در ادامه سلسله نشست‌های موسسه معرفت و پژوهش این هفته ضیاء موحد میهمان این موسسه خواهد بود.

نشست‌های پنج‌شنبه‌های موسسه معرفت و پژوهش این هفته نیز با یک سخنرانی دیگر ادامه می‌یابد. پنج‌شنبه این هفته ضیاء موحد در این موسسه درباره «ابن‌سینا و دلالت‌شناسی جهان‌های ممکن» سخنرانی می‌کند.

ضیاء موحد برای اهالی فلسفه و ادبیات چهره آشنایی است. کتاب‌های او چندین سال متوالیب برنده جایزه کتاب سال شده‌اند و خودش هم بیانی جذاب و دلنشین دارد. تحصیلات ابتدایی را تا پایان دبیرستان در اصفهان گذراند. در سال 1339 به تهران آمد و در دانشکده علوم مشغول خواندن فیزیک شد. در سال 1348 فوق‌لیسانس فیزیک خود را از دانشگاه تهران گرفت و پس از آن در مرکز اسناد و مدارک علمی وزارت علوم به عنوان کارشناس فیزیک و ریاضی و همچنین همکار مجله «چکیده علوم» مشغول به کار شد. سال ۱۳۵۴ برای ادامه تحصیل در رشته علم آگاهی‌رسانی به انگلیس رفت اما به قول خودش «هیچ علاقه‌ای به این رشته پیدا نکردم تا اینکه یک روز تصادفاً گذرم به دانشکده فلسفه افتاد و وقتی برنامه درس‌های آنجا را دیدم، گمشده خود را یافتم». در کلاس‌های درس استاد معروف فلسفه و منطق آنجا «بیل هارت» حاضر شد و پس از آن تصمیم گرفت تحصیلات خود را در رشته فلسفه ادامه دهد. در آن دوره او تنها دانشجویی بود که دکترای خود را در این رشته گرفت.

موحد از جمله افرادی است که تاکنون دوبار جایزه کتاب سال را از آن خود کرده است. یک‌بار در سال ۱۳۶۹ برای کتاب درآمدی به منطق جدید و بار دیگر در سال ۱۳۸۲ برای کتاب منطق موجهات. از دیگر آثار وی می‌توان به از ارسطو تا گودل، مقاله‌های فلسفی- منطقی، و رساله مقاله‌نویسی اشاره کرد. موحد سال گذشته را به طور کامل برای تدریس در آکسفورد گذراند.

نشست «ابن‌سینا و دلالت‌شناسی جهان‌های ممکن» پنج‌شنبه سوم بهمن‌ماه از ساعت 11 صبح در محل موسسه معرفت و پژوهش واقع در تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، خیابان شهید سرپرست شمالی، کوچه تبریز، پلاک23، برگزار می‌شود.

کد خبر 2546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =