مهر نوشت:

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از دریافت ارز در اتاق مبادله‌ای برای اولویت‌های گروه 8 خبرداد و گفت: از این پس، خودروهای کم‌مصرف و پرمصرف تجاری ارز مبادلاتی می‌گیرند.

حمید صافدل  با اشاره به اینکه اولویت‌های 7 و 8 نیز حائز شرایط دریافت ارز از اتاق مبادله‌ای ارز شده‌اند گفت: در این دو گروه، خودروهای تجاری کم‌مصرف و پرمصرف وارداتی نیز قرار می‌گیرند و آنها نیز می‌توانند از ارز مبادله‌ای با نرخ مصوبه بانک مرکزی که به صورت روزانه اعلام می‌شود، استفاده کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود:بر اساس این اولویت‌ها، خودروهای کم‌مصرف یا بعضا خودروهای هیبریدی قرار است که ارز مبادله‌ای بگیرند که در اولویت 7 قرار خواهند گرفت. این خودروها مصرف برق مناسبی دارند و بر اساس برق- باطری‌های قابل شارژ عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: این خودورها در حیطه خودروهایی قرار می‌گیرند که به لحاظ محیط زیست، سازگار هستند و مصرف آنها نیز مناسب است، ضمن اینکه دولت چند سالی است که به دنبال این بود که تعرفه این خودروها را کاهش دهد.

به گفته صافدل، خودروهایی هم که در رده مصرفی اولویت 7 قرار می‌گیرند، بر اساس مدل‌هایی که سازمان بهینه سازی مصرف سوخت اعلام می‌کند، انتخاب خواهند شد و عموما دارای مصرف سوخت کمتر از 6 لیتر هستند.

وی اظهار داشت: سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت خودروهای با مصرف سوخت کمتر از 6 یا 7 لیتر را معیار واردات دانتسه است؛ ضمن اینکه باید استانداردهای 5گانه از جمله محیط زیست، استاندارد، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، دارا بودن نمایندگی خدمات پس از فروش و این چنین موارد را باید رعایت کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سئوال که بیشتر خوردروهایی که در قالب خودورهای لوکس هم اکنون وارد کشور می‌شوند، به لحاظ مصرف سوخت، مصرف پایینی دارند، آیا این موضوع شائبه حمایت دولت از واردات خودرو را به وجود نمی‌آورد؟ اظهار داشت: در شرایط فعلی، تخصیص ارز مبادله‌ای را تا اولویت 8 اعلام کرده‌ایم، اما ممکن است که غربالگری در آن اتفاق بیفتد، ضمن اینکه تاکید دولت همواره بر حمایت از تولید ملی بوده است و اگر لازم باشد شاید خودروهای وارداتی مورد بازنگری در اختصاص ارز مبادله‌ای قرار گیرند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =