عبدی می‌گوید احمدی نژاد قصد دارد با مطرح کردن چالشهای جدید، چالشهای قدیم خود را پوشش بدهد.

عباس عبدی در مورد اقدامات اخیر آقای احمدی نژاد گفت: به طور کلی این سیاست همیشگی و دنباله دار آقای احمدی نژاد است که وقتی مسائلی پیش می آید که باید در قبال آن پاسخگو باشد سعی می کند به صورت تهاجمی یک مساله جدیدتری را مطرح بکند تا مساله اصلی را تحت شعاع قرار دهد. هر چند ممکن است این مساله جدید حق وی هم باشد و من هم نسبت به طرح آن اعتراضی ندارم ولی این را برای این مطرح می‌کند که مساله اصلی فراموش شده و به حاشیه برود.
وی ادامه داد: مشکل دیگر این است که رئیس جمهور یک نوع شیوه تقابلی را با دو قوه قضاییه و مقننه انتخاب کرده که این دو قوه قادر نیستند با نحوه موجود مقابله خود با او پیروز شوند و یا یک کنش موثری را نشان بدهند . و این جزیی از سیاست های عمومی رئیس دولت است که در صدد ایجاد فضای تبلیغاتی است. مانند همان بحث هولوکاست که زمانی مطرح کرد و الان داریم هزینه‌اش را می‌دهیم. در داخل هم سعی می کنند مسائل جدیدی را مطرح کنند که دیگران را تحت فشار قرار دهند.  

گزیده صحبت‌های عبدی در ادامه به نقل از الف می آید:
*  احمدی نژاد اصلاً نگران طرح سوال از سوی مجلس نبود و نیست چون این مجلس قادر نیست از او بطور موثر سوالی را بکند به خاطر اینکه قادر نیست در برابر نوع پاسخی که وی می دهد تصمیمی موثر له یا علیه او بگیرد . رئیس جمهور هر پاسخی بدهد مجلس نمی تواند هیچ کاری بکند، مثل دفعه پیش، بنابراین مجلس نمی تواند با سوال کردن از وی گامی را به جلو ببرد.
*  بیشتر مساله اقتصادی و قیمت ارز زمینه این نوع نامه نگاری ها و اقدامات را فراهم کرده، بحران کنونی اقتصادی باعث این اقدامات رئیس جمهور شده است ، پیش بینی قبلی من که چند بار هم بیان کرده‌ام این بود که ایشان در طی یک سال آخر شکاف زیادی با کل سیستم پیدا خواهد کرد.
* رئیس جمهور برای اینکه بتواند در آینده جای پایی داشته باشد چاره ای ندارد جز این که چنین اقداماتی را انجام دهد چون هر کس دیگری که غیر از افراد منتسب به وی در تابستان سال بعد جای وی بیآید، همه مشکلات را به عهده او خواهد انداخت و لذا گمان می‌کند که در این صورت نابود می‌شود و ادامه روند موجود هیچ نتیجه ای برایش ندارد . بنابراین بناچار یا باید از اکنون جای پایی مطمئن برای خودشان جور کنند یا اینکه رئیس جمهور بعدی از خودشان باشد.
* منطق دستگاه قضایی و نحوه برخورد آنها باید دقیق‌تر می‌بود، در تمام دنیا سیاستمداران و روسای جمهور اظهارات سیاسی می‌کنند اما دستگاه های قضایی باید اظهار نظر حقوقی کنند. من فکر می کنم جواب دستگاه قضایی به شکلی بود که شرایط را برای چنین پاسخی از رییس دولت فراهم کرد که قابل پیش بینی بود و می توانست رقبا را به حاشیه ببرد و همین هم اتفاق افتاد.
* برای دستگاه قضایی خوب نیست که بر اساس سیاست و مصلحت سنجی و اینگونه حرفها نظر بدهد، به نظر من دستگاه قضایی باید یک بازنگری جدی در رفتار خودش ایجاد کند. من کاری به حکم و زندانی کردن آقای جوانفکر و ... ندارم ولی زندان کردن او در آن شرابط قابل فهم نبود چون خانم فائزه هاشمی را زندان کردند پس جوانفکر هم زندان کنند . قبلا شنیده بودیم که وقتی فائزه هاشمی را زندان خواهند کرد که جوانفکر نیز راهی زندان شود و یا بعد سعید تاجیک را نیز زندان کردند .
* اینها درست نیست و دستگاه قضایی باید کلاً از سیاست کنار برود و بر اساس مر قانون عمل کند و اگر آقای رئیس دولت می تواند از زندان بازدید کند باید کاملاً شرایطش فراهم باشد و اگر هم رئیس جمهور در این بین حقی ندارد می بایست مطابق قانون و با ادبیاتی قانونی پاسخ داد و جوابی مانند "مصلحت نیست" و "شما به وضعیت اقتصاد بپردازید" در شان دستگاه قضایی نیست.
* اگر رئیس دولت یا یک وزیر حرف بی ربطی بزند خیلی مساله نیست همچنانکه در تمام دنیا روسای جمهور و نمایندگان مجالس حرفهای بی ربط زیادی می‌زنند، اما دستگاه قضایی طوری باید حرف بزند که گویی فصل الخطاب است. دستگاه قضایی سیاست را به معنای دقیق کلمه باید طلاق دهد آن هم سه طلاقه.
* اصولگرایان اگر فکر می‌کنند که احمدی نژاد دوره‌اش سر آمده و همین طوری مفت و مجانی کرسی ریاست را تحویل می‌دهد اشتباه کرده‌اند.هزینه رفتار خارجی او را در قیمت ارز و تحریم باید بدهند و نتیجه رفتار سیاسی داخلی اش هم دیر یا زود باید پرداخت شود و هر چه زودتر بدهند به نفع آنان است.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    107 5
    توبه فرمايان چرا خود توبه کمتر می‌کننــــــد؟ گوييا باور نمی‌دارنـــــــــــــــــــــد روز داوری کاين همه قلب و دغل در کار داور می‌کننـــــد يا رب اين نودولتان را با خر خودشــــان نشان
  • بدون نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    235 8
    عباس عبدی راست میگه. احمدی نژاد با خاتمی و هاشمی فرق داره. مفتی مفتی دست از پستش برنمیداره!
    • محمد IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      اون دوتا کجا راحت دست کشیدن؟
    • بدون نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      23 3
      تابستان سال بعد معلوم میشه کی راحت از پستش دست میکشه خاتمی نجیب یا هاشمی مظلوم. یا احمدی نژاد ریییس!
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    42 5
    آقای عبدی اگرچه با بخشی از این نظرات مخالفم اما در مجموع گل گفتی.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    82 5
    کجایند کسانی که تا دیروز برای احمدی نژاد همه کار میکردن.واقعا دولت یار این بود؟ ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار تا ..............
  • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    124 6
    خدا به این ملت رحم کنه
    • بدون نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      29 1
      چرا پای خدارو می کشی وسط ،ملت خودشون باید یه فکری به حال خودشون بکنن...
  • ساناز IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    7 102
    حالا سیاست خارجی رییس جمهور قبلی خیلی خوب بود!!!!!!!!!! کلی منت غرب راکشیدند !!!غربی ها هم تره برایشان خورد نکردند حتی چشم گفتنشوننو تحویل نگرفتن !!!؟؟؟البته عادت غربیهاست حاکمان کشورهای عربی که چقدر برایشان خوش خدمتی کردند
  • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    6 89
    انلاین! این اقای عبدی چکاره هست...!!؟؟ هیچ می دانید دست به هرکاری که علیه احمدی نژادمی زنیدالحمدالله به ضررخودتان تمام میشود..!!؟؟ پس.....
  • بدون نام DE ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    87 5
    دولت آقای احمدی نژاد، بدهی فراوانی به ملت ایران دارد که جبرانش، چندان هم ساده نیست.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    14 81
    تخصص آقای عبدی بالا رفتن از دیوار است. مخصوصا حالا که دیواری کوتاهتر از احمدی نژاد پیدا نکرده اند.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    8 31
    با توجه به روحیه بسیجی و ایمانی که از ایشان سراغ دارم ایکاش یک مقدار من بودن را کنار بگذارن در زمان باقی مونده یک کار انقلابی بکنند تا یادگار خوبی از خودشان بجا بزارن کافیه از یک عده آدم دلسوز و متخصص نظر بگیرن مطمئن باشند میشود برای این مردم کاری کرد. خداوند به ایشان برای درک صحیح موضوع کمک کند.
  • يك ايراني هاج و واج مانده IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    23 1
    اقاي عبدي درست ميفرمايند اقاي احمدينژاد به راحتي از قدرت دست نخواهد كشيد
  • بدون نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    12 1
    کلا بنده با عباس عبدی موافقم!
    • احسان IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
      9 2
      و همچنین با زیباکلام.
  • جواد IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    7 1
    فقط برای احمد آقای مشایی بیت ابوالسعید ابوالخیر کفایت میکند: يا رب تــو ز خــواب نـاز بــيدارش کن وز مستي حسن خويش هشيارش کن يا بـي خـبرش کـن کـه نداند خود را يا آنــکه ز حـــال خــود خــــبردارش کن