کمک به احداث ساختمان درمان سرطانی ها به جای ولیمه

امروز در جلسه مناسک زائرین کاروان آقای وحید نیا از بیرجند بحث کمک به ساختمان مرکز درمانی سرطانی ها مطرح شد اینجانب دو روایت در باب ثواب بر آورده کردن حاجات مردم و کمک به افراد نیاز مند بیان کردم یکی اینکه هر کار خیری در مکه ثواب مضاعف دارد بنا بر این اگر کسی در این سرزمین صدقه بدهد و به نیازمندی کمک کند پاداش بیشتری دریافت میکند.

دیگری اینکه رفع گرفتاری مردم و کمک به مؤمنین از حج هم مهمتر است و در روایتی وقتی امام (ع) فضائل بیشمار حج را بیان فرمودند راوی پرسید یابن رسول الله این همه فضیلت برای یک کار و یک عبادت ؟ امام فرمود میخواهی عبادتی را بیان کنم که ثوابش از حج بیشتر باشد عرض کرد بفرمائید امام (ع) فرمود بر آورده کردن حاجت مؤمن افضل است از حجی وحجی وحجی وحجی و 10 بار تکرار فرمود که به این معنی است که رفع نیاز مؤمنین 10 برابر حج فضیلت دارد .

بعد از بیان این دو روایت این موضوع را باحاجیان در میان گذاشتم که هزینه سنگینی که برای ولیمه سفر حج داده میشود هیچ مشکلی را از مردم حل نمیکند ولی اگر بخشی از آن صرف امور خیریه شود حتما منافع بیشتری به مردم خواهد رسید و در حال حاضر در خراسان جنوبی مرکز درمان سرطانیها که جای آن در استان خالی است توسط خیرین در حال احداث است و حد اقل

6000 نفر که با امراض سرطان درگیر هستند و دست و پنچه نرم میکنند از این مرکز بهره مند خواهند شد و تعداد زیادی از آنها افراد مستمندی هستند که نیاز به کمک دارند تا به فرموده رهبری غیر از مریضی خود دغدغه دیگری نداشته باشند.

وقتی این موضوع بیان گردید از افرادی که حاضرند کمک کنند تقاضا شد اعلام نمایند و تعدادی از زائران اعلام کردند بخشی از ولیمه خود را به این امر مهم اختصاص خواهند داد و تا ظهر امروز بیش از 15 ملیون تومان تنها از زائران این کاروان جمع آوری گردید.

لازم به یاد آوری است که سایر کاروانهای استان خراسان جنوبی چنین تصمیمی اتخاذ کرده اند و با این کار بزرگ که کارستانی در سفر حج است بر معنویت سفر خود افزوده اند و قطعا خداوند پاداش بیشتری به آنان عنایت خواهد کرد.

در گزارشات بعدی به مسائل دیگر خواهم پرداخت.


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =