۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰

مهر نوشت:

نخست وزیر ترکیه در سخنانی اتحادیه اروپا را تهدید کرد در صورتیکه تا سال 2023 موضوع پیوستن این کشور به اتحادیه حل نشود، آنها میراث بجا مانده از امپراطوری عثمانی را از دست می دهند.

به گزارش  رویترز، این برای اولین بار است که "رجب طیب اردوغان" اتحادیه اروپا را درباره مدت زمانی که ترکیه برای پذیرفته شدن عضویتش در اتحادیه اروپا صبر خواهد کرد سخن می گوید.

به نوشته رویترز، هر چند طرح پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا بطور رسمی از سال 2005 آغاز شده اما در سالهای اخیر مذاکرات دو طرف رو به سردی گرائیده است.

اردوغان که شب گذشته در برلین سخن می گفت در پاسخ به پرسشی در این خصوص که آیا ترکیه تا سال 2023 به عضویت اتحادیه درخواهد آمد یا نه، گفت : ممکن است آنها نخواهد تا این زمان موضوع را ادامه بدهند. اما اگر موضوع را تا سال 2023 کش بدهند آنگاه ترکیه را از دست می دهند.

اردوغان در ادامه گفت : ترکیه با 74 میلیون جمعیت موجب قدرتمتدتر شدن اتحادیه اروپا می شود. در حال حاضر شش میلیون نفر از مردم ترکیه در اتحادیه اروپا زندگی می کنند که سه میلیون نفر آنها در آلمان ساکن هستند.

نخست وزیر ترکیه این سخنان در محل جدید سفارت کشورش در برلین و در حضور "گیدو وستروله" وزیر خارجه آلمان ایراد کرد. وستروله نیز در تائید سخنان اردوغان، از وقفه ایجاد شده در مذاکرات اتحادیه اروپا با ترکیه انتقاد کرد.

وستروله در حالی از وقفه در مذاکرات اتحادیه اروپا با ترکیه انتقا کرد که "آنجلا مرکل" صدر اعظم آلمان، یکی از مخالفان اصلی پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا محسوب می شود.

اردوغان و مرکل امروز چهارشنبه در برلین با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به نوشته رویترز، ترکیه در سال 2023 در نظر دارد که صدمین سال تاسیس خود را پس از امپراطوری عثمانی جشن بگیرد از همین رو اردوغان برنامه های خاصی را برای این سال تدارک دیده که یکی از آنها حضور وی در پست ریاست جمهوری ترکیه در این سال است. 

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    8 26
    نخست وزیر ترکیه در سخنانی اتحادیه اروپا را تهدید کرد در صورتیکه تا سال 2023 موضوع پیوستن این کشور به اتحادیه حل نشود، آنها میراث بجا مانده از امپراطوری عثمانی را از دست می دهند. عجبا از این آقای اردوغان که تاریخ کشورشان راهم بدرستی نمیدانند چه کسی باعث فرو پاشی امپراتوری عثمانی شد مذاکرات تئودور هرتزل و سلطان عبدالحمید و نفوذ لورنس عربستان در امپراتوری شما آنها از خدایشان بود که عثمانی فرو بپاشد حال شما بحث از میراث داری دوران عثمانی میکنی با این تفکر تا دنیا دنیاست به اتحادیه اروپا نخواهی پیوست چه برسه سال 2023
  • behzad kk IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    11 26
    خاک تو سر اون اروپایی کنم که به شما احتیاج داشته باشه ....
    • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
      2 5
      خوب گفتی و خاک بر سر کسیکه فکر میکنه ترکیه یعنی به فکر منافع!!! مردم!!!! بودن و سیاست داخلی!!! را بر اساس ملتش!!!! تنظیم کردن!!!! خدا وکیلی بعضی به اندازه هویج مغز دارن که میگه ترکیه به فکر مردمشه... بله به فکر مردمشه که با همین دانه های غذایی خراب و فست فودهای رژیم صهیونیستی و ... 25% از زنان ترکیه عقیم 100% هستند... یادتان باشه اردوغان همان محمد بن عبدالوهاب( http://asraar.ir/3 ) با لباس کت و شلوار است... خدا نجاتمون بده ، این دیگه چه فرقه ای را میخاد علیه اسلام به نام اسلام درست کنه؟؟؟ ولی مطمئنم بد تو دهنی ای خواهد خورد... طوریکه یاد صدام بیفتد...