برای یک پژوهش، مدتهاست مذاکرات دوره های گذشته مجلس شورای اسلامی را مرور می کنم.<BR> امروز رسیدم به واکنشهای مجلس اول به غائله 14 اسفند1359 که با اظهارات ابوالحسن بنی صدر در دانشگاه تهران ایجاد شد.

حجت الاسلام نورالله طباطبائی نژاد نماینده اردستان (که بعدا و در فاصله کمتر از 4ماه از ایراد نطقش در حادثه 7 تیر 1360 به شهادت رسید)  در جلسه علنی 17 اسفند 1359 طی سخنانی به شائبه حمایت امام (ره) از رئیس جمهور وقت اشاره کرد و گفت:

...هر کس را که رهبر تأیید کرد دلیل پاکی آن فرد نیست . به سیره پیامبر توجه کنید . پیامبر بعضی از صحابه را تأیید می کرد ، در آن شرایطی که انقلاب اسلامی نو بنیاد بود . وحال آنکه دل پیامبر از آنها غرق خون بود . دلیل نیست که هر کس را که رهبر تأیید کرد او یک آدمی باشد که مورد قبول رهبر باشد ... من از سال 38 که در قم بودم تا الان موضع رهبر را می دانم . رهبر برنامه اش این است . می گوید  افرادی که خود ساخته نیستند اینها خودشان . خودشان را رسوا خواهند کرد .  و با یک سخنرانی بیش از اینکه شما ساعتها فریاد بزنید خودشان را رسوا خواهند کرد . و ما موضع گیری رهبر را دیدیم . افرادی را که ما می شناختیم که اینها برای انقلاب ضرر دارند رهبر می فرمود  من دستشان را می بوسم . اما یواش یواش دیدیم که خودشان چه طور رسوایی به بار آوردند وکنار زده شدند و زنده دفن شدند . بشما ملت قهرمان بگویم . روش سیاسی که همان روش پیامبر گونه است این است که بگذارید افراد ماهیت خودشان را نشان بدهند . ولی آنچه ما را رنج می دهد این است که اگر خدای نکرده با این ناپاکی ها به انقلابمان ضربه بخورد چه چیزی می تواند این مسأله را جبران کند ؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    1 1
    دلیل هم نمی شود هر کسی حرف بزند رسوا شود.
  • بدون نام DE ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    1 0
    منظور ؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    1 0
    اول انقلاب بدلیل افراد انقلابی قبلا حکومت داری نمیراند این موضوع مورد قبول چون هم آفردا ناشناخته هستند وهم باتجربه . ولی پس از گذشت حد اکثر 3 سال و برقراری قانون اساسی بدلیل اینکه عمل افراد از لحاظ قانون گرایی شناخته خواهند شد این موضوع مورد قبول نیست
  • انسان IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    2 0
    واقعا" منظورتون چيه ؟ معما چو حل گشت آسان شود ؟ پس اينهمه فيلتر براي تاييد افراد براي انتخاب شدن ونشدن در پستهاي مختلف چيه؟ مفهوم انتخاب رو زير سئوال برديد؟ پس بذاريد همه حرف بزنن.