد.

عباسی گفت: باید به سمت دستورات دینی برای نجات خود و بشریت حرکت کنیم که این قدمی بزرگ است. سنتی که پیامبر مکرم اسلام درباره تحکیم خانواده و تشکیل خانواده داده‌اند بهترین نسخه است و باید برای ازدواج به هنگام تلاش کنیم چون از نظر عقلی و شرعی بسیار اهمیت دارد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: امر ازدواج و تسهیل آن تنها به یک دستگاه سپرده نشده و نیازمند همکاری بین بخشی است. برگزاری نمایشگاه پیوند آسمانی با حضور نهادهای مربوطه نشان‌دهنده اهمیت موضوع است که باید مبلغ تجمیع فرصت‌ها باشد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    پرسشنامه شما استاندارد بوده جناب وزیر؟- کار از رابطه معنادار گذشته..
  • Aydin IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    158 8
    غربيها فرهنگشون اونجوريه ولي اسلام به ازدواج اهميت زيادي ميده، اين چه اپيدمي اى شده كه تا ميگيم فلان مشكل هست سريع ميگن خب توى غرب هم اينجوريه،، آخه اين شد دليل؟ شما بستر رو فراهم كنين بعدش اگه آمار ازدواج پايين اومد اونوقت حرف شما درست،، خبر آنلاين خواهشن منتشر كن بنده هم خدمت رفتم بعدش رفتم دانشگاه و الان ٦ساله كه دارم كار ميكنم اونم نه اينكه دولت بهم كار داده باشه بلكه با قرض مغازه اجاره كردم ولى تو اين اوضاع به زور فقط اجاره مغازه رو در ميارم حالا بماند كلي مخارج ديگه مثل ماليات و برق و تلفن و... بدون پارتى كار كردم تا اسم بيكار روم نباشه... من موندم و آرزوى مادرم كه نميتونم برآوردش كنم...
  • بدون نام EU ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    171 9
    خیلی خندیدم..جدا میگم...متاسفم فقط همین
  • سياوش IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    چه چیز جامعه ی ما پا جوامع غربی يكيه که انقدر سطحی میگید رابطه ی معنی داری پا ازدواج نداره وضعیتی که الان غرب دجارشه وضعیت سالهای بعد ما می شه من یک جوون این مملکتم مهندسم. دانشگاه دولتی هم می خونم کلیم این در اون در زدم واسه کار من حسابی نیاز به ازدواج دارم اما خرج و دخلم به هم نمی خوره. منی که مهندس مملکتم اینه وضعم وای به حال بقیه. نمی دونم این فيدبك هارو از کجا ميكيريد اما تمام دوستان من مایل به ازدواجند اما تنها دغدغشون وضعیت مالیه.
  • بدون نام DE ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    بعضی حرفهای مسوولین فشار خون آدم رو چنان می‌بره بالا که ترجیح میدی خبر رو نخونی!
  • دیده بان IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    124 9
    کل دانشمندان و محققین معتقدند میان شرایط بد اقتصادی و آمار ازدواج رابطه معکوس وجود داره حالا وزیر ما داره یه حرف دیگه میزنه/ انگار وزیر میگوید زمین مسطح است
  • نگار IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    147 4
    واقعا حیف شد این وزیر استیضاح نشد.
  • عليرضا IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    96 15
    بله كساني كه پشتشون گرمه تو هر سني ميتونن ازدواج كنن و احتياجي نيست كه تا 40 سالگي حقوق اداره كار بگيرن تا شايد بتونن خرج و مخارج عروسي و رهن يك خونه اجاره رو تهيه كنن. الحمد الله كه تو كشور ما اكثريت جوون ها پشتشون گرمه. زود باشيد ديگه ازدواج كنيد.
  • بدون نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    99 7
    تمامی روانشناسان ثابت کردن که افزایش سن ازدواج به خاطر مسائل اقتصادی است به خصوص در ایران اما آقای وزیر حرف دیگری می زنند اگر به خاطر مسائل اقتصادی نیست پس ایشان بفرمایند که به خاطر چیست...........لااقل یک دلیل محکمه پسند ارائه کنند
  • بدون نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    89 2
    چون در غرب هر کاری می کنند همان نتیجه هم باید در ایران حادث شود؟ آنجا مردم به دلایل دیگری دیر ازدواج می کنند که البته مسائل مالی هم مهم است اما در ایران مهمترین مانع همین مسأله اقتصاد و ناامیدی جوانان نسبت به شرایط مالی خودشان است و البته ده ها دلیل دیگر که همه ما می دانیم....
  • ghost IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    133 8
    " در جامعه غرب، مهر و عاطفه از بین رفته است " رو چه حساب ؟!!!!....
  • محمد IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    من کارشناس روانشناسی هستم.قسم میخورم که حداقل ده تا تحقیق علمی خوانده ام که بین تاخیر در ازدواج و مشکلات اقتصادی رابطه کاملا مستقیمی وجود دارد.
  • رسول CA ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    غرب مهر و عاطفه ندارد اما پدر ایرانی فرزندان وهمسرش را با هم میکشد
    • محسن IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
      46 4
      مهروعاطفه که وجود نداره - اقای وزیر من موندم پس این همه علم و فن آوری از کجا اومده- یعنی همه دانشمندای غربی تو یتیم خونه بزرگ شدن
  • یاس IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    90 3
    تعریف شما از "معنا دار بودن" چیه؟؟؟ البته من چاکر شما هم هستم...مخلص شما هم هستم...نوکر شما هم هستم...
  • افشین US ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    57 2
    حالا یکی بگه این یکی آقا(رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان) پس چی می گه!؟! http://www.khabaronline.ir/detail/251875/society/family ....اما چون شرایط جامعه برای ازدواج بهنگام خیلی مساعد نیست، مشکلاتی نظیر کاهش آمار ازدواج پیش آمده است....!
  • كنجكاو LU ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    100 3
    اقاي وزير قطعا شما فقررو نميتونيد معني كنيدچون يااون رونچشيده ايديا ازاون روزها كلي گذشته وخواسته ايد فراموش كنيد رابطه حقوق 400تومن ومجردماندن خيلي سادس.واما درباره عاطفه درغرب بنده به عنوان1مطلع2بي غرض3مطمئن باقاطعيت اعلام ميكنم اگرمهروعاطفه درغرب بيشترازايران نباشد كمترازايران نيست .خبر اگربه جريان گردش ازاد اطلاعات كوچكترين اعتقادي داري چاپ كن
  • بدون نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    78 11
    این که ایشون این رابطه رو درک نمی کنن؛ لزوماً به این معنا نیست که رابطه ای وجود ندارد.
  • بدون نام IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    78 2
    چنین فرضیه علمی و متقنی را از کجا یافته اید آقای وزیر؟ کدام مراکز تحقیقاتی روی آن کار کرده اند؟ ادعای خیلی بزرگی را مطرح کرده اید!
  • بدون نام US ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    91 1
    اینکه بدتر شد !! پس مسائل فرهنگی تاثیر داره که دستپخت خود شما عزیزانه !!
  • بدون نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    70 2
    هیچ رابطه ای هم بین پاداش شما به قهرمانان پاراالمپیک و فوتبالیستها وجود ندارد
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    78 1
    چه عجب ئر مورد جوانان هم نطق فرمودند!!! فعلا شما با کله بدوبد داخل زمین فوتبال
  • حسام US ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    82 16
    ظاهراً آقای عباسی در ایران زندگی‌ نمی‌‌کند و از اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم خبر ندارد. وقتی‌ جوانی شغل، مسکن، خودرو، بیمه درمانی و... ندارد و خانواده‌اش هم در برگزاری یک مراسم ساده ازدواج عاجز مانده اند چطور می گوید رابطه اي میان مسائل اقتصادی و افزایش سن ازدواج وجود ندارد؟
  • بدون نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    67 13
    این رابطه را باید از من جوان باید پرسید که با این وضعیت نمی توانم حتی به ازدواج فکر کنم
  • بدون نام IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    52 1
    بر اساس مدام آماری آقای وزیر دارن نظر میدن فکر کنم خودش آمار گیری کرده یا نمیدونه رابطه معنی داری به چی میگن
  • سجاد IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    62 1
    همه مسائل ازدواج مربوط به مسائل اقتصاديه.ملت و مردم ايران از لحاظ اخلاقي جنسي و ديني , hاعتقادي امادگي كامل را دارند.اقاي وزير الان ازدواج كردن فساد مياره نه ازدواج نكردن.اقاي وزير الان سرويس طلا 60000000 ريال هست.اقاي وزير بشمار صفراشو.
  • پویا IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    44 2
    بابا بی خیال !!!!
  • محمد IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    74 10
    گشنمهههههههههههه ! بیخیال ازدواج
  • رضا US ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    65 15
    آقای وزیر:بعنوان یک جوان تحصیلکرده و فاقد شغل مناسب اعلام میکنم مهمترین ارتباط بین ازدواج و سن ازدواج مسایل اقتصادیه. شما نفستون از جای گرم بلند میشه!!
  • میم IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    78 2
    متاسفم که جناب وزیر می گوید :"رابطه اقتصادی معنادار میان مسائل اقتصادی و بالا رفتن سن ازدواج وجود ندارد" و دلیل عجیب زیر را می آورد : "اگر این گونه بود در جوامع غرب که امکانات زیادی وجود دارد سن همسرگزینی تا به این حد بالا نمی‌رفت." اولا که : برادر من٬ شما که همیشه در رادیو و تلویزیون میگین که اوضاع اقتصادی غرب٬ خراب و بحرانیه. حالا داری از امکانات غرب حرف می زنی؟ دوما: افزایش سن ازدواج در غرب به خاطر بالا بودن امکاناتشان نیست بلکه معلول عوامل دیگر از قبیل روابط آزاد قبل از ازدواج و ... است. سوما : من فارغ التحصیل کارشناسی ارشد هستم. من از هر دانشجویی که پرسیدم که چرا ازدواج نمی کنی بی استثنا مسئله بی پولی و بیکاری را مطرح کرد وبس. شما واقعا ایران زندگی می کنین ؟!
  • تماشاگر IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    77 2
    یعنی لیسانسیه ای که 30سالگی رابسلامتی تفکرات ناب شما ردکرده وبیکاراست برودازدواج کندخرجش راچه کسی بدهد؟وضعیت جوانان جای های های گریه کردن دارد. آنوقت شماهاکه مقصرید لااقل به زخم جوانان نمک نپاشید.
  • بدون نام EU ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    55 12
    خوب اونوقت بین چی با بالا رفتن سن ازدواج رابطه معنا دار وجود داره؟ نکنه تهاجم فرهنگی و بالا رفتن سن ازدواج؟
  • محمد علی US ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    62 10
    آقای وزیر محترم:مردی که پول نداره ازدواج کنه ، بابایی که پول نداره جهیزیه برای دخترش بخره ،زنی که تقاضای مهریه شو میکنه و مرد نداره ماهیانه 1میلیون پول مهریه زنشو بده بعد طلاق می خواد.از کجا میتونن ازدواج کنن یا جلوی طلاق و بگیرن.دوما وقتی پول نباشه مهر و عاطفه یعنی کشک. آدم فقیرو بی پول هر جنایتی میکنه تا از گشنگی نمیره.ما جوونا مشکل در انتخاب همسر نداریم و دختر خوب هست الا ماشالله.مشکل ماها بیکاری و فقرهست.خودتونم خوب اینا رو میدونید.نه پس من و امثال من مرض داریم تا 30 سالگی مجرد باشیم؟ کو گوش شنوا. سوما در جوامع غرب اونا بیشتر از ما ها به هم تعهد دارند چون مثل ماها فقرو تجربه نکردند.والسلام. نظرمو بزارید خواهشا.
  • بدون نام IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    60 16
    رابطه معنادار وجود ندارد!!! به نظر من اگه کسی مشکل اقتصادی نداره و ازدواج نمیکنه بیماره
  • بدون نام IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    51 3
    فقط یک مقاله می توان راجع به اشتباه بودن تیتر خبر نوشت و بس.
  • بدون نام IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    66 15
    سلام. من فقط از ایشون یه سوال دارم . یه سوال محترمانه !! میشه علت بالا رفتن سن ازدواج رو بگن ؟! من اگر اوضاع مالیم حتی متوسط بود همین الان ازدواج می کردم.حتی اگه اوضاع مالیم هم بد بود و به وضع اقتصادی مملکت امیدی بود باز هم ازدواج می کردم . این یعنی حرف یه پسر 28 ساله !
  • گل آقا IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    94 3
    یادم رفت بگم . جدیداً یه ضرب والمثل اومده میگه :" فحشم بده ولی به من پول بده "
  • عباس IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    127 2
    اقای عباسی عزیز وقتی شما بخاطریک گل به کره جنوبی 20میلیون زبون بسته رو میدین به بازیکنان میلیاردر دیگه یه جوان چطوری ازدواج کنه؟؟
    • بدون نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
      55 1
      اقای وزیر جواب بده پول بیت المال را چرا دادی با ان پول جند نفر می توانستند ازدواج بکنند فوتبالیست که قرداد ملیاردی دار 20ملیون برایش جساب نمی شود
  • بدون نام IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    7 30
    درسته خیلی از جوانان تهرانی به خاطر انحرافات اخلاقی ازدواج نمیکنند اما خیلی ها هم به خاطر مشکلات اقتصادی (نداشتن مسکن ، نداشتن شغل) و دانشجو بودن و علاقه مفرط به درس توانایی ازدواج ندارند.
  • بدون نام GB ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    38 0
    کلا مدتهاست همه چی بی معنی شده.
  • رضا HU ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    43 1
    آقای وزیر... ما که این طرف و در غرب مهر و عاطفه بیشتری می بینیم. شما چقدر غرب رو می شناسی و یا توش زندگی کردی که چنین ادعایی می کنی!؟
  • بدون نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    22 1
    حداقل این یه مورد می رفت که به درستی یه وزیر استیضاح بشه که نشد! البته شاید چون مسائل ارز و اقتصاد که باعث شد در این برهه ایشون استیضاح نشه در نطق بی معنای ایشون بی تأثیر نبوده!
  • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    19 1
    هر چیز که مبنای پول و سکه باشد را با عنوان مهریه حذف کنید. مهریه دامی است که شیطان برای مردان و زندان رفتن تدارک دیده. رویه گونه ای باشد که اموال بعد از ازدواج جمع شده بین دو طرف تقسیم شود. البته با وضع موجود امکان افزایش اموال نیست و فقط وام و اقساط باید تقسیم شود با سود 20 -35 درصد بانکی و ربا خواری سیستم بانداری مان که توجیه میشود برای عمران و ابادی و سد ساختن و نیروگاه است.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    13 1
    امکان افزایش مایملک توسط کارمند ساده نیست و فقط اقساط و وام میشود گرفت برای خرید کالا. یک سکه هم مفت گران است ولی قانون سکه و مهریه منحل نشده و عامل زندان رفتن و دردسر اساسی برای فروپاشی بنیان خانواده است. مثل دول غربی کنید که مهریه ندارند و اینکه ما داریم ولی بعد از ان که اخلاق و رفتار و گفتار مسلمان گونه است را نداریم و این مباحث در قوانین وجود ندارد . و در کل اگر مهریه منحل و بنا بر اساس اموال جمع اوری شده در طی زدگی مشترک باشد گزینه بهتری است.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    26 10
    برین سری بزنید امین حضور قیمت جهزیه راببینید بعدا دنبال علت بگردید انگارشما دراین جامعه زندگی نمی کنید
  • غرب زده! IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    5 0
    یه باور غلطی هست که میگه هیج دنیا مهر و عاطفه ندارن و فقط ما داریم. فکر کنم اونا هم انسانن. نیستن؟ اونا هم بچه دارن، پدر و مادر دارن، عاشق میشن... اینقدر ایزوله موندیم توو دنیا که تصور این میره همه فضایی اند بجز ما!!!!
  • امین IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    7 0
    آقای وزیر مهمترین علت افزایش سن رو بگید بی زحمت چیه،اگه مسائل اقتصادی نیست.