فارس نوشت:

یکی از مجروحان حادثه دهدز ـ‌ لردگان گفت: زمانی که راننده در پیچ جاده به علت لغزندگی سطح جاده نتوانست اتوبوس را کنترل کند و اتوبوس در حال واژگونی بود تمام دانش‎آموزان یکصدا فریاد زدند یا ابوالفضل به فریادمان برس.
مرگ گاهی به آدرسی می‌رود که شاید اگر اشتباه جبران ناپذیر ما نبود، هیچگاه به این زودی به آن نشانی نمی‌رفت. یکی از آن نشانی‌ها، محور دهدز ـ لردگان بود.

فاجعه‌ای که وقتی اعلام شد 26 دانش‌آموز دختر در یک حادثه دلخراش جان خود را از دست دادند تن هر شنونده‌ای به لرزه در آمد و ناخودآگاه قطره اشکی بر گوشه چشمان نشست.

26 دانش‌آموز رخت شهادت بر تن کردند و برای دیدن یار بی‌تاب و بی‌طاقت پر کشیدند و رفتند، حال چه اهمیت دارد که مقصر این حادثه وزارت راه است یا لغزندگی جاده و یا سرعت بالای راننده، اصل ماجرا پرپر شدن 26 دختر نوجوان است که هیچگاه قابل جبران نیست.

طنین فریاد یا اباالفضل جاده دهدز ـ لردگان را شرمنده کرد

زهرا نفر از مجروحان حادثه دلخراش رانندگی محور دهدز ـ لردگان اظهار داشت: در مسیر بازگشت به شهرکرد هر چه به لردگان نزدیک‌تر می‌شدیم بر سرعت راننده نیز بیشتر افزوده می‎شد، تا جایی که بچه‌ها با نگرانی از راننده خواستند تا سرعت خود را کمتر کند.

وی افزود: در طی مسیر چندین بار همه با هم فریاد زدیم آقای راننده آرام‌تر حرکت کنید، احتیاط کنید اما راننده بی‌توجه به این اعتراضات با همان سرعت به مسیر خود ادامه می‌داد.

نفر اضافه کرد: راننده اتوبوس که برای سرگرم شدن دانش‌‎آموزان یک فیلم سینمایی از دستگاه ویدیو پخش کرده بوده خود نیز هر از چند گاهی سرگرم تماشای فیلم می‌شد که با توجه به خطرناک بودن جاده ما حتی از وی خواستیم که فیلم را قطع کند تا حواسش برای رانندگی کاملا جمع باشد.

این مجروح حادثه دهدز ـ لردگان با اشاره به زمان وقوع حادثه، گفت: زمانی که راننده در پیچ به علت لغزندگی جاده نتوانست اتوبوس را کنترل کند و اتوبوس در حال واژگونی بود تمام دانش‎آموزان یک صدا فریاد زدند یا ابوالفضل به فریادمان برس.

سهیلا ریگی از دیگر مجروحان حادثه دلخراش دهدز ـ لردگان اظهار داشت: لحظه حادثه لحظه بسیار شوک آوری بود.

وی افزود: در زمانی که اتوبوس واژگون شد هر کسی فریادی می‎زد و از ائمه مدد می‌خواستند، صدای داد و فریاد و جیغ بچه‌ها هنوز هم در گوشم طنین‌انداز است.

این دانش‌آموز که هنوز نتوانسته عمق این فاجعه را باور کند، گفت: نمی‌توانم باور کنم دوستانی که تا ساعاتی پیش با یکدیگر سرود زندگی می‌خواندیم اکنون دیگر در حیات نیستند.

وی که به شدت از شنیدن مرگ دوستانش متأثر شده بود، گفت: امیدوارم مسئولان برای بهسازی این محور چاره‌ای بیندیشند تا دیگر شاهد اینگونه حوادث دلخراش نباشیم.

دانش‌آموزان بروجنی قربانی سهل انگاری مسئولان شدند

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: از دست دادن بهترین نوجوانان شهرستان بروجن در حادثه دلخراش محور دهدز ـ لردگان ضایعه بسیار اسفباری است که دل همه مردم کشور را به درد آورده است.

امیرعباس سلطانی بر ضرورت پاسخگویی مسئولان کشور و استان در رابطه با این حادثه تاکید کرد و گفت: از رئیس‌جمهور به عنوان شخص اول کشور، وزیر راه و شهرسازی و آموزش و پرورش گرفته تا مسئولان استانی باید در رابطه با این حادثه پاسخگو باشند.

سلطانی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان به شدت پیگیر این موضوع هستند.

تعدادی از دانش‌آموزان دختر مقطع دوم دبیرستان شهرستان بروجن روز چهارشنبه به منظور بازدید از مناطق جنگی عازم استان خوزستان شدند که متأسفانه در مسیر بازگشت از مناطق جنگی در مسیر دهدز ـ لردگان اتوبوس حامل این دانش‌آموزان دچار حادثه شد و 25 نفر از دانش‌آموزان در این حادثه جان خود را از دست دادند.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    راننده این اتوبوس در بین کشته ها نبود این راننده را باید اعدام کنند تا درس عبرتی برای همه ادمهای این چنینی شود
    • بدون نام EU ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
      197 7
      چه کسی پاسخ گوی دل شکسته مادران اینها خواهد بود متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد شاید خداوند برای این این ملت رحمتی بفرست تا هر روز شاهد چنین فجایعی نباشند
    • بامزی IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      83 8
      با اعدام مخالفم اما زری که نبود توی قلم ! این راننده باید اعدام شود . تنها راه چاره اعدام راننده از خدا بیخبری است که با وجود تذکرات پی در پی بچه ها 26 خانواده را در ماتم نشاند .
    • بدون نام IN ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      26 11
      اونایی که منفی دادن اگه خدایی ناکرده یکی از اقوام خودتون تو اتوبوس بود و فوت میکرد باز هم منفی میدادین؟
  • بدون نام IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    408 7
    مگر یک مسئولی با این دانش اموزان نبوده که جلوی ویراژ این راننده را بگیرد و به او تذکر دهد
  • بدون نام DE ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    209 4
    زمان تشیع جنازه ها فضا بسیار غمگینی بر شهر بروجن حاکم بود
    • بدون نام IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
      22 1
      بیچاره به مادراشون
  • ناشناس IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    270 4
    این چندمین باره که دانش آموزان رو به جنوب میبرن و اتوبوس تصادف میکنه و بچهی مردم جوون مرگ میشه....لطفا رسیدگی کنن مسوولان
  • یک معلم IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    211 5
    افسوس و صد افسوس به این حادثه دلخراش مهرماه آنهم موقعی که بهترین موقع برای درس خوندن دانش اموزان است نه اردو. مگر چه لزومی دارد اردو راهیان نور در اوایل مهر انجام شود. جناب آقای وزیر تحویل بگیر درد این همه بازماندگان این بچه ها که هر معلمی را به درد می آورد.
  • شاهپور IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    92 37
    ما ایرانی ها همیشه دراین موقع ضعیف کشی می کنیم و مقصر اصلی که جاده واتوبوس های بی کیفت رانادیده میگیرندواین نظررابا تجربه 25سال گواهینامه پایه می دهم
    • بدون نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
      72 37
      مقصر اصلی همون راننده ای هست که 30 ساله پایه یک داره. افتضاح راننده بی وجدان را سر جاده و نوع اتوبوس نیاندازید
    • بدون نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
      77 13
      شما اگر راننده با اینهمه سال تجربه ای باید بدونید بالاخره هر جاده ای نقصی داره و وقتی اشکال وجود داره باید با احتیاط و کنترل سرعت جلوی حادثه را بگیری ، اصلا جاده و اتوبوس دلیل خوبی برای توجیح سهل انگاری راننده بی مسئولیت نمیشه برادر من!!!
    • بدون نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      18 2
      این چیزی که این بچه ها تعریف کردن فقط نشون میده راننده مقصر بود شما در بهترین جاده دنیا هم اینطوری حرکت کنید تصادف می کنید
    • سپهر IN ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      18 1
      راننده مقصر شماره یک هستش....اما اگه اسم مقصر های بعدی رو بگم شاید نظرم رو خبر آنلاین کار نکنه...
  • بدون نام IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    101 5
    ترا خدا یه فکری بکنید دل ما که بد جور به درد اومد.
  • سعید US ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    178 7
    کو یک استعفا یا برکناری تا لااقل درد مردم تسکین شود
  • بدون نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    157 3
    خبر انلاين لطفا درست خبر را منتشر كنيد پارسال هم چنين اتفاقي افتاد من به عنوان پزشك در اردوگاه اين عزيزان در جنوب گفتم ولي شما منعكس نكرديد اولا اين دانش اموزان فقط براي بازديد به خوزستان نمي أيند بلكه واحد اجباري امادگي دفاعي دوره دوم متوسطه هست و از سراسر ايران هر هفته تعداد زيادي دانش اموز به خوزستان مي أيند و اگر نيايند نمره از ١٠ محاسبه ميشود اقاي وزير محترم اموزش و پرورش اي كاش اين بچه ها رو در شهر هاي خودشون اموزش مي دادين و وسائل حمل ونقل ديگري براي أيشان انتخاب مي كرديد پدر ها و مادرها هشدار عزيزانتون رو به راحتي به چنين مسافرتهاي خطر ناكي نفرستيد حتي اگر به قيمت افتادن از اون درس باشه
    • آریا IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
      1 37
      اگه اینطوره پس چرا اول ترم بردنشون ؟ نه بابا مگه ما بچه دبیرستانی نداریم؟
  • بدون نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    14 0
    http://www.khabaronline.ir/detail/251587/people/What-People-Say
  • بدون نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    انرژی هسته ای حق مسلم ماست
  • فرهنگی IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    82 5
    متاسفانه در اغلب اردوهای دانش آموزی به علت نبود بدجه واهتمام مسئولان برای کم هزینه تر کردن آن سراغ اتوبوس هایی با کیفیت پائین وعمدتا قدیمی می روند
  • بدون نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    109 3
    جملات مجروحین به شدت برایم آشنا بود... همین جملات را به گمانم پارسال بود می شنیدم زمانی که اتوبوس راهیان نور دانش آموزان شاهرودی تصادف کرد و کشته و مجروح و قطع عضو و صورت متلاشی بر جای گذاشت... سرعت بالای راننده، تذکر دانش آموزان، ....
  • بدون نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    93 12
    حتما راننده فوت کرده و تقصیرها را گردن او می اندازند. مثل خلبانانی که هواپیمایشان سقوط می کند و خلبان مقصر میشود. بعد از انقلاب در همه سقوط هواپیما ها خلبان مرحوم مقصر بود!!!!
    • بدون نام IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
      7 1
      یعنی میخوای بگی این دختر که بازمانده حادثه بوده دروغ میگه که راننده با سهل انگاری و بی توجهی به تذکر بچه ها مقصر بود ؟ پس پنجره اتوبوس مقصره ؟
    • نیکو IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
      9 1
      مشخصه که راننده ای که سرعتش رو کم نکرده و فیلم تماشا میکرده مقصره .
    • بدون نام IN ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      8 1
      راننده زنده است...پس تقصیر را گردن دانش آموزان مرحوم می اندازند...
  • بدون نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    43 3
    این هزارمین دفعه است که ازاین وقایع تلخ درکشور رخ می دهد. علاوه برراننده , این مدل اتوبوس های به اصطلاح ولو به دلیل سبکی بیش ازحد مرکز ثقل مناسب جاده های ایران نیستند...
    • علی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
      11 1
      دوست عزیز، اتوبوس از نوع اسکانیا بوده نه ولوو !!! لطفاً دقت کنید...
  • مجتبی IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    35 4
    خدا بیامرزدشون.....
    • بدون نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
      45 6
      این طفل معصوم ها که چیزی نداشتن که خدا بیامرزه. خدایا یه زندگی شیرین دیگه نصیبشون کنه.
  • بدون نام US ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    75 2
    جامعه ایران هر روز بیشتر از دیروز از فطرت ذاتی پاک انسانی دور می شود وب ه سمت بی اعتقادی هر چه بیشتر پیش می رود. نمونه و نشانه اش همین بی توجهی ها به جان انسان ها است.
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    77 2
    متأسفانه این دومین بار هست که توی این محور همچین اتفاقی می افته، بار قبلی اتوبوس راهیان نور معلمان شهرکرد دقیقا در همین محور نزدیک دهدز به دره سقوط کرد و 25 کشته به جا گذاشت و این بار دانش آموزان بروجنی. دفعه قبل مگه مقصر را پیدا کردن که این دفعه دنبال مقصر میگردن؟ خدا به خانواده هاشون صبر بده
  • حسن IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    58 3
    جای تأسف است که این همه درآمد ملی در سالهای گذشته هم نتوانست جاده های کشور را استاندارد سازی کند.چرا باید هر روز شاهد پرپر شدن عزیزانمان باشیم و وعده سر خرمن بشنویم.
  • محمد US ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    70 3
    باز هم تقصیرها را بندازین گردن عامل انسانی! یه 10 تا 20 هزارتا دانش آموز و دانشجو دیگه اینطور بمیرند شاید مسئولین هم مقصر بشوند! وجودشو نداری منتشر کنی گفتم تا دلم خنک شه
  • بدون نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    103 9
    هیچ اتفاق تازه ای نمی افته.مطمئن باشید آب هم از آب تکون نمیخوره .!!!بیجاره فقط خانواده های این عزیران
  • حامد IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    0 51
    اینکه بعضی از دوستان پیشنهاد می دهند که دانش آموزان را نباید در قالب درس آمادگی دفاعی به مناطق جنگی برد، سخنی اشتباه است. بالاخره این قانونی است که تصویب شده و دانش آموزان باید برای کسب نمره، اعزام شوند. ولی ان شاالله باید کمک کنیم که با ایمن سازی جاده ها و توجیه رانندگان دیگر شاهد این مسائل نباشیم. قدم اول هم این است که در خود مردم فرهنگ رانندگی را نهادینه کنیم.
  • آرمان IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    20 0
    به نظرم ما ایرانی ها فقط می تونیم حرف بزنیم باید حتما 1 میلیونی کشته شن تا باز ما شروع کنیم بگیم مسئولین کوتاهی کردن یا فلان کردن و فلان....تا قبل از این حادثه کسی از جاده ها و بی فکری مسئولین نمیگه و همه ساکتن...در اصل مقصر ما مردمیم که همیشه سکوت کردیم
  • امین IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    18 0
    من خودم شهریور ماه با یکی از همین اتوبوسا از جنوب رفتم شهرکرد و راننده از همین مسیر میرفت .آنقدر تند میرفت که سر هر پیچ منتظر بودم اتوبوس از مسیر خارج بشه.درسته جاده ها ایمن نیستن ولی خیلی از ماها با این کارا داریم به استقبال مرگ میریم.سرعت اتوبوس و بی احتیاطی راننده اش از ماشینای سواری خیلی بیشتر بود.
  • mm IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    8 4
    سلام . ممنو از سایت خوبتون اما متأسفانه توی تحریر این گزارش دقت نشده و در بالای گزارش عنوان شده که 26 نفر کشته شدن و در انتهای گزارش 25 نفر کشته. این بی دقتی یه کم اعتماد خواننده رو نسبت به خبرهای سایت کم میکنه ممنون
  • محمد US ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    10 0
    خدا رحمتشان کنه. راحت شدن. چون دیگه لازم نیست به فکر مشکلات و گرفتاری و... باشن دیگه لازم نیست کلی تو خانه بشینن تا یه شاهزاده سوار بر اسب سفید بیاد و. آنها را با خودش ببره خانه آرزوها, و بعد از دو ماه معتاد از آب در بیاد. و تازه اول بد بختی و دادگاه و طلاق و طلاق کشی
  • حسین احمدی از ایذه IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    3 1
    (( انا لله و انا الیه راجعون )) از شنیدن خبر فوت جمعی از دختران دانش آموز در سانحه غم انگیز واژگونی اتوبوس در مسیر جاده ایذه به بروجن بسیار متاثر شدم بنده این واقعه دردناک رو خدمت بازماندگان وخانواده محترمشان تسلیت عرض مینمایم واز درگاه خداوند متعال برای بازماندگان صبر جمیل مسالت دارم ((روحشان شاد و یادشان گرامی باد))
  • نرجس IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    1 0
    خود من هم از کسایی بودم که یک هفته پیش به این سفر رفته بودم وقتی خبر شهادت دوستای گلم را شنیددم و مرگ را توی یه قدمی خودم حس کردم و وقتی اشک توی چشمای مادرم حلقه بست ... خدایا به خونواده هاشون صبر بده