مرگ مشکوک پزشک مشمول خدمت بازداشتگاه کهریزک، اذهان بسیاری از نهاد‌ها و مسئولان را به خود مشغول کرده است.

سپیده سعیدی: مرگ مشکوک پزشک مشمول خدمت بازداشتگاه کهریزک، اذهان بسیاری از نهاد‌ها و مسئولان را به خود مشغول کرده است. در حالی که این سرباز 25 ساله در تبریز زادگاه خود دفن شده است و پزشکی قانونی علت مرگ وی را سکته قلبی گزارش کرده است و دکترعلیرضا مرندی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز پایین آمدن سن آنفارکتوس را دلیل مرگ وی می‌داند! دادستان تهران برای مرگ مشکوک این پزشک پرونده تشکیل می‌دهد و کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برای پی بردن به چگونگی علت مرگ این جوان سپاه و وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی را درگیر ماجرا می‌کند. دکتر شاهرخ رامین سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در این رابطه اظهار می‌کند که اول دلیل مرگ را پیگیری کردیم و بعد اجازه دفن این پزشک جوان صادر شد!

 پیگیری مرگ مشکوک این پزشک جوان به کجا انجامید؟
در حال حاضر دکتر مسعود پزشکیان یکی دیگر از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان در حال پیگیری ماجراست اما باز هم آنقدر این موضوع مهم به نظر می‌رسد که اذهان اکثر نمایندگان مجلس را به خود معطوف داشته است.

 علت این سماجت برای مشخص شدن مرگ این پزشک جوان چیست؟
به نظر می‌رسد که نمایندگان اقدامی عادی را انجام می‌دهند و پیش از این هم از این دست پیگیری‌ها انجام داده‌اند. این پزشک جوان هم در حال حاضر در بازداشتگاه کهریزک فوت کرده است که پیگیر آن هستیم.

 علت این تحقیق و تفحص می‌تواند فوت در بازداشتگاه باشد؟
بی‌تأثیر نیست. ما هم می‌خواهیم مطمئن شویم که مرگ عادی بوده است و بعد از مرگ این جوان حرف بزنیم.

 اولین گامی که برای تشخیص دلیل مرگ برداشتید چه بود؟
ما در اولین گام جسد را به آزمایشگاه سم‌شناسی فرستادیم تا اگر در بدن این پزشک سمی شناسایی شد بتوانیم دلیل مرگ را چیزی به جز آنفارکتوس اعلام نماییم که البته بعد هم ‌باید گزارشات دیگری اعلام ‌کنیم.

 اما گفته شده که جسد دفن شده است و تازه پرونده‌ای در دادستانی تهران تشکیل شده است؟ با این حساب ‌باید دوباره جسد کالبدشکافی می‌شد؟
نه این‌طور نیست اول برای کالبدشکافی و سم‌شناسی در بدن اقدام شده است و بعد ادامه کارها صورت گرفت است

 اینکه جسد دفن شده؟
بله، آزمایشات انجام شده است.

نتیجه؟
همان‌طور که گفتم هنوز مشخص نیست و برای نتیجه آزمایش باید صبر کرد.

اگر نتیجه مشخص نیست چرا اجازه دفن صادر شده است؟
کاری نمی‌شد کرد. امیدوارم همین آزمایش نتیجه را معلوم کند. به هر حال مرگ این جوان بسیار مشکوک بود، چرا که او بسیار جوان بود و مردم هم بدانند که نمایندگان مجلس در هر صورت به دنبال ارائه نتیجه هستند و این موضوع تا چند روز دیگر مشخص خواهد شد.

دقیقاً مطلع هستید که چند روز دیگر می‌توان از نتیجه این آزمایش با خبر شد؟
فکر می‌کنم پزشکی قانونی تا یک‌شنبه آینده یعنی روزی که جلسه‌ای در این رابطه در کمیسیون برپا می‌شود بتواند به ما پاسخ لازم را بدهد.

 از پیگیری‌های دادستانی تهران، نیروی انتظامی و کمیسیون امنیت ملی با خبر هستید؟
می‌دانم که آنها هم در حال پیگیری هستند اما هرکدام از این مراجع از ناحیه خود مسئله را دنبال می‌کنند و کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هم تنها با پزشکی قانونی در تماس است و از این طریق علت مرگ دکتر رامین‌ پوراندرجانی، سرباز مشمول خدمت در بازداشتگاه کهریزک را جویا می‌شویم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 25429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =