باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

اعتراف ژنرال آمریکایی در اروپا ترکیه را به مخمصه انداخته است.
شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه با اعلام این مطلب افزود  اظهارات مارک فیلیپ هرتلینگ فرمانده ارتش آمریکا در اروپا مهر بطلانی بر ادعاهای مقامات ترک بود که گفته بودند ارتش سوریه سوم نوامبر   شهر مرزی آقچه قلعه ترکیه را گلوله باران کرده است. این گلوله باران نزدیک بود به جنگ بین دو کشور منجر شود .

هرتلینگ اعتراف کرد کشورش به طور مشخص از منشأ شلیک گلوله ها اطلاعی ندارد و نمی داند آیا گروههای مسلح در سوریه این گلوله ها را شلیک کرده بودند تا ترکیه را به جنگ بکشانند یا آنکه ارتش سوریه شلیک کرده بود یا آنکه عناصر حزب کارگران این کار را کرده اند .

هرتلینگ به این اعترافات بسنده نکرد بلکه گفت هیچ یک از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) خواهان مداخله نظامی در سوریه نیستند.

با توجه به این اظهارات آمریکایی ها که آنکارا را در تنگنا قرار می دهد همچنان انتقادات از سیاستهای ترکیه به سبب آنکه رجبب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور آن را به کمربندی از آتش وارد کرده و باعث اشتباهات و خسارات سنگینی برای ترکیه شده ، رو به افزایش است .

بسیاری از محافل ترک معتقدند اردوغان باید از سیاست خود در قبال سوریه و حمایتش از تروریستها و گشودن مرزها به روی آنان برای اجرای اقدامات تروریستی شان که به آنکارا خسارات زیادی وارد کرده است دست بردارد .

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254808

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =