واحدمرکزی خبر:

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به مجتمع تسلیحاتی یرموک در سودان از حریم هوایی عربستان سعودی در سواحل دریای سرخ عبور کردند.
شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه با اشاره به این مطلب افزود بر کسی پوشیده نیست که جنگنده های اسرائیلی ، مجتمع صنایع نظامی یرموک را در جنوب خرطوم بمباران کردند.
کارشناسان و تحلیلگران نظامی اسرائیلی نیز تأیید کردند جنگنده های اسرائیلی بر فراز سواحل عربستان سعودی در دریای سرخ پرواز کردند و به این مجتمع یورش بردند .
احمد بلال عثمان وزیر اطلاع رسانی سودان اعلام کرد رژیم اسرائیل مجتمع یرموک را بمباران کرده و شواهدی نیز پیدا شده که بقایای مواد منفجره ساخت اسرائیل از جمله آنهاست.
بلال گفت :«ما اکنون معتقدیم این حمله ظالمانه نیز کار اسرائیلی هاست. هدف اصلی آنها نیز ضربه زدن به قدرت نظامی و جلوگیری از پیشرفت آن است ».
این نخستین بار نیست که اسرائیل حریم هوایی کشورهای عربی را نقض می کند و آخرین بار هم نیست که جامعه بین المللی جنایات اسرائیل را علیه ملتهای عربی نادیده می گیرد .
جالب توجه آن است که اتحادیه عرب که همواره علیه ملت سوریه تحریک می کند سکوت کرده است. گویا سودان عضو این اتحادیه نیست.
اما سوریه این حمله را نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل دانست که حاکمیت کشورها را تضمین کرده است.
سوریه از شورای امنیت خواست به درخواست دولت سودان برای محکوم کردن این حمله ظالمانه پاسخ دهد .
حمله هوایی اسرائیل به مجتمع یرموک همچنین با تشدید حملات مکرر اسرائیلی ها به غزه همزمان بود و در راستای تمایلات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل صورت گرفت تا از حوادث امنیتی برای افزایش فرصتهای انتخاباتی آنان در انتخابات زودهنگام بهره برداری شود.
آنها از چند دستگی کشورهای عربی و سرگرمی آنها به توطئه علیه سوریه و حمایت از گروههای تروریستی مسلح در سوریه بهره برداری می کنند.
برخی از کشورهای عربی به فشارهای خود به تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری ادامه می دهند تا
از درخواست خود که برای عضویت در سازمان ملل متحد منصرف شوند .
این حال و روز اعراب است که علیه سوریه توطئه و در مقابل جنایات اشغالگران در فلسطین و سودان سکوت می کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    62 39
    پس این عمر البشیر به چه دردی می خوره، فقط بلده دیکتاتوری کنه آبروی کشورهای اسلامی رو ببره، دو تا موشک میزد به این هواپیماها خوب....
  • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    88 24
    عجب بابا به ما چه درد خودما زياد است سوريه را ول كنيد!
    • بدون نام IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
      6 17
      اگر درد داریم دلیل نمیشه کشورهای مسلمان را ول کنیم... البته شما باید کمی فکر کنی که بودجه های ان-میلیاردی که آمریکا برای رژیم صهیونیستی در نظر میگیره برای چیه؟؟؟چرا باید دولت محمدمرسی را همه کشورهای ارتجاع عرب آمریکا ترکیه باید کمک میلیاردی کنند؟؟؟ یکم خداییش منصف باشید اگر ما مشکل داریم در مملکت خدا وکیلی دیگه زیر یوق چهار تا مثل ملک عبدالله و شیوخ عرب و امثال اردوغان نیستیم... و حداقل میخواهیم مسلمان با مسلمان اتحاد داشته باشد... به نظر من مطمئن باشید اگر سوریه و حرب الله و عراق و... نبودند وضع ما هزار برابر بدتر بود چون ما تک و تنها در میان ان-کشور دشمن بودیم... نگاه کنید به عزت ملت ایران در بین دیگر کشورها آنوقت متوجه میشوید جلوی استکبار ایستادن آرزوی دیرینه خلیلی از آنهاست....
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    14 19
    هواپیمای جنگی فقط در اختیار دولت هاست پس قطعا یک کشور به سودان حمله کرده و تمام شواهد نشان میدهد کار اسرائیل بوده واقعا متاسفم برای کسانی که خودشان را به نفهمی زده اند و سکوت کرده اند و خدا منافقان را قطعا رسوا میکند بی غیرتی بعضی ها بسیار مشمئز کننده است که متاسفانه در کشور ما هم از آنها وجود دارد
  • آرش IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    30 2
    دوتا موشک میزد بهشون!!!؟بیچاره اصلا" نفهمید که هواپیماهای اسرائیلی کی آمدن و زدن و رفتن.
  • بدون نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    6 6
    ریشه همه دردهای دنیا مشترکه.
  • بدون نام NL ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    18 3
    جنگنده های اسراییل چه نیازی داشتند از مرز هوایی سعودی استفاده کنند؟ با توجه به اینکه بندر ایلات اسراییل در دریای سرخ است، اسراییل میتوانسته مستقیما وارد حریم هوایی بین المللی بر روی دریای سرخ شود بدون آنکه حریم هوایی سعودی یا مصر را نقض کند و سپس وارد حریم هوایی سودان بر روی دریای سرخ شود. و جنگنده ها نیزای نداشته اند مسافتی را بیهوده به سمت شر ق بر روی سواحل سعودی بروند و دوباره به غرب بیایند برای ورود به حریم هوایی سودان. من فکر میکنم رسانه سوری خواسته به نوعی سعود را همراه با اسراییل در این جریان جلوه دهد در صورتی که در واقعیت چنین احتمالی بعید است.
    • صداقت IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
      6 1
      اسرائیل ازاین حمله چندمنظورداشت که ظاهرمساله زدن اون کارخانه تسلیحاتی بود،امایه منظوردیگه اسرائیل وانتخاب اون مسیردورتربه این دلیل بودکه نشون بده هواپیماهای جنگنده اسرائیل توان اجرای عملیات دراون مسافت روهم دارن که اگردقت کنیددقیقامسافتش برابربا نیروگاه ومراکزغنی سازی ایران .(البته اونهامگراینکه بتونن پس ازطی همچین مسافتی به یه کشوربدبخت بیچاره ای مثل سودان حمله کنن نه ایران عزیزما)
  • بدون نام NL ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    23 3
    ببخشید ولی یک نکته اینجا مطرح است در خبر نوشته شده کشورهای عربی بر تشکیلات خودگران فلسطینی به رهبری محمود عباس فشار می آورند تا درخواست خود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل را پس بگیرد ! تا جایی که ما دیده ایم و خوانده ایم و در جریان نشست های اتحادیه عرب هم شاهد بوده ایم تمامی کشورهای عربی از عضویت فلسطین در سازمان ملل و اعلام تشکیل کشور مستقل فلسطینی حمایت کرده اند و اما ایران تنها کشور اسلامی است که علنا و صراحتا عضویت فلسطین در سازمان و در خواست محمود عباس را توطئه ای صهیونیستی نامیده است! ظاهرا رسانه سوری این موضوع را فراموش کرده بود.
  • علي سليمي IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    11 2
    اين موضوع كه اسرائيل كشوري متجاوز و خونخواراست براي همه روشن است اما وارونه جلوه دادن اخبار واقعي كاردرستي نيست و چيزي راتغييرنمي دهد