۰ نفر
۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶

فارس نوشت:

بررسی آخرین تماس‌های رئیس ترور شده شعبه اطلاعات در نیروهای امنیت داخلی این کشور نشان داد که وی با نخست‌وزیر سابق لبنان تماس گرفته و حضورش در لبنان را به او اطلاع داده است.
به گزارش  روزنامه لبنانی«السفیر»، در حالی که «اشرفیة» جایی که در آن سرتیپ وسام الحسن» رئیس شعبه اطلاعات در نیروهای امنیت داخلی لبنان ترور شده، برای چهارمین روز متوالی در معرض توجه همگان است، بخش اطلاعات در نیروهای امنیت داخلی، دست خود را بر روی اطلاعات مربوط به آخرین تماس‌های تلفنی حسن درست چند ساعت پیش از کشته شدنش، گذاشته‌اند.

بر اساس این گزارش، این نیروها به طور مشخص در حال بررسی تماس‌های این مقام امنیتی از زمان ورودش به فرودگاه بیروت در روز پنجشنبه تا لحظه انفجار یعنی ساعت 3 عصر روز جمعه هستند.

یک منبع آگاه گفت: پس از وقوع این انفجار تروریستی سرتیپ «اشرف ریفی» مدیرکل نیروهای امنیت داخلی از بخش اطلاعات خواست تا بلافاصله او را در جریان اطلاعات مربوط به این حمله تروریستی قرار دهند تا مشخص شود که آیا شخصیت خاصی در این حمله، هدف قرار گرفته یا خیر. به وی اعلام شد که هیچ شخص خاصی هدف قرار نگرفته است. در همین راستا، ریفی تلاش کرد تا با حسن که گمان می‌رفت در کنار خانواده‌اش در پاریس باشد و بعد از برلین به فرانسه رفته باشد، تماس بگیرد و متوجه شد که گوشی او خاموش است. ریفی گمان می‌کند که وسام حسن در جایی باشد که نمی‌تواند به تلفنش جواب دهد.

وی در ادامه توضیح می‌دهد: نزدیکی‌های ساعت 4 عصر، «سعد الحریری» نخست‌وزیر سابق لبنان و رهبر مخالفان با ریفی تماس می‌گیرد و می‌پرسد: آیا از طرف وسام مطمئن شدی؟ ریفی نیز پاسخ می‌دهد که وسام مسافر است اما حریری به او می‌گوید: وسام صبح امروز با من تماس گرفت و به من اطمینان داد که به بیروت رسیده است.

ریفی بلافاصله یک تیم را که مسئول تامین امنیت خودروی حسن بودند، به محل انفجار فرستاد و آنها ساعت مچی وسام حسن را یافتند و مشخص شد که وی هدف اصلی این ترور بوده است.

مدیرکل نیروهای امنیت داخلی بلافاصله نجیب میقاتی و حریری را در جریان مفقود شدن وسام قرار می‌دهد و می‌گوید که به احتمال زیاد او ترور شده است.

منبع آگاه در ادامه افزود: حسن به شدت تحت نظر بوده و چه بسا که در برلین و سپس پاریس نیز تحت نظر و تعقیب بوده است. به همین دلیل نیروهای امنیتی درحال بررسی تمامی تماس‌های تلفنی وسام حسن به ویژه در روز انفجار هستند. گفته می‌شود تعداد این تماس‌ها به اندازه انگشتان یک دست است.

از سوی دیگر سرتیپ ریفی برخی از سرنخ‌ها را که ممکن است به حل معمای این حمله تروریستی منتهی شود، بیان کرد. وی دیروز در جمع خبرنگاران گفت که خودروی بمب‌گذاری شده در اشرفیه از نوع «تویوتا راف 4» و بیش از یک سال پیش به سرقت رفته بود. خودروی حسن و «احمد صهیونی» همراه او عادی و اجاره‌ای از نوع «هوندا اکورد» بود.

وی افزود: سرتیپ شهید در حال بازگشت از بازدید یکی از دفاتر سری در منطقه بود. در این دفتر با برخی شخصیت‌ها که با ما در زمینه امنیتی و ارائه اطلاعات همکاری می‌کنند، دیدار داشته است. وی و برخی دیگر از افسران امنیتی دارای دفاتری محرمانه هستند و هر دو یا سه هفته یک‌بار نشست‌هایی در این دفاتر دارند. به نظر می رسد که او کاملا تحت نظر بوده است.

ریفی نیز وقوع دو انفجار در اشرفیه را رد کرد و گفت تنها یک انفجار صورت گرفته و آن انفجار نیز در واقع مربوط به خودروی مسروقه مذکور بوده است که در هنگام عبور خودروی وسام حسن، منفجر شده است. خیابان محل حادثه نیز بسیار تنگ بود و خودروی قربانیان ناگزیر بود سرعت خود را کم کند.

وی در ادامه، پیشنهاد همکاری آمریکا برای حل این پرونده تروریستی را تایید کرد و گفت که اف‌بی‌آی برای کشف این معما با نیروهای امنیتی لبنان همکاری خواهد کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253304

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =