سرفیس RT مایکروسافت ، به نسبت آی پد اپل از صفحه نمایش با کیفیت تری برخوردار است و این به لطف مهندسینی است که سازنده این تبلت جدید هستند.

در Reddit IamA که روز گذشته برگزار شد، مهندسین این کمپانی که سازنده سرفیس بودند همه تلاش خود را کردند تا به سوالات پرسیده شده درباره این تبلت پاسخ دهند. یکی از سوالات این بود که با توجه به تفاوت آی پد و سرفیس در مقدار رزولوشن صفحه نمایش، چرا خریدار باید تبلت مایکروسافت را به اپل ترجیح دهد؟ همانطور که می دانید سرفیس مبتنی بر ویندوز RT نمایشگری با وضوح تصویر 768* 1366 دارد در حالیکه وضوح تصویر آی پد فعلی 153* 2048 است.
استیون باتیچی یکی از مهندسین مایکروسافت به سرعت برای پاسخ دادن به این سوال زنگ را به صدا در آورد. باتیچی مدیر بخش علوم کاربردی این کمپانی است و به دلیل تخصصش برای توسعه تبلت مایکروسافت به کار گرفته شده است.
باتیچی با اشاره به این مسئله که وضوح تصویر تنهای یکی از فاکتورهای کیفیت نمایشگر است از ویژگی دیگر به نام  Modulation Transfer Function که ترکیبی از کنتراست و رزولوشن است صحبت کرد. وی گفت : بدون یک کنتراست خوب، وضوح تصویر پایین می آید.
باید گفت در این زمینه ، سرفیس مایکروسافت به خاطر فن آوری ClearType در بهترین حالت ممکن قرار دارد. باتیچی ادامه داد: میزان نور اتاق و بازتاب آن روی صفحه تاثیر زیادی بر کنتراست نمایشگر دارد. در واقع ، حتی مقدار کمی بازتاب نور هم می تواند تا حد زیادی کنتراست و در نتیجه رزولوشن تصویر را کاهش دهد. ما با استفاده از فن آوری ClearType Display تلاش کرده ایم تا با رویکردی سه جانبه مقدار رزولوشنی که کاربر تجربه می کند را افزایش داده و به علاوه سرفیس را به لحاظ میزان مصرف انرژی ، وزن و ضخامت بهینه سازیم.
باتیچی با نگاهی به سرفیس گفت: مقدار بازتاب نور در این تبلت چیزی در حدود 5.5 تا 6.2 درصد است.در حالیکه مقدار اندازه گیری شده بازتاب نور در آی پد حتی از 9.9 درصد هم بیشتر بود. وی افزود : هنگامی که ما آی پد و سرفیس را در اتاقی کاملا روشن در معرض دید و مقایسه تماشاگران قرار دادیم متوجه شدیم آنها جزئیات بیشتر و کیفیت بهتری را سرفیس مشاهده می کنند.
در این لحظه تماشاگر باهوشی از باتیچی پرسید : پس با این وجود چرا مایکروسافت تصمیم گرفت نسخه ویندوز پرو سرفیس را با رزولوشن بالاتری عرضه کند؟
باتیچی به این سوال پاسخ نداد ولی یکی از کاربران Reddit با فشار دادن زنگ وارد بحث شده و گفت : شاید مایکروسافت در این مورد نگران حفظ مقدار باتری نبوده است! او همچنین اظهار داشت: از آنجاییکه نسخه ویندوز پرو سرفیس برای کارکردن در محیط های حرفه ای طراحی شده ، شاید وضوح تصویر بالاتر مورد نیاز افرادی باشد که می خواهند در یک کنفرانس علمی مقاله ارائه دهند.
به هر حال دفاع باتیچی از تبلت ساخت کمپانی اش  و تلاش برای بهتر نشان دادن آن نسبت به تبلت های سایر کمپانی ها کاملا طبیعی بود. ولی واقعا اگر آی پد و سرفیس را کنار هم بگذارید به سختی می توانید با اطمینان بگویید کدامیک کیفیت بهتری دارند و در نشان دادن جزئیات قوی تر هستند. و با تمام این احوال کیفیت تصویر فقط یکی از فاکتورهایی است که می تواند افراد و کمپانی های مختلف را به خرید یک تبلت ترغیب کند!
منبع: Cnet
56401
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    23 41
    فقط آيپد
  • اشکان IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    9 17
    فقط. Galaxy note 10.1
  • lpl IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    26 3
    فقط دلار
  • Daroghe IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    4 8
    با اشکان موافقم : )
    • آران IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
      0 0
      دوستان مثل اینکه متوجه مطلب نشدن در مورد مقایسه ایل و میکروسافته نه سامسونگ یهو میپری وسط میگی فقط فلان؟ انگار کارخونه باباشه
  • مهدی IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    11 0
    سرفیس مسلماَ بهتره چون مایکروسافت خم سخت افزار هم نرم افزار رو هماهنگ شده عرضه می کنه چیزی که اپل سالها می کرد و مایکروسافت داره به سمتش میره نویسنده مطلب باید نرف افزار رو حتماَ در نظرش در نظر بگیره چرا که سخت افزار با نرم افزاره که کیفیتش اندازه گیری میشه نه عدد و رقم، رزولیشن بستگی به محیط نرم افزار داره که چه قدر بالا بودنش مفید هست یا نه