"اکنون که اروپائی‌ها نه تنها در مبارزه ایران علیه مواد مخدر - که در واقع جوانان اروپائی را نیز از این مواد مصون می‌نماید - همکاری نمی‌کنند بلکه برای قاچاقچیان اشک تمساح می‌ریزند و جمهوری اسلامی را برای مجازات قاچاقچیان محکوم کرده و کشورمان را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند باید چاره دیگری اندیشید؛ پیشنهاد مشخص نگارنده «ترانزیت مواد مخدر به اروپا» است! "

 
 
شنبه این هفته ده تن از قاچاقچیان مواد مخدر به جرم حمل صدها کیلو مواد مرگبار- که به تعبیر یکی از آنها می‌تواند یک ملت را نابود کند - به دار مجازات آویخته شدند تا برای سوداگران مرگ درس عبرتی باشد تا شاید دست از نابود کردن جوانان ایرانی بردارند.
در همین حال احمد شهید گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل – که پیش از این نیز گزارش مغرضانه‌ای علیه وضعیت حقوق بشر در ایران منتشرکرده است - این اقدام را «وحشتناک» دانست وخواستار توقف اعدام سوداگران مرگ درایران شد. کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت از این اعدام‌ها «وحشت زده!» شده است.
این درحالی است که مرکز اصلی تولید بیش از 90 درصد مواد مخدر جهان کشور همسایه ما افغانستان است و پس از تهاجم آمریکا و متحدان اروپایی‌اش و حضور تفنگداران آنها در این کشور، میزان تولید مواد افیونی نه تنها کاهش نیافته بلکه ده‌ها برابر افزایش یافته است. همچنین تردیدی نیست که مقصد اصلی کاروان‌های قاچاق مواد مخدر که از افغانستان بارگیری می‌شوند کشورهای اروپایی هستند که در ایران با فداکاری وایثارگری نیروهای انتظامی و مرزداران غیور ما با مانع مواجه شده و گرفتار عدالت می‌شوند. طبیعی است در جریان مبارزه ایران با مواد مخدر بخشی از این مواد کشف می‌شود و بخش دیگری از آن نیز در کشور رسوب کرده و توسط خرده‌فروشان، جوانان عزیز ما را هدف قرار داده وآنها را به ورطه نابودی اعتیاد می‌افکند.
اکنون که اروپائی‌ها نه تنها در مبارزه ایران علیه مواد مخدر - که در واقع جوانان اروپائی را نیز از این مواد مصون می‌نماید - همکاری نمی‌کنند بلکه برای قاچاقچیان اشک تمساح می‌ریزند و جمهوری اسلامی را برای مجازات قاچاقچیان محکوم کرده و کشورمان را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند باید چاره دیگری اندیشید؛ پیشنهاد مشخص نگارنده «ترانزیت مواد مخدر به اروپا» است!
 حال که بازار هدف قاچاقچیان اروپاست، می‌توان با ایجاد یک کریدور حفاظت شده، کاروان‌های مواد مخدر را از مرز شرقی تا مرز غربی اسکورت و همراهی کرده و آنها را در مرز غربی از کشور خارج کرد.
چنین اقدامی موجب می‌شود بخش عظیمی از توان و سرمایه انتظامی و انسانی ما صرف مبارزه با کاروان‌های قاچاق مواد مخدری که به قصد اروپا بارگیری کرده‌اند نشود و حتی جمعی از بهترین جوانان ما دراین راه قربانی نشوند، همچنین ما دیگر با قاچاقچیان عمده مواجه نیستیم تا آنها را دستگیر کرده و به مجازات برسانیم وبه نقض حقوفق بشر متهم شویم! و نیز از رسوب مواد مخدر در داخل کشور نیز مصون می‌مانیم و کاهش توزیع مواد مخدر موجب کاهش اعتیاد در کشور و رهائی تدریجی جوانان کشور از این دیو وحشتناک می‌شود.
با اجرائی شدن این پیشنهاد دور نخواهد بود که خانم کاترین اشتون به جای وحشت‌زده شدن از اعدام قاچاقچیان، از موج جوانان معتاد اروپائی وحشت‌زده شود. در آن روزها قیافه وحشت‌زده خانم اشتون واقعا دیدنی خواهد بود!
کد خبر 253715

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 78
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    واقعا پشنهاد خوبيه حالا كه تحريم اقتصادي غرب مهمترين عامل گروني هاي جامعه است چرا ما مقابله به مثل نكنيم.
    • ايراني IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
      يادمون نره گروني ها فقط مربوط به تحريم نيست و بي تدبيري و بي كفايتي در مديريت هم نقش زيادي دارد
    • بدون نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
      92 24
      تازه درآمد ارزی کلانی هم داره!!
  • محمدرضا IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    89 64
    واقعا حرف درستی است حال که آنها برای پیشبرد اهداف شوم خود اشک تمساح میریزند این بهترین پاسخ است . چرا باید جوانان ای مرزوبوم پرپر شوند که جوانان کفار معتادنشوند اتفاقا حال که آنها مرتبا از طرق مختلف سعی در انحراف جوانان مادارند بهترین راه مقابله این حربه است تادود، کشت زیاد موادمخدر در افغانستان وحمایت استکباربه چشم خودشان برود .
  • وبگرد IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    73 39
    بهترین راه حل ممکن می باشد البته گرفتن عوارض از این گروههای قاچاق برای مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر در کشور همچنین درمان معتان می تواند بسیار مفید باشد یک پیشنهاد استراتژیک و کاربردی است مگر نه این که دنیای غرب تمام تلاش خود را برای تحت فشار گذاشن ملت ایران به کار می بندند پس چه توجیهی دارد که فرزندان این دیار در مبارزه با قاچاقچیان به شهادت برسند به خاطر این که جوانان اروپایی شاداب و سرحال بمانند تا منافع ایران را به خطر بیاندازند. البته جالب این که کشور ما را به خاطر مجازات این قاچاقچیان شماتت نمی کنند.
  • عصيان IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    73 26
    چرا بايد ايران بيشترين مصرف كننده ترياك در دنيا باشد!!؟؟ سالهاست جوانهاي ما در مرزها كشته ميشوند و هزينه هاي زيادي براي كنترل ورود مواد مخدر به ايران شده اما نتيجش اين است كه ما بزرگترين مصرف كننده ترياك شديم.بايد مرزها باز شود تا دنيا بفهمد جوانهايش معتاد شوند يعني چه؟
  • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    24 10
    از زمان رفسنجاني اين طرح در حال اجرا بوده و بابت هر كانتينر كه با پلم از مرز شرقي وارد ايران و با پلم دوم از مرز عربي خارج ميشده پانصد هزار تومان دريافت ميشده اما ..اما آنها اين شگرد ايران را يافته اند و فرمول ساخت خانگي شيشه را در آشپزخانه هاي معمولي منازل را رايگان در اختيار جوانان ايراني قرار داده اند.. يادتان نرود كريدور مواد از خوزستان به حوزه خليج فارس تمام شيخ نشينهاي منطقه را هروئيني كرده توسط ايران..
    • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      23 3
      شرمنده ماخذ این اطلاعات رو هم میشه بفرمایید. اگر هم نمیتوانید گزافه گویی نکنید
  • reza US ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    47 22
    اگر اجرا بشه خوبه
  • بدون نام BE ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    68 30
    بنده با تحلیل نویسنده محترم و نظرات دوستان مخالفم. جای تأسف است که در پاسخ به بی عدالتی گسترده در حق مردمانمان از بی عدالتی و رواج فساد به عنوان راهکاری برای جبران سخن بگوییم. تردیدی نیست که نظرات نویسنده محترم هرگز اجرا نخواهد شد چرا که مرام نظام اسلامی ما با اینگونه سیاستها هیچ نسبتی نداشته و ندارد. اما برای لحظه ای تصور کنید که اگر همچو رویکردهایی به عنوان نظر یک شخصیت فرهنگی باسابقه و توانا در عرصه جهانی انعکاس بیابد، دوستان ما در منطقه و سراسر جهان چه تصوری خواهند داشت.
    • جواب بدون نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
      28 39
      بر خلاف اين نظر من فكر ميكنم اتفاقا انعكاس اين موضوع مي تواند از موضع قدرت باشد.همانطوريكه مواضع غرب عليه ما هميشه همينطور بوده است.چرا ما هميشه بايد محكوم باشيم.بهتره اونا هم يكم بترسن.چرا هميشه بدبختي ها واسه ماست؟
    • بدون نام IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
      49 1
      مردم قاطی کردن
  • بدون نام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    20 18
    البته در ادامه باید از کسانی که مجوز این فعالیت را می گیرند تضمین گرفته شود هیچ فعالیتی درداخل مرزهای ایران برای تامین و توزیع مواد مخدر نحواهند داشت و صرفا در این صورت مجوز فعالیت می گیرند. در اینصورت بازار پر رونق تری برایشان ترسیم خواهد شد و شاید از بخشی از منافعشان در ایران چشم پوشی کنند ولی تا زمانی که معتادی در ایران بماند ، توزیع کننده هم پیدا خواهد شد
  • گلباز IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    36 38
    واقعا این پیشنهاد میتونه اروپا رو از پا در بیاره . بهترین روش در برابر اروپاست
    • گلناز IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
      39 14
      ممكنه اروپا رو از پا دربياره اما خودمون هم از پا در ميايم گلباز جان
  • بدون نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    59 7
    باید دید آیا با اعدام قاچاقچیان از میزان مواد مخدر کم شده است؟
  • بدون نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    15 25
    برای مدتی کوتاه که کار دستشان بیاید بد نیست و یک مقدار آنها را درگیر میکند و میفهمند که جوانان ما چه عذابی میکشند .
  • بدون نام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    60 3
    سوال مهم اينجاست که از کجا معلوم اين اتفاق هم اکنون نمي افته .....؟
  • بدون نام US ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    62 21
    این دیدگاه مثل نظر یک آدم ضعیف و احساسی است که گریه کنان می گوید حالا که شكلاتم رو گرفتی میرم شكلات برادرت رو می گیرم به جای این افکار کودکانه , باید سیاست پیشه کرد و به جای دوری از 2/3 دنیا که صاحب تمدن هستند و توهمات بهتر است مجدد گستره گفتگوی تمدن ها را به راه انداخت چرا فکر می کنیم چیزی که برای ما روشن است برای دیگران که نتوانستند شناختی از ما به دست بیاورند هم روشن است نگذارید ایران چهره ای خشن , تاریک پیدا کند چون این افکار اگر توسعه پیدا کند به چیزهایی مانند صدور تروریسم , اخلال در نظم جهانی , حملات انتحاری به سایر دنیا و ... هم تسري پیدا می کند
    • بدون نام IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
      9 32
      آخه چه ربطی داشت
    • بدون نام US ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      5 8
      چرا ماباید از جوانان که آینده سازان کشور هستند هزینه کنیم و آنها برای پیشبرد مقاصدشان به ترویج مواد در کشورما کمک کنند این مقابله به مثل است بیش از 70درصد مواد توسط سازمانهای اطلاعاتی غربی وارد کشور ما میشود به نظرمن ما خود باید صادر کننده مواد به کشورهای اروپائی شویم این یک جنگ است شما انگار نمیدانی کجای تاریخ هستی آنها از هر ابزاری برای به زانو در آوردن ما استفاده میکنند
  • سارا IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    28 6
    من با اعدام سوداگران مخالف نيستم اما ايا آين راه حل است؟
  • سينا IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    19 37
    واقعا پيشنهاد خوبي است اميدوارم مسولين هم اين مطلب را بخوانند و كمي تامل كنند.
  • حسین IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    47 14
    من با نظر نویسنده محترم نه تنها مخالم ،بلکه متاسفم که این افکار، نوشته و مکتوب می شود.ما ایرانی و صلح جو هستیم و با هیچ انسانی دشمنی نداریم که بخواهیم به بیراه کشیده شود.عزیزان اگر گرانی هست،اگر اوضاع اقتصاد خرابه و...دنبال علت اصلی بگردیم چرا دنیا به ما بی اعتماده؟ واقعا فقط نفت ما رو می خوان؟ دنیا خوب میدونه ما چه پشتوانه فرهنگی داریم ولی دچار خود فراموشی شدیم.به عزیز نویسنده پیشنهاد دارم اندکی مطالعه در زمینه ایران و ایرانی داشته باشد
  • اتم IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    9 65
    انرژي هسته اي حق مسلم ماست
  • بدون نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    19 37
    ترانزيت مواد مخدر به اروپا!!!!!!!!!!!!!!! پيشنهاد بدي هم نيست ها....... ي خورده فكر كنيد...
  • سعید IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    19 31
    برادر این راه حل بسیار جالبیه..حتی می توان از اونها حق ترانزیت گرفت بعدش با پولش از نظر نظامی خودمون تقویت کنیم تا چشم با آب خاک مون نداشته باشند
  • فری IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    9 20
    واقفا استراتژی عاقلانه است البته در حال حاضر که تحریم و کمبوددرامد ملی داریم چرا جوانان مان را به اعدام یا در این راه ازدست بدیم
  • توحيدي فرد IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    8 26
    سلام - شهادتها و رشادتهاي نيرو هاي نظامي و انتظامي ما در كشور هاي خارجي زماني درك خواهند كرد كه عملا پيشنهاد ترانزيت قاچاق مواد مخدر به انسوي مرز هدايت شود تا سران بلوك شرق و غرب به ايران امتياز جلوگيري بدهند و تنها روش خوبي است كه به عظمت ايران پي خواهند برد - ايا اين ارزو محقق خواهد شد و ديگر شاهد پر پر شدن عزيزانمان نباشيم؟
  • محسن IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    15 26
    کشور پاکستان سالهاست این کار را می کند . و ماهم می بایست از توزيع داخلی جلوگیری و اجازه ترانزیت را بدهیم . بهترین جوانان کشور به شهادت برسند تا اروپا بهره آن را ببرد . این ظلم و جفاست .
  • مجمد IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    32 10
    جواب بدی را با بدی نمیدهند.این آموزه دین ماست دوستان
  • بدون نام IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    33 2
    پس آمار رسمی و مقدار دقیق مواد مخدر ورودی به کشور کاملاً مشخص است که ما می خواهیم آن را از مرز شرقی تحویل بگیریم و به مرز غربی برسانیم. راستی مواد مخدر با چه نوع ارزی وارد می شود و اولویت چندم است؟
  • بدون نام US ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    10 14
    این حرف از خیلی وقت پیش مطرح بوده. اروپا اگر میخواد از خطر مواد مخدر مصون باشه باید هزینه اش رو بپردازه. این همون جاست که نشون منافع ملی باید اصل در سیاست خارجی کشور یاشه که البته در اکثر موارد هم منطبق بر ایدئولوژی هم هست.
  • بدون نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    14 19
    هزاران افرین به این نظر حضرتعالی. ایا مرد انی پیدا میشود که این کار را بكنند.
  • REZA IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    9 17
    درامد خوبي هم است
  • عباس بهزادی مقدم IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    32 7
    پیشنهاد شما جندین ایراد دارد. اولا چرا از ذهن جنابعالی و همفکران شما همیشه راههای مقابله تنش زا صادر می شود؟ چرا یکبار پیشنهادی نمی دهید که جهان شمول و انسان گرا و مورد توجه همه حهانیان باشد؟ چرا فقط دعوا راه انداختن را بلدید؟ توقع از کارشناس سیاسی آن است که زبان دیپلماسی را بلد باشید و بدانید که نمی شود با دنیا اینگونه تعامل کرد؟ ثانیا می دانید عواقب پیشنهاد شما چه خواهد بود؟ واقعا قابل پیش بینی نیست ؟ خبر ندارید الان مشکل تریاک نیست مشکل شیشه است که در ایران تولید می شود؟ لطفا تفکر سیستمی را بجای روش کوشش و خطا یاد بگیرید. حیف که 700 حرف بیشتر نمیتوان نوشت.اگرنه . .
  • ارمان IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    11 21
    ای گل گفتی .سالانه چند صد نفر از بهترین جوانان ما فدای گرتی های مکزیکی و اروپایی میشوند بابا بیایید ترانزیت کنید گور بابای جوانان ارو پا بزار اینقدر حشیش و تریاک بکشند که بترکند.
  • از یاسوج IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    27 6
    واقعا این نوع طرز فکر خطرناکه. درسته که ما خیلی از افغانستان و پاکستان ضربه خوردیم ولی خوب اینا همسایه ما هستن و ما اگه جلوی اینا رو بگیریم خوب اول خودمون منفعتش رو برده ایم. این روزا علاوه بر گرونی و بیکاری مشکل سوم اعتیاده و جوونای ما دارن پرپر میشن و به نظر من اینهمه اختلاس میشه تو این مملکت اینهمه پول ما از فروش نفت و گازو ... بدست میاریم کلا شرق ایران رو دیوار بکشیم که همه چی تحت کنترل باشه یعنی این پروژه سخت تر از دیواره چینه ؟ چندصد برابر اسونتره ، اینم از مسئولین بر نمیاد؟ ای مردم درسته اوضاع بد شده ولی شما قاطی نکنید انسانیت رو فراموش نکنید پندار نیک و گفتار نیک داشته باشیم. من برادرم 10 سال معتاده و ترک میکنه باز مصرف . 10 ساله زندگی همه رو خراب کرده. دوست ندارم هیچ انسانه دیگه گرف
  • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    22 3
    با مسائل اجتماعی پیچیده ای مثل اعتیاد و قاچاق ، نباید برخورد احساسی و از سر لجبازی داشت . ضرر اینگونه اقدامات برای خود ما بیشتر از منافع ان است ، حداقل نتیجه منفی این پیشنهاد ان است که ما رسما همدستی در این جرم بزرگ (قاچاق) که واقعا یک جنایت است را می پذیریم .
  • - DE ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    16 5
    بین میگن پاک کردن صورت مساله بجای حل کردن آن!!!
  • بهروز KW ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    8 14
    حدود ده سال پیش ، این پیشنهاد از سوی محم جواد لاریجانی مطرح شد اما در داخل کشور جدی گرفته نشد. به نظرم دستکم ارزش بررسی جدی را دارد و البته باید به شدت آن را تبلیغاتی کرد.
  • بدون نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    10 11
    اين دوستاني كه با مطرح كردن بحث حقوق بشر و انسانيت با اين طرح مخالفند فكر نميكنن كه ما ايرانيها هم انسانيم.چرا ما بايد سيبل بدبختي مواد در جهان باشيم؟؟؟؟
  • اروین IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    7 11
    مطمئنم که اجرا نمیشه ولی اگر اجرا بشه درامد عظیمی برای ما داره و یه حالی هم به اروپا میدیم!
  • عباس PL ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    10 13
    این مطلب بسیار دقیق و هوشمندانه و واقع گرایانه نگاشته شده است. کاش مسئولین مملکت به این موضوع توجه داشته و آن را در کشور عملیاتی می کردند تا بی جهت جوانان این مرز و بوم به دلیل قاچاق یا مبارزه با قاچاق اعدام یا شهید نشوند.
  • بدون نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    3 17
    این پیشنهاد اولین بار توسط آقای خاتمی بیان شده بود.
  • بدون نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    9 10
    عالیه.حتما انجام بشه
  • بدون نام IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    20 5
    يعنی به نظر شما جوانان اروپايی به اين خاطر معتاد نمی شوند که مواد پيدا نمی کنند؟ و اگر اجازه ترانزيت مواد به اروپا را بدهيم جامعه آنها هم پر از معتاد می شود؟ خيلی ساده انگارانه است
  • بدون نام IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    20 6
    ببین ایرانی به چه سقوطی دچار شده
  • ارمان IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    11 10
    اینهایی که به کامنتها ی موافق با پیشنهاد، منفی میدن یا خودشان قاچاقچی هستند یا جز بر و بچ موادیها هستند . شما موافق قتل عام جوانان مرزدار ایران هستید بخاطر اروپائیها .
  • خودبین IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
    11 4
    مسئله اصلی که ما باید یاد بگیریم این است که اول از همه باید به فکر منافع مملکت خودمان باشیم و بعد برای جهانیان کار کنیم. به ما چه مربوط که اروپایی ها چه کار می کنند. ما باید به فکر جوانان خودمان باشیم و بعد به بقیه فکر کنیم.
    • رويا IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
      7 12
      راست ميگه ما بايد به فكر خودمان باشيم مگه اروپايي ها براي ما ايراني ها كاري كردند جز تحريم؟؟؟
  • بنده خدا IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    5 13
    مگر فتوای مقام معظم رهبری بر ممنوعیت سلاح هسته ای را نشنیده اید؟ این ممنوعیت به خاطر آسیبهای انسانی بسیار زیاد و فاجعه بار این سلاحهاست. حال پیشنهاد می دهید سلاح وحشتناکتری مثل مواد مخدر را برعلیه دشمنانمان به کار ببریم؟ در کجای قاموس دین و مذهب و فرهنگ و آیین ما چنین زشتی و پلیدی روا داشته شده است؟ به جای چنین روشهای نادرست ، راهکاری بیاندیشید که نتایج تلاشهای ما در همان سازمانهای ببین المللی به روش و وجه درست تر و ملموس تری به نمایش در آمده و اهمیت کارمان و شهدایمان را به ایشان بفهمانیم. یکی از بهترین روشها استفاده از سازمانهای بین المللی و گروههای بشردوستانه غیر دولتی در کشورهای غربی و استفاده از رسانه های آنهاست . مطمئن باشید جواب میدهد.
  • حزب الله IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    8 9
    خیلی خوبه من هم موافق هستم امیدوارم اجرا بشه خدا گفته باید مکر مکر کنندگان به خودشان برگردد
  • عباس IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    16 8
    واقعا در آموزه های دینی میتونید برای این پیشنهاد تاسف برانگیز شواهدی پیدا کنید؟نه تمدن ایرانی نه آموزه های اسلامی ونه ... اجازه چنین کار غبره اخلاقی را به ما نمیده.
    • بدون نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      7 7
      کسی که به این حرف درست منفی داده باید از خودش خجالت بکشه.
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    12 7
    با این پیشنهاد شما بدلیل رعایت معیارهای انسانی موافق نیستم کار زشت همیشه ز شت است در هر زمان و در هر مکان و توسط هرکسی انجام شود اینطور نیست اگر دیگری عمل نادرستی انجام داد خیلی بد است و اگر من همان عمل بد را انجام دادم خیلی هم خوب است رعایت موازین اخلاقی و عمل به فتاوای علما مبنی بر حرام بودن تهیه و توزیع مواد مخدر مانع اصلی برای اجرای این پیشنهاد شما است
  • مجید EU ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    14 10
    ما در دینمون مروج خوبی ها و پاکی ها هستیم ایا به صرف که دشمن چنین کار کثیفی انجام بده ایا ما باید با پلیدی مقابله به مثل کنیم؟ اعتیاد چیزی نیست که از اونور دنیا یکی بیاد بگه بکش ما خودمون هستیم که خودمون رو گرفتار کردیم . بنظرم چنین تفکری هم پلیده چه برسه به اجرا . ما انسانیم . اگه دولت یک کشوری کاری پلید انجام داد نباید مردمانش تقاص پس بدهند! متاسفم از مردمم که مدعی مسلمانی هستند ولی راضی میشن یه خانواده در اروپا یا هرجای دنیا از هم پاشیده بشه !! ما باید روشی داشته باشیم که دشمن نتونه به ما ضربه بزنه . خدا عاقب همه مون رو ختم به خیر کنه .
    • بدون نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      7 6
      اقا مجید به نظر من شما یه مقدار بیش از حد جدی گرفتی.این پیشنهاد میتونه یه حربه قوی باشه تا کشور از زیر بار یه سری فشارها خارج بشه.
  • mohamad IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    9 3
    اروپا در مقابله با ایران دچار لجاجت و خباثت شده در این موضوع هم پیامد منطقی تحریمها میتواند کمبود بودجه در مقابله با قاچاقچیان و چشم پوشی از ترانزیت آن باشد. راه رفع نگرانی حقوق بشری اروپا, اخذ تعهد از قاچاقچیان مبنی بر عدم توزیع در ایران است. قطعا سود سرشار فروش با یورو وسوسه انگیزتر است تا ریال. بدینوسیله دغدغه خانم اشتون هم ازبین میرود.
  • سيامک IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    10 4
    خيلي عاليه//هم همسايه هامون به يه نوايي مي رسند اقتصاد افغانستان شکوفا ميشه و هم شعار اقتصاد بدون نفت جامه عمل پوشيده مي شه و نفت هم ميمونه براي نسل بعد ؛البته اشتغال زايي خوبي هم داره من فکر کنم بهترين را دور زدن تحريم هاست .البته درآمد ناخالص ملي ما رو هم خيلي ميبره بالاو مي توان روي فراوردها هم حساب کرد
  • بنده خدا IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    13 8
    چه پيشنهاد انساني و اخلاقي و اقعا اين هوش و اخلاقيات بالا را ارج مي نهيم!!! در جات اخلاقي بالاي دوستان ما را كه شرمنده كرد.
    • محمد IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
      2 5
      تریپ روشن فکری برندار لطفا! توی جنگ وقتی نکشی کشته میشی حرف شما مثل اینه که بری جنگ بعد دلت نیاد سرباز دشمن را با تیر بزنی خب اونوقت سرباز دشمن هم حسابی از خجالت روشنفکری شما درمیاد
    • محمد IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
      2 5
      ضمنا دوستان روشنفکر خیلی جوش نیاورند اینکار اخلاقیه چون ما در جنگیم اگر یک تیر نزنی گلوله باران میشی. فرق مواد مخدر و سلاح اتمی هم در اینه که توی سلاح اتمی مردم عادی انتخابی برای نابود نشدن ندارند اما مواد مخدر دست خود آدمه که بره سمتش یا نه. این دوستان اگر سربازان معصومی را که سر بریده و ناخن کشیده و دستشان را در روغن سرخ کرده بودند را می دیدند دیگه اینقدر ژست انسان دوستانه نمی گرفتند
  • Mahdi AT ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    6 6
    این بسیار بسیار کار خوبیست، ولی‌ نه‌ به صورت علنی بلکه از طریق مخفی‌ و ارتباط با ریشه‌های ارسال این مواد افیونی نقاط مثبت این کار: ۱) قسمت عمده این مواد از کشور رد می‌شود بدون آسیب به ما ۲) شناسایی ریشه‌های ارسال این مواد و وابستهٔ کردن آنها ۳) توزیع درآمد این کار برای معالج ی معتادین ۴) تحت فشار قرار دادن همانهایی که از حقوق بشر اوروپایشان دفاع میکنند ......
  • بدون نام EU ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    7 5
    خدا پدر و مادرت رو بیامرزه مسئولین که نتوانستند اشتغال زایی کنند اما با این طرح شما حداقل 2 میلیون ایجاد شغل میشه دیگه نه کسی اعدام میشه نه نیروی انتظامی میخواد هزینه کنه و وقتی چیزی عادی بشه کمتر مردم خودمون دنبالش میرند و هم کم کم اروپاییها و غربیها ضعیف تر میشند و کلی ارز هم وارد کشور میشه صددرصد موافقم
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    7 1
    جناب شما یه سر برو سیستان "قاچاق بر" از مواد تا کالای عادی فرقی نداره. عموما اینها گرفتار انواع فقرها هستند. اقتصادی - فرهنگی و اجتماعی. کسانی در سراسر جهان با زندگی های آنچنانی و قدرت و تشکیلات و بعضا و عموما صاحبان قدرت ... مسئول مواد مخدرند. گرفتن چند قاچاق بر و اعدام آنها مشکلی را حل نمیکند. راه حل شما هم شبیه شوخی است. دلیلش را خودت می دانی
  • مصطفی IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    5 8
    اگرچه این پیشنهاد به لحاظ اخلاق فردی، غیراخلاقی تصور می شه اما در تعریف اخلاق سیاسی، ملاک اخلاقی بودن یا نبودن یک فعل، نفع عمومیه؛ بنابراین پیشنهاد ترانزیت مواد مخدر به اروپا به عنوان یک تاکتیک سیاسی چون نفع مردم کشورمون رو در بر داره، اخلاقی محسوب می شه. اما به نظرم اگر این کار همراه با اعلام رسمی باشه، به لحاظ تبلیغاتی علیه کشور مورد سوء استفاده قرار می گیره و کشورهای اروپایی با حربه «اخلاقی نبودن» دقیقا مشابه برخی سوءتفاهم هایی که بعضی از کاربران همین پست داشتن، استراتژی ترانزیت مواد به غرب رو به عنوان عقب نشینی ایران در مبارزه با اعتیاد تلقی می کنه و کلی جنگ روانی راه می اندازه درباره اینکه پول این ترانزیت به جیب کی میره و از این حرفا. پس باید به طور غیر رسمی این سیاست رو عملی کرد.
  • رحماني MY ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    6 2
    خواهش مي كنم در صورت صدور حكم اعدام به آقاي شهيد خبر دهند كه ايران حاضر است قاچاقچيانش را به اروپا يا آمريكا منتقل كند تا حقوق بشر بدست شما بشر دوستان حفظ شود و همين خبر را براي هر اعدامي در بوق و كرنا ي رساناهاي بين المللي بكند تا ببينيم كه چه كسي حاضر است ضامن آنها شود و يا بشردوستانه آنها را بپذيرد
  • محمد IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    1 5
    موافقم اینطوری حتی میشه از قاچاقچیان مالیات هم اخذ کرد که در این وضعیت تحریمی که آنها برای ما ساختند می تواند کمکی برای دولت باشد. ضمن اینکه میزان پخش مواد در ایران بسیار پایین خواهد آمد چون بازار دست به جیب تر و کم دردسرتری گیر قاچاقچیان خواهد آمد.
  • دهقان IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    2 10
    من اگر مي توانستم تمام زمينهاي كشاورزي ايران را هم مثل افغانستان و پاكستان ترياك مي كاشتم و تمام آنرا به كشورهاي اروپائي و امريكائي و ديگر كشورها صادر مي كردم.
    • توحيدي فرد IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
      2 6
      در پاسخ به نظر برادر دهقان بايد بهترين جايزه به ايشون تعلق بگيره و من خيلي از نظر ايشون واقعا خوشم اومد و به نظرم قاطعانه نظر دادند. و آن برادري كه ايه قران و مكرو و مكرالله . . . . را پيشنهاد داده بودند اقايون به اصطلاح رو شنفكر كه نظر مخالف رو دارند عرض كنم كه شما حق داريد مخالف باشيد چون منافع خانم اشتون و روشنفكران فراري به خطر ميفته و دوست ندارن قاچاقچيان محترم !!! فدا شوند. چون از حقوق بشر بدور است كه اينها اعدام شوند !!! و ايكاش خدمات قاچاقچيان غيور به اروپا ميرسيد تا لاقل بفهمند ما چي ميگيم.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    5 8
    موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم موافقم
  • بدون نام EU ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    4 3
    اسمش بده درآمدش خوبه.
  • بدون نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    3 4
    آفرین
  • بهروز KW ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    3 4
    در یک رویارویی، وقتی طرف مقابلت با نامردی مبارزه می کنه، آیا باید مردانه مبارزه کرد و باخت؟ من پیش نهاد می کنم ، ایران به جز کمک به ترانزیت گسترده ی افیون به اروپا باید روند قاچاق دلار تقلبی را هم تسریع و تشدید کند. عزیزانی که مخالفند، در حالت خوش بینانه، هیچ شناختی از زمین بازی و شرایط نزاع ندارند و در حالت بدبینانه اش، دست در دست دشمن دارند.
  • بی نام و غیر قابل انتقال به غیر IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    4 2
    تصور کن : یک قاب بسته از پشت در چوبی بسته ای که مربوط به یک اناق انباری است و رو به اتاقی باز می شود که هانی بن عروه توی ان دراز کشیده و ابن زیاد پشت به ان درب ،جلوی بیمار نشسته.هانی صدا میزند آب برایم آب بیاورید و این رمز بین او و مسلم بن عقیل است که در پشت درب منتظر فرصت مناسب برای کشتن ابن زیاد است برای اینکه حسین کشته نشود برای اینکه اینهمه مصیبت به بارنیاید. برای اینکه... از مسلم گله کردندکه چرا آن دم نکشتی اش، مسلم گفت پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم فرمود: «مؤمن كسي را ناگهاني نمي كشد».ببین! ناجوانمردی از شیعه بر نمی آید حتی اگر به ضررش باشد. این عقیده وسوسه انگیز و خطرناک را کنار بگذارید و بگذارید تا چهره ما بیش از این در میان مردم دنیا و خدای خود مخدوش نشود.
  • سلحشور MY ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
    0 0
    آقايان چرا اينقدر شلوغش ميكنيد مگر ما قرار است كسي را معتاد كنيم ما فقط بايد بگذاريم مواد مخدر ترانزيت شود و به سر يك مرز خروجي برسد خوب هر كدام از كشور هاي كه مايل بودند جلويي ورودش را بگيرند محموله ها را معدوم كنند هر كدام هم كه نخواستند سر مرزهايشان جلويي اين محموله ها را بگيرند خودشان ميدانند و مملكتشان خيلي ناراحتند نيرو بفرستند ايران جايي بچه هاي ما جوانان آنها هم كشته شوند كجايي اين ايراد دارد
  • اصغر IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 0
    ترانریت کنیم