برای استمرار آرامش بازار ارز؛ سوال از رئیس جمهور را پس بگیرید!

1- سیاست‌های دولت برای تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان و واردکنندگان از طریق مرکز مبادله ارزی بتدریج آثار مثبت خود را آشکار می‌کند و فضای بازار ملتهب ارز به سمت آرامش پیش می‌رود. طی روزهای اخیر فاصله بین نرخ ارز مبادله‌ای و بازار آزاد به پایین‌ترین  سطح پس از دوره کوتاه التهاب ارزی رسید و ارز آزاد در روزهای اخیر با نرخ کمتر از 3000 تومان در بازار آزاد معامله می‌شود و با توجه به افزایش عرضه ارز در بازار نسبت به تقاضا، پیش‌بینی می‌شود روند کاهشی نرخ ارز ادامه یابد و دوره آرامش در بازار استمرار یابد.
2- دومین سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور طی روزهای اخیر از سوی هیات رئیسه اعلام وصول شد و به آقای احمدی‌نژاد برای پاسخگوئی ابلاغ گردید. سوال و استیضاح حق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است و آنها که نسبت به مشکلات مردم نگران هستند نگرانی خود را از طریق سوال به دولت ابلاغ کرده‌اند و انتظار دارند با پاسخ‌های منطقی رئیس جمهور، هم ابهامات مرتفع شود وهم مردم و نمایندگان در جریان سیاست‌های دولت قرارگیرند. محور اصلی پرسش‌های نمایندگان نیز حول محورهای التهابات ارزی و مشکلات ناشی از آن است و به گمان آنها استفاده از این حق قانونی می‌تواند به آرامش بازار و کاهش مشکلات مردم کمک کند.
3- اگرچه در پی سخنان رهبر انقلاب و تاکید ایشان بر حفظ آرامش سیاسی جامعه، انتظار می‌رود فضای مجلس و اظهارات نمایندگان و پاسخ‌های رئیس جمهور در چارچوب قانون و با رعایت ملاحظات فضای سیاسی کشور باشد ولی تجربه دور نخست سوال نمایندگان بسیاری از دلسوزان انقلاب را نگران جلسه طرح سوال از رئیس جمهور نموده و  تنش و التهاب در این نشست را اجتناب ناپذیر می‌دانند.
4- تردیدی نیست که در صورت ایجاد تنش در جلسه طرح سوال، موج التهاب آن سریعا به جامعه منتقل خواهد شد و این التهاب می‌تواند بر آرامش موجود در بازار تاثیر منفی بر جای گذارد و موج دیگری از بی ثباتی در بازار را پدید آورد. نگاه خوشبینانه به این نشست و اظهار امیدواری و توصیه به طرفین برای رعایت ملاحظات جامعه نیز نمی‌تواند ریسک آن را توجیه کند.
 
پیشنهاد می‌شود با توجه به آرامش موجود در بازار ارز- که در واقع هدف نمایندگان از طرح سوال نیز همین است- نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از حق قانونی خود به نفع آرامش فعلی بگذرند و امکان استمرار این فضا را فراهم کنند. این تصمیم  به نفع ملت و در جهت مصالح ملی است و می‌تواند امیدها را برای استمرار یک فضای آرام در اقتصاد  کشور افزون سازد . این آرامش قطعا به فضای همدلی سیاسی در کشور کمک خواهد کرد و امکان همکاری بیشتر قوا را برای حل مشکلات مردم فراهم می‌کند و بنظر می‌رسد انتظار و مطالبه مردم و رهبری نیز باشد. 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد حسین IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    9 0
    این هم یک دعوای زرگری جدید و البته بدون سرانجام است
  • بدون نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    14 1
    بفرمایید این یک پیشنهاد است یا تهدید؟
  • ايراني US ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    10 0
    نتيجه تمام اين شرايط و كشمكش ها به ضرر مردم خواهد بود
  • بدون نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    8 0
    اتفاقابدلیل سوال بازارفعلاآرامش گرفته .
  • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    8 0
    مثل زمان انتخاب آقای مرتضوی .آرامش بازارارزناشی ازسوال نمایندگان است که پاسخی برای آن وجودندارد.
  • سیدعباس KW ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    0 6
    پیشنهاد خوبی است. به طور قطع امروز بازار نیازمند آرامش است و مطالبات نمایندگان می تواند از روشهای دیگری مثل جلسات صمیمی و خصوصی دنبال شود. فضای دوستانه باعث آرامش مردم و بازار می شود.
  • عباس بهزادی مقدم IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    0 0
    چرا برای کاهش قیمت ارز یکباره در رفتارهای تنش آفرینتان تجدید نظر نمی کنید بیایید به تمام دنیا اعلام کنید جمهوری اسلامی فقط به فکر رشد خودش است و به دنیا کاری ندارد نه به اسرائیل کاری دارد و نه به سوریه فقط به خودش کار دارد و تمام