48 ساعت پس از حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان بروجنی و مرگ 26 نفر بر اثر آن، کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس جلسه فوق العاده ای را با حضور وزیر آموزش و پرورش و سردار فضلی برگزار کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ دیروز صبح محمدمهدی زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، خبر از حضور وزیر آموزش و پرورش و درخواست توضیح از او درباره حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان در کمیسیون داده بود. (اینجا را بخوانید)

علیرضا سلیمی، دبیر اول کمیسیون‌ آمورش و تحقیقات مجلس درباره این جلسه به خبرآنلاین گفت: "جلسه امروز بحث درباره حادثه تلخی بودی که در چهارمحال و بختیاری اتفاق افتاد.

به گفته او در این جلسه، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش و سردار فضلی، جانشین رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و تعدادی دیگر از مسوولان حضور داشتند: "فضای این جلسه تحت تاثیر این حادثه قرار داشت."

پیش از این گفته شده بود سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، در مجلس حاضر می شود. اما به جای او، سردار فضلی حضور یافت.

نماینده مردم محلات و دلیجان درباره نتایج جلسه هم گفت: " این جلسه جند نکته داشت؛ اول اینکه اردوی راهیان نور منشا ترویج ارزش های دفاع مقدس به نسل سوم و چهارم انقلاب است و در آن شکی نیست. نکته دوم رعاثت ضریب امنیتی و ایمنی در این اردوهاست که باید بالا برود. باید برای برگزاری این اردوها تمام احتیاط لازم به کار برده شود و مقدمات کار فراهم باشد تا این حوادث را شاهد نباشیم."

به گفته او دلیل حادثه، خطای انسانی و نقطه حادثه خیر در جاده بوده است: "در این جلسه تاکید شد باید بر بهبود و رفع نقاط حادثه خیز جاده ها تاکید شد. اصلاح شو و از افرادی استفاده شود که توان بیشتری برای رانندگی دارند. البته این حادثه نشان داد با وجود کارهایی که در سال های گذشته برای توسعه جاده ها و بهبود آنها انجام شده است، اما هنوز کارهای بسیاری برای استانداردسازی جاده ها باید انجام شود."

همچنین دراین باره قاسم جعفری، دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به خبرگزاری خانه ملت گفت: "بازدید از مناطق جنگی از جمله اقدامات بزرگی است که گاهی ناخواسته و به طور طبیعی درگیر حوادث ناگواری می‌شود که ممکن است در هر جا و هر فضایی چنین اتفاقی به وقوع پیونند، بدین ترتیب نمی‌توان آن را تنها منوط به اعزام کاروان راهیان نور دانست.

او گفت: این حادثه برای ما بسیار دردناک بود اما نباید واقعیت‌های بزرگی چون جنگ تحمیلی را قربانی چنین حوادث غیر مترقبه‌ای کرد.

جعفری با تاکید بر اینکه این‌گونه اتفاقات ناخوشایند نیاز به پیگیری اساسی دارد گفت: متاسفانه برخی حرف و حدیث‌ها مبنی بر اجباری بودن این سفرها صحت نداشت و دور از واقعیت بود در حالی که رضایت‌نامه والدین جزء شروط این سفر بود.
نماینده مردم بجنورد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در عملکردش کوتاهی نکرده است، گفت: با بررسی‌های انجام شده قرار است تمهیداتی با کمک دست‌اندرکاران مسئولان کشور انجام شود تا بتوان از بروز این‌گونه حوادث جلوگیری کنیم، مثلا اگر عامل جاده‌، از دلایل واژگونی وسایل حمل و نقل محسوب می‌شود وزیر مسکن و شهرسازی نیز باید وارد عمل شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    123 1
    10نمره عملی دارد این نکته رامسئول بسیج شهرستان مادرجلسه ایب اعلام نمود
  • بدون نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    93 2
    پس تقصیر راننده بود. ای خدا. پناه می بریم به خودت
  • heidar IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
    78 0
    وقتی که 10 نمره برای این کار گذاشتند دیگه رضایت والدین شرط نیست آن ها باید به این کار رضایت دهند